Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten skal kanskje reise bort 1 år til Spania, HJEEELP!


Anbefalte innlegg

Heisann godfolk smile.gif

 

Fikk meg kjærest i forrige uke, så er jo i grunnen ikke et forhold som har vart lenge enda, og mye kan jo endre seg fremmover.

 

Saken er den at hun i grunnen har sagt ja til å være utvekslingsstudent til Spania fra August 2011 til Juli 2012, noe som jeg erlig talt må si er rimelig kjipt sad.gif

Vil jo virkelig ikke stoppe henne i å få det som trolig kan bli hennes livs opplevelse!

 

Også redd for at hun skal endre seg der nede, og at det ikke blir det samme når hun kommer hjem igjen =/

 

What to do? Har snakket litt med henne om det, men som hun sier; Det er jo en opplevelse for livet.

 

 

## slettet innleg er gjenopprettet av ilpostino ##

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, dillemma...

 

- Hvis du legger dette frem for henne som et problem er du en egoist og pessimist...

- Hvis du synes dette er helt greit så er du uinteressert i henne...

 

Det bør ihvertfall være hun som tar en avgjørelse om dette, da det er en sjanse hun neppe kommer til å ta senere i livet.

 

Tenk deg alle forhold som begynner med akkurat det samme her i landet - med at dama blir hjemme mens typen drar i militæret...

Lenke til kommentar

Du må bare prøve å ikke ta bekymringene på forskudd, og tenke over om du er villig til å prøve. Jeg syns ikke du verken kan eller bør prøve å nekte henne å reise, så da må du gå ett par runder med deg selv.

 

Du får bare sett henne en gang i halvåret, og du tror ikke du klarer det. Er du villig til å prøve? Om ikke, så slår du opp. Om du er villig til å prøve så prøver du. Det er jo selvsagt mulig at hun endrer seg av opplevelsen, men er det ikke å ta bekymringene litt vel på forskudd? Om hun endrer seg så er det 1,5 år til du finner ut hvordan og hvor mye. For alt du vet kan hun til og med endre seg til det bedre for deg.

 

Kort sagt er mitt råd at du skal nyte tiden dere har sammen frem til august, se hvordan forholdet er da, og så kan du begynne å tenke på disse bekymringene. Som du selv sa, mye kan endre seg herfra til august. =)

Lenke til kommentar

Takker for svar smile.gif

Er så absolutt villig til å prøve, men er av typen som tenker "worst case scenario" tongue.gif

Vil ikke at hun skal ta noe avgjørelse på grunnlag av meg, og hun har selv sagt at hun ikke vet helt om hun vil, ettersom det ikke er det letteste å reise 11mnd bort fra venner, familie osv osv.

 

Er jo også en mulighet for at dette kan styrke forholdet. smile.gif

 

 

## slettet innleg er gjenopprettet av ilpostino ##

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Gjest James Stewart

Hei

 

Jeg fikk kjæreste i sommer. Hun var en venners venn. Den første kvelden jeg snakket med henne, snakket vi om at hun hadde takket ja til skoleplass i England. Studere minst tre år, og kanskje fire. Ukene gikk og vi bli etterhvert sammen :) Nå bor hun i England, og jeg har vært på besøk to ganger, og hun har vært hjemme en gang.

 

Hvis du er glad i den nye kjæresten din, og vil vise at du respekterer henne for hennes karrierevalg, må du støtte henne. Om du er mest interessert i dine egne utsikter, får du spille på følelse for å beholde henne hjemme. Det spørs hvor stor rolle det spiller for henne så tidlig.

 

Helt seriøst, å bo fra hverandre er ikke så ille som du tror. Du får mer tid til deg selv og dine venner. Jeg hadde lært av Prefab Sprout i den fantastiske sangen "When Love Breaks Down" at "Absence makes the heart lose weight, till love breaks down". Det trenger ikke være sånn. Kjæresten min sa at forhold avhenger mye av hvilken innstilling man går inn i det med, det stemmer ganske bra!

Lenke til kommentar

Dere har vært sammen en uke. Uten å være kjip, men du er 16 år og forhold i den alderen varer SVÆRT SJELDENT så lenge som til august 2011.

 

Jeg ble sammen med min kjærste når hun var 15 år nå blir hun akkurat 18 om noen år så ikke si noe sånt! JEg er 20

 

Hun bor i Ski området jeg I drammens området

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Dere har vært sammen en uke. Uten å være kjip, men du er 16 år og forhold i den alderen varer SVÆRT SJELDENT så lenge som til august 2011.

 

Jeg ble sammen med min kjærste når hun var 15 år nå blir hun akkurat 18 om noen år så ikke si noe sånt! JEg er 20

 

Hun bor i Ski området jeg I drammens området

Vil du si at dere har et typisk forhold, eller at dere gjerne er et unntak?

Lenke til kommentar

Dere har vært sammen en uke. Uten å være kjip, men du er 16 år og forhold i den alderen varer SVÆRT SJELDENT så lenge som til august 2011.

 

Jeg ble sammen med min kjærste når hun var 15 år nå blir hun akkurat 18 om noen år så ikke si noe sånt! JEg er 20

 

Hun bor i Ski området jeg I drammens området

Han sier da ikke at INGEN par på den alderen varer så lenge, men at hoveddelen av parene på den alderen slår opp tidlig. Det betyr at det selvsagt finnes unntak! :)

Lenke til kommentar

Bare for å dele en kort historie, jeg haddde et langdistanse forhold hvor vi bodde på to forskjellige kontinenter i flere år. Jeg skulle gjerne ha unngått å leve så langt unna så lenge, men det gikk bra til slutt og vi bor nå sammen (Pluss vi er gift, men det ser jeg på som sekundært siden det bare er det formelle ved det).

Lenke til kommentar

Hei Heigren, siden jeg tilfedigvis går på samme skole som deg og har noe erfaring kunne jeg snakket med deg i dag om du er på skolen :)

 

forresten så er det ikke "umulig" med lengre forhold. det forrige jeg hadde varte i 7 mnd helt til hun mente at vi ikke var med hverandre nok. Det grunnet at hun prioriterte orientering over meg :p long story short :)

så får vi se hvor lenge dette forholdet jeg har nå varer da :p (1 mnd i morgen)

Endret av Narils
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke være kjip og negativ her, men jeg føler denne vinklingene er lite vektlagt i denne tråden. Jeg synes nemlig du burde slå opp med henne. Det er klart at det er spennende å ha kjæreste når man er seksten, og selvfølgelig er dere dritforelska. På den annen side er et langdistanseforhold utrolig krevende, og i tillegg har dere bare vært sammen i ei uke. Dere har ikke fått tid til å knyttes sammen, noe som er utrolig vanskelig og vondt å rives ut av når dere først er det.

 

Samtidig er din eneste mulighet til å unngå at hun reiser vekk å faktisk få henne til å bli igjen hjemme, noe som heller ikke er så lurt, ettersom det er hennes valg.

 

for å bastardisere oslo72 noe, å se på det som et problem innebærer at du er en egoist og en realist. To ting som er veldig viktige for å opprettholde balansen og ikke bli helt tatt av vinden.

 

Men dette er slik jeg ser på saken; det mest sannsynlige utfallet er nok at dere fortsetter å være sammen helt til hun drar allikevel, for det er slik det foregår.

Lenke til kommentar

Sjansen for at hun kommer til å ligge med en annen fyr i løpet av ett år i utlandet og minimum 52 anledninger til å drikke seg hemningsløst drita uten deg er sånn ca 100%...

Det må være ett veldig ca tall. Du vet, strenge regler for utvekslingstudenter og alkohol, en drink, rett hjem and so on. Også har man selvsagt det at det finnes dem som kan begrense alkoholinntaket, de som har moral og helst ikke høvler rundt når de har partner. Mange grunner for å ikke drikke seg drita og pule rundt, altså.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...