Gå til innhold

BK: Hoppbilde på ski


Doffeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilige bilder. Kjekt å se noe annerledes :) Når det gjelder dette forumet så virker det rimelig dødt...

 

Forøvrig enig med Cerwell, kanskje du kunne lagt ut bildene med 1 eksponering mindre, så får vi se hva som blir best? (i mellom hvert bilde...)

 

Det blir jo en fin bue på personen slik bildet er nå.

Endret av tmjr
Lenke til kommentar

Legger merke til at det er noen små photoshop mistakes i det blå rundt personene, prøvd med en større brush på 0 hardness så dette ikke blir så tydelig?

 

Forøvrig ble den andre serien litt rotete og lite stilfull i forhold til den andre.

 

Ellers har jeg ikke noe å pointere, fine bilder :)

 

 

Det var den kritikken jeg lette etter ;) Så det selvsagt selv, men tenkte at det bare var meg siden jeg visste at det var der.

 

Sleit litt på akkurat det punktet du nevner, har flyttet hele hoppet litt mot venstre for å få litt luft mellom bildene, og dermed ble blåfargen litt feil noen steder, ble ikke helt bra, skal gi det en ny omgang i ps ved en annledning ;)

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

ingen kommentarer? synes vi alle burde ta i et tak for å få bildekritikkforumet tilbake i en stand slik at det kan brukes til noe.

Det nytter ikke. Samme hva du prøver på. Det har tidligere vært masse diskusjoner om dette forumet med mange forslag om hvordan det burde være. Men ingen, ikke engang den som foreslår tingene, følger det opp med handling.

 

Jeg har ingen kritikk på bildene dine. Dette er utenfor min kunnskap om redigering, og motivmessig er det utenfor mine felt da også. Syns det er morsomme bilder å se på. Det jeg tenker når jeg ser bildene er "wow.. h*n er flink på ski".

Lenke til kommentar

Kritikk:

 

De nevnte photoshop artifaktene er litt for synlige. Jeg er ingen photoshopekspert så melde pass på hvordan det gjøres bedre.

 

Jeg ville prøvd å croppe litt mer og få mer tak på personen, Her blir det for mye luft rundt på alle kanter. Det er lite interessant i snøen og på himmelen så det kan godt fjernes.

 

Ellers er komposisjonen fin.

 

Her er mitt croppede forslag...

post-50633-0-96859000-1292365447_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

sure... Jeg har selvsagt brukt kort lukkerhastighet og knipsa 10-15 av samme hoppet. Husk å sette kameraet på Manuell slik at bildene blir likt eksponert (slik at vi ikke får ulikt lys på bildene). Vet ikke hvor kjent du er med photoshop, men uansett: Tar utgangspunkt i et av bildene og bruker dette som bakgrunn. Fra hvert av de andre bildene velger jeg et lite utklipp rundt personen i lufta. Pass på å bruke litt "feather" slik at du får smoothe overganger til bakgrunnen. Bakgrunnen er forresten et viktig stikkord. Slike bilder blir mye enklere å sette sammen (og ser som regel mye bedre ut) med en ren bakgrunn (f.eks blå himmel).

Lenke til kommentar

sure... Jeg har selvsagt brukt kort lukkerhastighet og knipsa 10-15 av samme hoppet. Husk å sette kameraet på Manuell slik at bildene blir likt eksponert (slik at vi ikke får ulikt lys på bildene). Vet ikke hvor kjent du er med photoshop, men uansett: Tar utgangspunkt i et av bildene og bruker dette som bakgrunn. Fra hvert av de andre bildene velger jeg et lite utklipp rundt personen i lufta. Pass på å bruke litt "feather" slik at du får smoothe overganger til bakgrunnen. Bakgrunnen er forresten et viktig stikkord. Slike bilder blir mye enklere å sette sammen (og ser som regel mye bedre ut) med en ren bakgrunn (f.eks blå himmel).

 

Burde vel også nevne at stativ er fornuftig å bruke for og få samme utsnitt på bildene.

Lenke til kommentar

Lurt, men ikke absolutt nødvendig. Skal tross alt bare ha hopperen fra alle utenom ett bilde. Så lenge bakgrunnen er såpass nøytral (som her) funker det helt greit med å ta bildene på en stødig frihånd. Er ei heller så lett eller mulig å sette opp et stativ i 1 meter løssnø :p

 

edit*

 

Tok alle bildene i Raw, og gjorde mesteparten av etterbehandling i hvert enkelt bilde, før jeg satte dem sammen. Pass på å etterbehandle dem likt hvis du velger den veien, slik at fargene blir like :thumbup:

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...