Gå til innhold

Trådløst nettverkskort eller via USB


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bygget meg ny PC og den skal ligge på rommet mitt i 2. etasje. Av den grunn har jeg ikke noen som helst mulighet til å få ordnet en kablet forbindelse. Jeg lurer derfor på om noen kyndige her på forumet kan hjelpe meg med å finne en trådløs adapter/nettverkskort til under 500 kroner?

 

Ruteren min er av typen DIR-655 fra D-Link om det skulle være til hjelp.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Holder lenge med et billig USB-nettverkskort kjøpt på Ebay. Får det billig fra f.eks. Hong Kong :)

 

Denne her har 54Mbps og koster $0,99 og $4,73 i porto. Ifølge kursen idag, blir det 34kr og 32 øre totalt ;)

USB WiFi Wireless Network 54M 802.11G Internet AdapterMen det er et alternativ når du har god tid og heller vil spare noen kr enn å betale flesk her i norge :) Har ventet opptil en mnd fra jeg har bestillt til jeg hadde det i postkassen :p Ebay er et supert sted for å handle billig elektronikk fra Japan/Kina ^^

 

Men pass på linjehastighet og hastigheten på USB-porten. Internettleverandøren spesifiserer hastigheten i megabit per sekund (Mbps) Det skal ikke være noe problem siden dette er snakk om en ny pc :)

 

USB 1.0 - 1.5 Mbps.

 

USB 1.1 - 12Mbps

 

USB 2.0 - 480Mbps

 

De USB-adapterne jeg har vært borti har som regel hatt en hastighet på 54Mbps.

Endret av djzwa3t
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...