Gå til innhold

Går det an å flytte under militæropphold?


Hanemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noe fast regel på dette.

Som hovedregel må man ha bodd ett sted i 6 måneder før man får støtte, men jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skal få flytte om du har en grunn til dette. Dette blir uansett noe du må ta videre med troppsjef før du flytter, og som blir behandlet individuellt.

 

Antagelig går det greit så lenge det er like dyrt eller billigere...

 

Du kan ikke flytte ut fra foreldrene dine og regne med å få dekket husleie, jeg snakker om å flytte fra en leilihet til en annen der du har betalt leie i den første i over 6 mnd før du gikk ut i førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Du må ha bodd i samme leilighet minst 3 mnd før oppstart i militæret for å få dekket leie samt faste utgifter (internett inntil 350kr/mnd, telefonfast mnd avgift på telefon, størm, NRK-lisens, TV-signaler) Så lenge den nye leiligheten ikke gir deg noe høyere leie, så tror jeg ikke at forsvaret har mye å si (vet ikke om du trenger å melde i fra en gang..) Blir den lavere, må du melde i fra slik at det du mottar blir justert. Heller tvilsomt at du får flytte dag though, så regn med å bruke helga! ;)

 

Det er nok heller de som driver med utbetaling(FLO, FIO, husker ikke..) og ikke troppsjef du skal snakke med.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Det er nok heller de som driver med utbetaling(FLO, FIO, husker ikke..) og ikke troppsjef du skal snakke med.

Troppsjefen henviser videre til riktig person/avdeling :)

 

Det er forresten 4 måneder som gjelder, ikke 3 og 6 som er nevnt tidligere...

http://www.mil.no/start/aktuelt/nyheter/article.jhtml?articleID=50888

Litt nyere artikkel:

http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/_konomi/

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...