Gå til innhold

Nivået på forumet er dalende. Brukere slipper unna med ufine ord.


Anbefalte innlegg

Nivået på forumet er dalende ... Brukeren "koffer" slipper unna med banning, og flere er enig med ham. "GaiN" er tilogmed enig med ham i et innlegg hvor han bruker SMS-språk - og slipper unna med det. Hvor er moderatorene? Kan dere vennligst moderére disse som later som de ikke vet at banning og SMS-språk er imot forumreglene? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nivået på forumet er dalende ... Brukeren "koffer" slipper unna med banning, og flere er enig med ham. "GaiN" er tilogmed enig med ham i et innlegg hvor han bruker SMS-språk - og slipper unna med det. Hvor er moderatorene? Kan dere vennligst moderére disse som later som de ikke vet at banning og SMS-språk er imot forumreglene? Takk!

 

Da må jo du også følge reglene:

"Hold deg til trådens tema. Merk spesielt følgende:

 

* Moderering skal ikke diskuteres i tråden som modereres. Tilbakemelding på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

...

* Mener du tråden eller innlegg i tråden strider mot retningslinjene så ikke skriv dette i tråden, men benytt gjerne rapporteringsfunksjonen. "

 

Ellers er jeg enig med deg ;)

Lenke til kommentar

Nivået på forumet er dalende ... Brukeren "koffer" slipper unna med banning, og flere er enig med ham. "GaiN" er tilogmed enig med ham i et innlegg hvor han bruker SMS-språk - og slipper unna med det. Hvor er moderatorene? Kan dere vennligst moderére disse som later som de ikke vet at banning og SMS-språk er imot forumreglene? Takk!

 

Da må jo du også følge reglene:

"Hold deg til trådens tema. Merk spesielt følgende:

 

* Moderering skal ikke diskuteres i tråden som modereres. Tilbakemelding på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

...

* Mener du tråden eller innlegg i tråden strider mot retningslinjene så ikke skriv dette i tråden, men benytt gjerne rapporteringsfunksjonen. "

 

Ellers er jeg enig med deg ;)

Det første punktet ditt gjelder når en moderering er utført. Da skal man ikke kommentere den. Men det er det ikke gjort her - ennå. Det andre punktet har du rett i. Dessuten bryter jeg enda en forumregel ved å være off-topic.

 

Når det gjelder det andre punktet så gjør jeg ofte det, men det nytter ikke fordi moderatorene og jeg ser verden gjennom forskjellige briller. Moderatorene er stort sett av den mening at man må se gjennom fingrene med brudd på forumregler av denne typen (pluss f.eks. meningsløst korte innlegg som "Word!" eller "WTF?" o.l.) for å ikke bli oppfattet som et altfor strikt forum.

 

Så problemet er at når ingen gjør noe med språkbruken og brukerne selv gir blaffen, så har vi andre to valg: a) si fra direkte når slikt skjer, og prøve å forandre til det bedre det forumet vi deltar i, eller b ) forlate forumet. Personlig vil jeg nok gjøre det siste nå snart, etter å ha brukt ca. 30 år på fora på internett. Jeg må innse at det ikke nytter i lengden. Så til nyttår kan alle dere som itrriterer dere over meg glede dere: jeg slutter! :new_woot:

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

 

Det første punktet ditt gjelder når en moderering er utført. Da skal man ikke kommentere den. Men det er det ikke gjort her - ennå. Det andre punktet har du rett i. Dessuten bryter jeg enda en forumregel ved å være off-topic.

 

Når det gjelder det andre punktet så gjør jeg ofte det, men det nytter ikke fordi moderatorene og jeg ser verden gjennom forskjellige briller. Moderatorene er stort sett av den mening at man må se gjennom fingrene med brudd på forumregler av denne typen (pluss f.eks. meningsløst korte innlegg som "Word!" eller "WTF?" o.l.) for å ikke bli oppfattet som et altfor strikt forum.

 

Så problemet er at når ingen gjør noe med språkbruken og brukerne selv gir blaffen, så har vi andre to valg: a) si fra direkte når slikt skjer, og prøve å forandre til det bedre det forumet vi deltar i, eller b ) forlate forumet. Personlig vil jeg nok gjøre det siste nå snart, etter å ha brukt ca. 30 år på fora på internett. Jeg må innse at det ikke nytter i lengden. Så til nyttår kan alle dere som itrriterer dere over meg glede dere: jeg slutter! :new_woot:

 

Ja, var bare litt kverulant tidligere og det beklager jeg :) Jeg er helt enig med deg at hvis man ikke kan følge disse enkle reglene så kan man hive seg på itavisen sitt "forum".

 

Så håper jeg ikke vi ødelegger for oss selv nå med å være for off-topic ;) (Og at du ikke slutter etter nyttår)

Lenke til kommentar

Først og fremst så tok jeg meg tid til å splitte ut denne diskusjonen da den var off- topic i tr¨den den var i.

 

Moderatorene er her på forumet. Hvis du finner noen innlegg du ikke liker rapporterer du disse innleggene med en god begrunnelse for hvorfor du mener de bryter med retningslinjene våre.

 

Rapporteringer som kommer blir behandlet fortløpende av oss.

 

Uansett er det dumt å poste slikt off- topic. Det ødelegger bare innholdet i tråden samt at det gir medarbeid for moderatorene som må rydde opp.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være forskjellig syn på hva som tolereres i et forum. Jeg er av den mening at forumreglene bør følges, ellers behøver man ikke ha regler. Allikevel bryter jeg et par regler med vitende og vilje, som nevnt over, fordi det ikke nytter å melde fra til moderatorene. De sier så kjekt at det er bare å sende en melding til dem, så vurderer de saken. Problemet er at selv om man kan påvise hvilke regler et innlegg bryter mot, handler de ofte ikke. De følger altså ikke sine egne regler. Derfor er det håpløst og derfor gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Sier du det, en bruker har brukt ordene "hvor i helvete er [insert det personen etterlyser], vi har venta lenge" og en annen bruker er enig i at de har ventet lenge og dette er da altså noe som er imot retningslinjene? Du må gjerne påpeke hvilke retningslinjer det bryter. SMS-språk er imot retningslinjene og da er det bare å rapportere det hvis du ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...