Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kukost - hvordan oppstår det og hvordan stopper man det?


Gjest jente22

Anbefalte innlegg

hei! var ute i går slo meg litt løs for en gang skyld. Sov ikke hjemme i natt for å si det slik. og uten om å gå inn på detaljer så var jeg ute for såkalt "kukost", dette var en ubehaglig opplevelse. mitt spørsmål er hvor vanlig det er med "kukost" og hva som gjør at det oppstår? er det eventuelt noe man kan gjøre med det? vis ikke blir det nok ikke aktuelt å treffe han her igjen.

 

Mvh undrende jente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal litt til for at kukost oppstår, det kommer ikke av å droppe dusjen en dag. Jeg har vært på feltøvelser i over 1 uke uten å ha fått noe kukost (lukt er en annen ting..) Men folk er forskjellig, jeg ville ikke avskrevet en person pga dette, er ikke verre enn å kaste han i dusjen rett før ;)

Lenke til kommentar

Sist gang jeg kan huske å ha opplevd kukost var rundt 5. klasse på hyttetur, jeg var altså rundt 9 år gammel. Trolig hadde jeg ikke dusjet på en stund, og trolig var puberteten i gang med å begynne. For tiden dusjer jeg hver dag (av og til oftere, i forbindelse med trening), en tradisjon som har holdt på så lenge jeg kan huske.

 

Kukost er nok ikke noe denne gutten har kronisk eller lignende, be han ta en dusj samme dag eller dagen før akten, er ikke verre.

Lenke til kommentar

Kukost oppstår pga. manglende renslighet. Å gå på date eller i heletatt uten å ha vasket lillemann er fy-fy.

 

Det oppstår ikke av urenslighet. Fordi noen har mer kukost enn andre betyr det ikke at de er urenslige. Men de kan ha en såpass stor produksjon av kukost at den tiden fra forrige dusj, selv om det kanskje bare er snakk om under 1 dag, er for mye.

Lenke til kommentar

Det skal litt til for at kukost oppstår, det kommer ikke av å droppe dusjen en dag. Jeg har vært på feltøvelser i over 1 uke uten å ha fått noe kukost (lukt er en annen ting..) Men folk er forskjellig, jeg ville ikke avskrevet en person pga dette, er ikke verre enn å kaste han i dusjen rett før ;)

 

Feil, smegma kan komme på en dag om man ikke har dusja (gjelder menn). Men det er helt forskjellig fra pers til pers. Likevel skal det vel ikke skje at det produseres innen noen timer, så vedkommende har nok ikke dusja lillemann denne dagen. Jenter kan og få det, men det skal litt mer til.

Lenke til kommentar

Kukost oppstår pga. manglende renslighet. Å gå på date eller i heletatt uten å ha vasket lillemann er fy-fy.

 

Det oppstår ikke av urenslighet. Fordi noen har mer kukost enn andre betyr det ikke at de er urenslige. Men de kan ha en såpass stor produksjon av kukost at den tiden fra forrige dusj, selv om det kanskje bare er snakk om under 1 dag, er for mye.

Man dusjer vel normalt 1-2 ganger om dagen? Kommer ann på om man har trent eller ikke selvf.

Lenke til kommentar

Det skal litt til for at kukost oppstår, det kommer ikke av å droppe dusjen en dag. Jeg har vært på feltøvelser i over 1 uke uten å ha fått noe kukost (lukt er en annen ting..) Men folk er forskjellig, jeg ville ikke avskrevet en person pga dette, er ikke verre enn å kaste han i dusjen rett før ;)

 

Feil, smegma kan komme på en dag om man ikke har dusja (gjelder menn). Men det er helt forskjellig fra pers til pers. Likevel skal det vel ikke skje at det produseres innen noen timer, så vedkommende har nok ikke dusja lillemann denne dagen. Jenter kan og få det, men det skal litt mer til.

 

 

Det skal litt mer til??

Her snakker vi om at jeg er heldig at jeg er rein fram til kvelden, men her må det dusjes 1-2 ganger hvis jeg ikke vil se litt en gang. :)

Håper det er puberteten, men er flink å tørke meg etter do-besøk da hvis jeg ser noe, men jeg kan ikke gå i mer en en dag uten dusj.

 

Hilsen jente 19

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generell hygiene og rensomhet forhindrer smegma. Har aldri hatt problemer med dette, men har lest litt rundt på internett. På en eller annen klara-klok side, fant jeg et tips:

 

Har du problemer med smegma, så prøv et grønnsåpebad. Bland grønnsåpe litt svakere enn når du vasker gulv i en kopp lunket vann. Bad penis 10 min morgen og kveld. Tørk godt.

 

Dette skulle visstnok forbedre tilstanden hvis du "overproduserer" smegma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...