Gå til innhold

3år siden sist,på tide med ny oppgradering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=864153&su=79A7C57A-5934-4DC0-8118-DA1B63F7DB59

har her ett oppsett på ny pc og lurer på om det har noe for seg og sette opp 2 ssd disker i raid og en som os(80 gig) eller om det bare er smør på flesk når det gjelder spill pc. Vil gjerne høre hva andre mener om dette oppsettet

har ett 5850 kort hfra før og tenker og sette disse i crossfire

Endret av jaf
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=864153&su=79A7C57A-5934-4DC0-8118-DA1B63F7DB59

har her ett oppsett på ny pc og lurer på om det har noe for seg og sette opp 2 ssd disker i raid og en som os(80 gig) eller om det bare er smør på flesk når det gjelder spill pc. Vil gjerne høre hva andre mener om dette oppsettet

Jeg mener at ssd er hvis du skal lagre mye viktige data, ssd er jo sammenlingnbart med en minnebrikke bare i større format. en ssd disk ville passet perfekt i en bærbar siden den er utsatt for fall o.l. når den er på tur. SSD har ikke noe mekanisk i seg som gjør at den kan kræsje. da må du fysisk brekke den i to. En stasjonær pc står vanligvis stille, så jeg ville anbefale 1 terrabyte harddisk med 7200 rpm, denne kan kræsje fordi den har en mekanisk arm inne i harddisken som lagrer data på hdplata. Du kan ha f.eks.en ssd på 64-128 som du kan lagre musikk, bilder og videoer og en 1 tb harddisk som du lagrer os og resten som du måtte lagre. Ingen vanlige personer trenger to ssd'er, du skal ha litt spesielle behov også koster det mye penger for det også.

En ssd disk på 64 gb fra kingston koster like mye som en hd på 2 tb (2000gb) med 7200 rpm, de har lik overføringshastighet og de koster 1250 og 1275

Endret av sgvein
Skrevet

ssd på en bærbar ift fallskader etc er fint, men på en stasjonær er det backup som gjelder :)

Holder lenge med 1 ssd til maskinen, ville valgt en på 120GB så får man plass til etpar spill innstallert (windows ferdig patchet nærmer seg fort 40GB, og spill tar 8-20gb). Har du windows7 så er de crucial c300 diskene med sata3 ganske rå fra 128GB og oppover, og yter antagelig bedre enn det raidoppsettet du satte opp uansett.

Kjekt med en vanlig snurredisk til lagring, frem til ssdprisene faller

ellers får du det gøy :)

Skrevet

Jeg mener at ssd er hvis du skal lagre mye viktige data, ssd er jo sammenlingnbart med en minnebrikke bare i større format. en ssd disk ville passet perfekt i en bærbar siden den er utsatt for fall o.l. når den er på tur. SSD har ikke noe mekanisk i seg som gjør at den kan kræsje. da må du fysisk brekke den i to. En stasjonær pc står vanligvis stille, så jeg ville anbefale 1 terrabyte harddisk med 7200 rpm, denne kan kræsje fordi den har en mekanisk arm inne i harddisken som lagrer data på hdplata. Du kan ha f.eks.en ssd på 64-128 som du kan lagre musikk, bilder og videoer og en 1 tb harddisk som du lagrer os og resten som du måtte lagre. Ingen vanlige personer trenger to ssd'er, du skal ha litt spesielle behov også koster det mye penger for det også.

En ssd disk på 64 gb fra kingston koster like mye som en hd på 2 tb (2000gb) med 7200 rpm, de har lik overføringshastighet og de koster 1250 og 1275

Unnskyld, men jeg syns dette var en dårlig anbefaling. Argumenter som at SSD tåler fall og ikke har noen mekanikk i seg, er fint det. Men det er virkelig ikke derfor vi kjøper SSD til en spill-PC vi har plassert på gutterommet (eller i stua hvis vi er heldige med vår bedre halvdel).

Grunnen til å velge en SSD til en stasjonær PC myntet på spill er rett å slett bedre ytelse på alle områder. Velger man å kjøre de i RAID også, blir det hele brått underholdende. Plutselig har man en PC som virker fra fremtiden, sånn rent responsmessig sett.

Jeg har selv en C300 128GB i min nybygde stasjonære. Har hatt intel X-25 tidligere, så en Corsair Force 80, men det var først på C300 jeg fikk den ytelsen jeg ville ha.

Områdene som JEG merker stor forskjell på ytelsen i min hverdag er mange, men de som betyr mest er å kunne FRAPSE i full videokvalitet mens jeg spiller PC-spill, redigering av dette materialet er unnagjort på noen minutter, starte spill og programmer, lastetiden på diverse brett når jeg først er kommet inn i spillet, den sinnsyke responsen i windows ved multitasking og ikke minst at jeg ikke kan høre noe harddisklyder når jeg bruker maskinen.

Forøvrig ville jeg "kanskje" klart å vente på intel's tredje generasjon SSD'er som ikke er veldig langt unna nå, men hadde jeg ikke klart det er det noen gode kandidater å velge mellom allerede nå:

-C300 fra crucial

-X-25 fra Intel.

-Force serien fra Corsair.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...