Gå til innhold

Trenger hjelp! ef-s 17-85mm Canon


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har nylig kjøpt et Canon ef-s 17-85mm, som jeg bruker på min Canon 40D. Problemet er at når jeg fokuserer på noe som er lengre vekk fra objektivet enn nærgrensen (35 cm) og ved en brennvidde fra 50 og opp til 85mm, så vil den absolutt ikke finne fokus. Fokuset spretter frem og tilbake hele tiden, og det hjelper heller ikke med hjelpelyset fra blitzen. Jeg lurer derfor på om noen av dere har hatt samme problemet, og i såfall, hva kan jeg gjøre?? Jeg skal teste objektivet på andre Canon kamera i morgen på et studio, men trenger hjelp nå, er frustrert :p

 

På forhånd, takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrollspørsmål: Du fokuserer med øyet til søkeren, ikke sant?

Bruker du fokusering i liveview og dermed kontrastbasert autofokus fungerer det dynge på Canon. Fokuserer du med øye til søkeren, så brukes det "skikkelige" fasedetekterende autofokussystemet, og så skal det fungere skikkelig.

 

Antar videre også at du har valgt riktig fokuspunkt - at du har valgt "alle" fokuspunkter, det midterste eller lignende - at det ikke for eksempel bare er valgt et fokuspunkt helt på siden.

Lenke til kommentar

Kontrollspørsmål: Du fokuserer med øyet til søkeren, ikke sant?

Bruker du fokusering i liveview og dermed kontrastbasert autofokus fungerer det dynge på Canon. Fokuserer du med øye til søkeren, så brukes det "skikkelige" fasedetekterende autofokussystemet, og så skal det fungere skikkelig.

 

Antar videre også at du har valgt riktig fokuspunkt - at du har valgt "alle" fokuspunkter, det midterste eller lignende - at det ikke for eksempel bare er valgt et fokuspunkt helt på siden.

 

Hei :) Takk for innspill! :) Jeg fokuserer med øyet til søkeren, med alle og midterste fokuspunkt. Men det fungerer allikevel ikke. Jeg prøvde objektivet i et fotostudio som jeg jobbet tidligere, og der fikk jeg opp error på kameraet (20D). Så jeg har valgt å sende objektivet i retur til selger. Takk for alle innspill! :)

 

Kontrollspørsmål: Du fokuserer med øyet til søkeren, ikke sant?

Bruker du fokusering i liveview og dermed kontrastbasert autofokus fungerer det dynge på Canon. Fokuserer du med øye til søkeren, så brukes det "skikkelige" fasedetekterende autofokussystemet, og så skal det fungere skikkelig.

 

Antar videre også at du har valgt riktig fokuspunkt - at du har valgt "alle" fokuspunkter, det midterste eller lignende - at det ikke for eksempel bare er valgt et fokuspunkt helt på siden.

 

Hei :) Takk for innspill! :) Jeg fokuserer med øyet til søkeren, med alle og midterste fokuspunkt. Men det fungerer allikevel ikke. Jeg prøvde objektivet i et fotostudio som jeg jobbet tidligere, og der fikk jeg opp error på kameraet (20D, et annet kamera). Så jeg har valgt å sende objektivet i retur til selger. Takk for alle innspill! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...