Gå til innhold

Til oss på kanten


jack_wolf

Anbefalte innlegg

Faen ikke noe som betyr noe lenger. Det har ikke noe å si hva du tror på lenger. For det som blir trodd på, blir pissa på. Det har kommet ned til dette: Dyr er de eneste du med sikkerhet kan tro på. For de skjønner ikke hva som skjer, ikke som vi gjør, forskjellen er at vi ikke kommer vekk fra det.

 

Vi har ikke noen utfordringer lenger, vi får alt i fanget. Som et lite barn sugende på sin mors patt. Så vi går lenger for å finne mening, men vi finner den ikke. Og der står vi. Fanget av vår egen livstils-fiksering, som de som styrer landet vårt har bestemt. Hvem ellers?

 

Hva er tanken bak å robbe folk for liv, frihet og glede? Uansett hva vi gjør så henger trådene over oss. Og de blir trekt i. De styrer oss, men til hvilket formål? Hva er trangen til å kontrollere folkemasser sånn? Hva er motivet? Hva er gevinsten?

 

Jeg bare spørr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moral er ikke mer enn en subjektiv illusion som samfunnet har dratt over hodet på oss, begrensinger som delvis får samfunnet til å fungere.

Jeg vet ikke helt, jeg sitter delvis på kanten til å gi faen, men jeg finner noe moro ved å kikke på mennesker pine seg selv over å beholde berherskelsen over samfunnets regler og etikk.

Tror det er godt mulig nilistene trenger å råtte seg sammen, se de kan sitte sammen og le av resten av samfunnet i kor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også på grensen til å gi faen, men finner det meget vanskelig når jeg ser det rundt meg, om ikke alltid, men ganske ofte. For når ting ser ut til at alt er fryd og gammen, så kommer det alltid en tid hvor alt går til helvette igjen. Noe som jeg føler er utenfor min kontroll.

 

Jeg finner det også morsomt, for det er så tragiskt at det blir morsomt. Men når det kommer dit at jeg ikke klarer å le av det lenger, er det ikke like morsomt. Da er det bare deprimerende. Og uansett om jeg har en mening i livet eller ikke, noe som jeg har, så tar ikke det bort det faktum at det er noe fucked som skjer i samfunnet. Uansett hvor oppegående du er. Å gå rundt i en tåke av ignoranse er noe jeg har prøvd, og jeg mener at livet mitt ikke betyr en dritt uansett hvor betydningsfullt det måtte være for akkurat meg. Nå, hva kan jeg gjøre med det? Legge meg unner dyna og gjemme meg? Når jeg ser hva som skjer med mange andre som sliter i samfunnet, men som faktisk prøver, blir jeg provosert for det har en effekt på meg og livet mitt. Det er ikke noe jeg kan ignorere, for det ville bli det samme som å gå imot alt jeg bryr meg om, og står for.

 

Når det kommer til Nihilist-snakket, så kan jeg ikke si at jeg ser på meg selv som en Nihilist. Dog har jeg lest en del Nietzsche og jeg er enig i mye av det han sier.

Lenke til kommentar

Hvilken kant?

 

Hvilke verdier blir pisset på?

 

Hvorfor spiller ikke det du tror på noen rolle?

 

Hva er det som ikke er utfordrende (og er foreldrene dine søkkrike, for jeg finner det å samle penger til utdannelse, bolig og familie litt utfordrende?!?)?

 

Til sist, er alternativet til å arbeide 40-timersuken et liv uten elektrisitet, fra hånd til munn, på 40 timer i uken.

Alternativet til den vestlige modellen (da er bondelivet i en koloni, beskyttet av vestlig militære inkludert i den vestlige modellen) er å jobbe 70 timer i uken (for eiere av fabrikkene på markedet du arbeider for), for 12-20 kroner dagen.

For ikke å nevne at friheten vi opplever i de vestlige samfunnene er bedre enn friheten som har fantes på noe tidspunkt siden før storsamfunnene.

 

Alternativene i verden i dag ser ut til å være:

a) Et liv i vesten med teknologi og A4-liv, og moderat til høy økonomisk sikkerhet og moderat til høy sosial frihet

b) Et liv uten teknologi på en koloni innad i et vestlig land eller i en jungel, med varierende grad av lav til moderat sosial frihet og liten økonomisk sikkerhet

c) Et liv i "lav-velsstandsland" med minimalt med teknologi og goder grunnet dårlig økonomi, med lav sosial frihet.

 

x) Et hypotetisk liberalistisk utopisk samfunn hvor alle er frie til å gjøre akkurat som de vil

y) Et hypotetisk kommunistisk utopisk samfunn som styres gjennom en blanding av demokrati/teknokrati hvor teknologisk og vitenskapelig framgang er i høysetet

z) Et hypotetisk samfunn av hvilken som helst for andre mennesker måtte kunne ønske seg

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...