Gå til innhold

Er FN iferd med å bli 'kuppet' av muslimske land?


  

34 stemmer

  1. 1. Er FN iferd med å bli kuppet av muslimske land?

    • Ja
      14
    • Ja, anti-vestlige og anti-amerikanske krefter har regjert i FN i årevis
      7
    • Nei
      7
    • Nei, det er positivt at FN blir 'flerkulturelt' - ikke alle land har samme verdier
      6
  2. 2. Bør Norge og andre vestlige land trekke seg ut av FN i protest mot dette og andre brudd på FNs opprinnelige charter?

    • Ja
      4
    • Ja, og forme en ny internasjonal entitet kun for demokratiske rettsstater
      11
    • Nei
      5
    • Nei, verden trenger mer diskusjon, ikke mer splittelse
      14


Anbefalte innlegg

Allikevel er dette et relevant poeng. Det er flere land som stemte for men som - om vi skal tro avisene - ikke støttet lobbyarbeidet på forhånd. Det er desverre ingen stor vinnersak nasjonalt i USA for tiden, og det gjør at de ikke prioriterer det internasjonalt heller.

 

Her er åpenbare elementer av hestehandel også, som alltid i politikken.

 

Edit: Jeg stemte forøvrig henholdsvis "Ja" og "Nei, verden trenger mer diskusjon, ikke mer splittelse". Hadde noen spurt om FN var USA-vennlig for et par tiår siden hadde jeg også svart ja, men to gale oppveier ikke hverandre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo Usa, Japan og Europa som betaler for FN. Spørs vel hvor stor støtte det er i "folket" her for at FN skal brukes til å motarbeide våre kulturelle verdier som religionsfrihet, uttrykksfrihet og likerett for kvinner, etniske/religiøse minoriteter og homofile. Vi kan jo godt forstå hvorfor enkelte land har andre verdier, men må vi også støtte dem?

All den tid OIC benytter sine midler til å "kjøpe" stemmer fra u-land i stedet for å støtte FN, er det da greit om vesten også gjør det samme (f eks om Støre sier at vi ikke kan gi økonomisk støtte til land der regjeringen dreper dissidenter eller homofile)?

Lenke til kommentar

Min mening: Ja. Vi må våge å ta standpunkt også der det koster noe. Og med mindre statssjefen heter Kim Jong-il eller Robert Mugabe så er det et språk de forstår. Dillemmaet er selvsagt at sanksjoner rammer sivilbefolkningen.

 

Men du kan være sikker på at Hydro eller Statoil eller noen har prosjekter som kommer i fare hvis vi står på krava...

 

Å slutte å snakke med dem tror jeg derimot bare gjør vondt verre.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...