Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan vi kreve ny lærer?


Anbefalte innlegg

Ja, støtter deg her. Skjønner godt at du av personlig erfaring synes lærere bør være kvalifisert slik at man faktisk lærer noe i skolen. Sant?

 

jeg har hatt både kjempe gode, og kjempe dårlige lærere. hadde vært veldig fint og kunne gi tilbakemelding til de gode lærerne, samtidig de lærerne som er beryktet for og være dårlige, enten må på kurs eller annen type ekstra skolering!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har hatt det som trådstarter i noen uker nå, og klassen sendte klage til avdelingsleder. Med unntak av én ble alle timene hans byttet ut med en annen vikar. Mange i klassen liker ikke han heller, men han klarer i det minste å gjøre noe.

 

Jeg er for vurdering av lærere, men kritikken må selvsagt være konstruktiv, ikke "hater lærern azz han er så jævlia idoit". De bør også få tid til å forbedre seg.

Lenke til kommentar

Jeg har en forferdelig samfunnsfagslærer. Hun har inrømmet i tilbakemeldinger på prøver å innleveringer at jeg vet LANGT mer enn henne. Jeg er over gjennomsnittet interessert i politikk og samfunn i min klasse, så ingen andre klager på henne.

 

Men en gang lurte hun på hva jeg mente med amerikansk kulturimperialisme. Jeg mener... Det vet vel 90% av alle her inne hva er. Hun påsto at begrepet imperialisme bare kan brukes på kolonisering.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Jeg har en forfærdelig samfunnsfagslærer. Hun har inrømmet i tilbakemeldinger på prøver å innleveringer at jeg vet LANGT mer enn henne. Jeg er over gjennomsnittet interessert i politikk og samfunn i min klasse, så ingen andre klager på henne.

 

Men en gang lurte hun på hva jeg mente med amerikansk kulturimperialisme. Jeg mener... Det vet vel 90% av alle her inne hva er. Hun påsto at begrepet imperialisme bare kan brukes på kolonisering.

Er som å høre på engelsklærern vår det. Bare at hu spør OSS om hvordan man skriver ting. "Åssen skriver man beautiful da?" "I have to give you an... an anmerkning!"

Lenke til kommentar

Jeg har en forfærdelig samfunnsfagslærer. Hun har inrømmet i tilbakemeldinger på prøver å innleveringer at jeg vet LANGT mer enn henne. Jeg er over gjennomsnittet interessert i politikk og samfunn i min klasse, så ingen andre klager på henne.

 

Men en gang lurte hun på hva jeg mente med amerikansk kulturimperialisme. Jeg mener... Det vet vel 90% av alle her inne hva er. Hun påsto at begrepet imperialisme bare kan brukes på kolonisering.

Er som å høre på engelsklærern vår det. Bare at hu spør OSS om hvordan man skriver ting. "Åssen skriver man beautiful da?" "I have to give you an... an anmerkning!"

 

Haha, min også! Her aj givv ju jår æmneplan (Jess, shis a trønder).

 

Hun er litt morsom, da.

 

Du er vel et år eldre enn meg? Er du født i 94? På videregående føler jeg standarden må være høyere enn i grunnskolen. Dessverre er ikke standarden høy nok noen av stedene. Det er vanskelig for de gode lærerene på videregående å lære bort til elever, når de ikke har noe grunnleggende fagkunnskap med seg fra grunnskolen.

Lenke til kommentar

Læreren har nå hatt en hel termin på å forbedre seg, men ingen forandring. Hadde en 1 naturfag i 1. termin :thumbdown:

 

EDIT: Lå på en 4'er når jeg slutta i 10.

 

Stryk i naturfag første termin? Det må være på trass mtp du fikk 4 på ungdomsskolen. Termin 1 er hvis jeg husker riktig en god del lettere enn termin 2, og minnet veldig mye om naturfagen på ungdomsskolen.

 

trasig situasjon med dårlig lærer, men hvis dårlig lærer fører til at du stryker i et fag tror jeg du bør revurdere hva du gjør på skolen. Er ingen fag på videregående som er så vanskelige at dårlig lærer + streng karaktersetting fører til stryk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@TheSoapmaker: Hva har dere gjort med saken til nå?

Vi har svart på elevundersøkelse, og sendt brev til trinnlederen. Vi har ikke fått noe svar enda.

 

Jeg har en forfærdelig samfunnsfagslærer. Hun har inrømmet i tilbakemeldinger på prøver å innleveringer at jeg vet LANGT mer enn henne. Jeg er over gjennomsnittet interessert i politikk og samfunn i min klasse, så ingen andre klager på henne.

 

Men en gang lurte hun på hva jeg mente med amerikansk kulturimperialisme. Jeg mener... Det vet vel 90% av alle her inne hva er. Hun påsto at begrepet imperialisme bare kan brukes på kolonisering.

Er som å høre på engelsklærern vår det. Bare at hu spør OSS om hvordan man skriver ting. "Åssen skriver man beautiful da?" "I have to give you an... an anmerkning!"

 

Haha, min også! Her aj givv ju jår æmneplan (Jess, shis a trønder).

 

Hun er litt morsom, da.

 

Du er vel et år eldre enn meg? Er du født i 94? På videregående føler jeg standarden må være høyere enn i grunnskolen. Dessverre er ikke standarden høy nok noen av stedene. Det er vanskelig for de gode lærerene på videregående å lære bort til elever, når de ikke har noe grunnleggende fagkunnskap med seg fra grunnskolen.

Det er morsomt, ja. Og engelsk er det ikke noe problem med dårlig lærer. Er født i 94, ja.

 

Læreren har nå hatt en hel termin på å forbedre seg, men ingen forandring. Hadde en 1 naturfag i 1. termin :thumbdown:

 

EDIT: Lå på en 4'er når jeg slutta i 10.

 

Stryk i naturfag første termin? Det må være på trass mtp du fikk 4 på ungdomsskolen. Termin 1 er hvis jeg husker riktig en god del lettere enn termin 2, og minnet veldig mye om naturfagen på ungdomsskolen.

 

trasig situasjon med dårlig lærer, men hvis dårlig lærer fører til at du stryker i et fag tror jeg du bør revurdere hva du gjør på skolen. Er ingen fag på videregående som er så vanskelige at dårlig lærer + streng karaktersetting fører til stryk.

Jeg sier ikke at alt er pga læreren. Enten så prøver jeg å følge med, ellers så sover jeg fordi timene er helt gørr. Vi får ikke lov til å ha pc'ene åpne så pcbruk er ikke problemet med karakteren min.

 

Dette høres veldig ut som veldig typisk " Jeg leser ikke nok, klager bare på læreren så går det bra. "

 

Les boken dere har, og spesielt prøvestoff så skal det nok gå greit.

Hvis du tror det er det, så tar du feil. For det er ikke bare jeg og TENTPOLE som klager på læreren. Det er alle unntatt en i klassen. Alle unntatt han gikk ned 1-2 karakterer i naturfag.

Endret av TheSoapmaker
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at alt er pga læreren. Enten så prøver jeg å følge med, ellers så sover jeg fordi timene er helt gørr. Vi får ikke lov til å ha pc'ene åpne så pcbruk er ikke problemet med karakteren min.

Og du har ikke gjort noe arbeid hjemme?

Jeg gjør noe hjemme, jo. Men føler at det begynner å gå litt oppover nå. Læreren har nok fått litt inn huet. Læringsmetodene har forandra seg litt. Håper det bare forandrer seg enda mer. Skal nok komme opp til en 4'er igjen :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg gjør noe hjemme, jo. Men føler at det begynner å gå litt oppover nå. Læreren har nok fått litt inn huet. Læringsmetodene har forandra seg litt. Håper det bare forandrer seg enda mer. Skal nok komme opp til en 4'er igjen :new_woot:

 

Hvis du gjør noe hjemme/på skolen er det bortimot umulig å få en ener i naturfag.

Lenke til kommentar

Vi hadde også en ganske imkompetent lærer. Klagde - gikk vår vei. Så hun ikke siden.

 

Har lest noen av innleggene lenger opp her, og må si jeg er litt sjokkert. Lærerene får betalt for å undervise, ikke for å stå der og si at elevene skal lære selv (eller si det "indirekte"). Elevene har et ansvar ovenfor læreren - og omvendt. Enkelt & greit.

 

De er der for at du skal bruke dem til å skjønne mer. Hvis dere måtte ha lært alt selv, kunne de ansatt hvem som helst til å sitte i klasserommet og passe på elevene og arbeidsroen. Men slik er det ikke :)

Lenke til kommentar

Eller enda bedre, la være å ansette noen og la elevene jobbe hjemme.

 

Gymnastikklæreren til broren min ga de fleste 2 i gym, selv om de skulle ha 4-5. De sendte klage, men det ser ikke ut til at den blir prioritert. Grunnlaget for karakterene er helt på tryne og når klassen prøver å snakke med henne låser hun seg i en defensiv posisjon med én gang. Er det noe mer de kan gjøre utover dette?

Lenke til kommentar

Eller enda bedre, la være å ansette noen og la elevene jobbe hjemme.

 

Gymnastikklæreren til broren min ga de fleste 2 i gym, selv om de skulle ha 4-5. De sendte klage, men det ser ikke ut til at den blir prioritert. Grunnlaget for karakterene er helt på tryne og når klassen prøver å snakke med henne låser hun seg i en defensiv posisjon med én gang. Er det noe mer de kan gjøre utover dette?

 

Du kan klage på standpunkt. Ellers har du krav på en begrunnelse dersom du ber om det.

 

Jeg får 4 i gym uansett. Jeg er sikker på at jeg kunne satt meg bakerst i hallen, drukket øl og røyket og gått ut av 10. med 4 i gym.

Lenke til kommentar

Det var ikke standpunkt, men karakteren for første termin. Problemet er som sagt at hun setter karakterene på helt andre grunnlag enn hun skal.

 

Derfor har man krav på grunnlaget for karakteren. Dersom hun har brukt helt andre grunnlag, som utseende på treningstøy, kan du ta med dette til rektor, og håpe han gjør noe med det før standpunktkarakterene settes.

Lenke til kommentar

Eller enda bedre, la være å ansette noen og la elevene jobbe hjemme.

 

Gymnastikklæreren til broren min ga de fleste 2 i gym, selv om de skulle ha 4-5. De sendte klage, men det ser ikke ut til at den blir prioritert. Grunnlaget for karakterene er helt på tryne og når klassen prøver å snakke med henne låser hun seg i en defensiv posisjon med én gang. Er det noe mer de kan gjøre utover dette?

 

Du kan klage på standpunkt. Ellers har du krav på en begrunnelse dersom du ber om det.

 

Jeg får 4 i gym uansett. Jeg er sikker på at jeg kunne satt meg bakerst i hallen, drukket øl og røyket og gått ut av 10. med 4 i gym.

Samme med meg. Jeg var med i 3-4 gymøkter i 10. og gikk ut med 4 :tease: Hadde også 28% fravær i gym nå 1. termin. Fikk også 4.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...