Gå til innhold

Creative oppdaterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

THX-merket er nok mer eller mindre kjøpt og betalt. Når en ser på punktene for det:

 

THX TruStudio is the result of collaborative development from Creative Labs and THX. This suite of technologies deliver the fullest audio experience for games, music and movies, while remaining true to the source and intention of the artists who created it.

 

* THX TruStudio Surround: Provides virtual surround sound channels to control the level of immersion.

* THX TruStudio Crystalizer: Improves the natural dynamic range of compressed music.

* THX TruStudio Speaker: Improves low frequency elements and gives you the extra bass impact for sound systems without a subwoofer.

* THX TruStudio Dialog Plus: Enhances dialogue intelligibility, allowing you to clearly understand dialogue along with music and ambient effects.

* THX TruStudio Smart Volume: Automatically measures and adjusts volume to minimize sudden changes, so you don’t have to reach for the volume dial.

 

Er det ingen punkter som faktisk sier noe om de fysiske systemene som skal gi ut selve lyden. Slik jeg kan se det er det en ren programvaremessing sak, som har relativt lite med analog lydkvalitet å gjøre.

 

Men så klart kua skal melkes for hva den er verdt ;)

 

Men jeg antar hw.no vil teste disse, slik dere i det siste har testet mange hodetelefoner (og bra er det :thumbup: ) og ser frem til å se om dette THX merket virkelig er verdt noe ekstra.

Lenke til kommentar

Midt i blinken for tynnkledde keisere. :roll:

Tja... "Creative Sound Blaster Arena" er kjent for å være et av de beste headsetene for gaming, ihvertfall i sin prisklasse, så siden dette er nytt har de nok gjort noen forbedringer :D

Jeg kommer nok til å bytte ut mitt ubrukelige Roccat Kave-set med disse.

Grunn: Kave er ukomfortabelt som fy og gnager. I tillegg er det et veldig tungt headset.

Lenke til kommentar

Utelukker ikke at det er bra, men THX-klistremerket lar seg nok fjerne uten at lyden tar skade av det.

Jeg så en dokumentar en gang om THX-sertifisører som dro verden rundt og testet kinosaler på fullt sug. Sitter de nå og prøvelytter headset for harde livet?

 

Litt vanskelig å si akkurat hva man skal teste også, hva er parameterene for en god hodetelefon?

 

Videre, hvordan fungerer "* THX TruStudio Crystalizer: Improves the natural dynamic range of compressed music.", hvordan får de økt dynamikken? Og hvorfor er det relevant at musikken er komprimert?

 

AtW

Lenke til kommentar

Utelukker ikke at det er bra, men THX-klistremerket lar seg nok fjerne uten at lyden tar skade av det.

Jeg så en dokumentar en gang om THX-sertifisører som dro verden rundt og testet kinosaler på fullt sug. Sitter de nå og prøvelytter headset for harde livet?

 

Litt vanskelig å si akkurat hva man skal teste også, hva er parameterene for en god hodetelefon?

 

Videre, hvordan fungerer "* THX TruStudio Crystalizer: Improves the natural dynamic range of compressed music.", hvordan får de økt dynamikken? Og hvorfor er det relevant at musikken er komprimert?

 

AtW

Her er en link hvor teknologien forklares: http://www.x-fi.com/whatis/

Jeg har flere Creative-produkter med denne teknologien og den er forbausende effektiv!

Testen på siden kan virke overdrevet, men det er den ikke. Det er slik det fungerer :D

Lenke til kommentar

Hvilke av de burde jeg gå for? I hvilke sammehenger vil 50mm lønne seg fremfor 40mm?

Slik jeg har lest gir 50mm større fordel for dypbass og bedre håndtering av dyp og midbass i høyere volum. Man oppnår også større deler av frekvensbildet når det kommer til dypbass i større elementer. Les deg litt rundt, andre tester eller noe (lydogbilde.no f.eks). Det finnes mange andre gode produsenter av headsets der ute. Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ville heller gått for et skikkelig headsett fra Sennheiser eller Beyerdynamic. Tviler på at Creative har laget noe som faktisk er skikkelig bra, derfor de må bruke alle disse THX-gimmickene for å klare å selge.

 

Og selv om dette headsettet mot formodning duger til noe, skal jeg aldri mer kjøpe et produkt fra den sleipe bedriften Creative.

 

Hvorfor?

 

 

Jeg snakker om driversaken der Creative truet (med rettssak) en entusiast som modifiserte XP-driverne til SoundBlaster Live og Audigy til å fungere på Vista/Win7. Creative ville ikke at disse kortene skulle benyttes til de nye OS'ene, men heller at man skulle kjøpe seg nye SoundBlaster-kort. Så mye for alltid å ha vært lojal Creative-kunde. SoundBlaster Pro, SoundBlaster AWE32, SoundBlaster Live! Platinum (kjempedyrt kort i sin tid, nå er jeg stuck i XP hvis jeg vil fortsette å bruke kortet med LiveDrive)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...