Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3 TDI 110 hk. 1994


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt av slitedeler er nok ikke byttet.

 

Du får kjøpe bilen om du har lyst, men kom ikke og si at du ikke ble advart etterpå.

 

Har selv hatt en Golf III, riktignok 2,0 bensin, og den hadde jeg i to år (fra 99-01, bilen var 97 modell og hadde gått 30.000).

 

Kostet nesten like mye i reparasjoner som den kostet i innkjøp.

er bare ute etter en billig,men god og passe kul bil, har kjiket meg rundt her nordpå, er jammen meg ikke mye som. 90 % rusta og ganske crappy ;o

må nokk et hopp noen prisnivåer da, men det hakke jeg budsjett til nå :/

Lenke til kommentar

Billig bil er ikke det samme som billig bilhold. VWs kvalitet var meget frynsete tiden bilen du ser på er i fra. En Golf 3 er like kul / ukul som en japansk bil fra sammetidspunkt.

 

Husk at en EU-kontroll kun kontrollerer om kjøretøyet er trafikksikkert, bremser og slikt for eksempel. Den gir deg liten innsikt i hvor god bilen er - til det er det bedre å bruke en NAF-test.

 

At selger påstår at "alt av slitedeler" er byttet er nok en stor overdrivelse - jeg ville nok heller sagt at det er mer sannsynlig at alt av slitedeler som er utslitte er byttet.

Lenke til kommentar

Billig bil er ikke det samme som billig bilhold. VWs kvalitet var meget frynsete tiden bilen du ser på er i fra. En Golf 3 er like kul / ukul som en japansk bil fra sammetidspunkt.

 

Husk at en EU-kontroll kun kontrollerer om kjøretøyet er trafikksikkert, bremser og slikt for eksempel. Den gir deg liten innsikt i hvor god bilen er - til det er det bedre å bruke en NAF-test.

 

At selger påstår at "alt av slitedeler" er byttet er nok en stor overdrivelse - jeg ville nok heller sagt at det er mer sannsynlig at alt av slitedeler som er utslitte er byttet.

okei, takker for svar! har liksom hørt to sider, som mener at Golf er både en grei og robust bil,mens andre mener at det er no dritt, han ville ha 35.000 for den i utgangspunktet, men har fått prutet den ned til 19.000. ( men har et budsjett på ca 30.000)

det er seriøst ikke noe japsebiler til salgs i den prisklassen i området jeg bor i pr idag.

VIL HA BIL! :/

Lenke til kommentar

Det er en rød golf, fargenavn er "Tornado Rot", med ekkel styling på. Sjekk vognkort for motoreffekt. Syntes ikke du skal kjøpe en sånn bil, de ruster mye, har synkroniseringsproblemer(girkasse) og sliter også med dårlig forstilling(styrekuler).

takker for svar. fikk vite at vedkommede hadde skiftet alt som var slitt i forstillingen i Juni.

skal dra å se på den imorra, og for sikkerhetskyld, så tar jeg med meg faderen som har litt peiling på Biler, imotsetning til meg x)

Lenke til kommentar

den bilen er nok en 90 hk, 110 hk kom ikke før mai 1995

sikker, hva er dette da?

 

http://imgur.com/PnpY5.jpg

 

http://imgur.com/pTeuO.jpg

 

http://imgur.com/LvK6C.jpg

 

det skal være en 110 hk TDI.

 

ja jeg er sikker.. hvis den bilen er en original TDi 110hk, så er det ikke en 94 mod

sjekk motorkoden, i serviceheftet eller en hvit lapp i bagasjerommet....

 

1Z = TDi 90 hk

AAZ = TD 75 hk

AHU = TDi 90 hk ( fra okt 96)

AFN = TDi 110 hk (fra mai 95)

Lenke til kommentar

Gjør deg selv i hvert fall den tjenesten at du avtaler med selger at bilen tas på NAF-test. Det er verdt pengene. Dere kan jo avtale dere i mellom hvordan dere fordeler kostnaden.

ringte naf nå, var jo litt dyrt ( for meg) å ha den på naf test. du gjør meg grusomt usikker nå! =P

 

Hvis du synes en NAF test (1 100,- er det ikke?) er for dyr, anbefaler jeg deg å la være å eie en bil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...