Gå til innhold

Velkomstdrikk..?


Hannahx3

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg og en venninne skal snart feire den store 18års dagen vår! Vi vil derfor ha en form for velkomstdrikk eller en bowle vi kan gi gestene når de kommer. Lett en del på nett etter velkomstdrikker og finner mange, men vet ikke om de er GODE eller om de bare smaker alkohol og ikke noe annet...

 

Er det noen som kan anbefale en god velkomstdrikk eller bowle som har alkohol i seg, men som ikke nødvendigvis BARE smaker alkohol, men frukt eller lignende?

 

Tusen takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter forsåvidt mojito i og med at det er en god drink, men det er to ting som jeg stiller meg tvilende til:

For det første blir de 18 år, noe som vil si at sprit egentlig er off limit (jeg sier ikke at jeg ikke drakk sprit når jeg var 18 år, eller 13 år for den saks skyld, men allikevel, trenger kanskje ikke oppfordre til at 18-åringer skal drikke sprit selvom jeg er imot den lovgivningen). Ordentlig mojito skal lages med rom.

For det andre bruker man en del ressurser for å lage en mojito, og de er ikke så lette å "masseprodusere" hvis den faktisk skal smake godt!

 

Hvis dere vil ha litt stil over det hele kan jeg anbefale noe så enkelt som en kir eller en kir royal. Kir lages med hvitvin (obs: ikke en søt en!) og creme de cassis mens kir royal lages av champagne (personlig foretrekker jeg faktisk både moet & chandon og gul enke foran de mye dyrere krug, dom perignon, bollinger og nicolas feuillatte) og creme de cassis.

 

Så skal jeg gå utenfor min egen egen moral ovenfor og komme med følgende anbefaling:

Lag en Summer Lemonade: Lemon/Bisongrass vodka, sweet n' sour mix (Strag kan anbefales, selges på meny butikker blant annet) sprite. Bland sweet n' sour mixen med vodkaen slik at du fyller opp glasset cirka 70% og hell så på sprite. Topp med lime :)

 

Hvis dere bare skal bli fulle og vil ha en "drink" som det ikke smaker sprit av selvom den inneholder en del kan jeg anbefale ananasjuice (evt. tropisk juice hvis dere er i det kjipe hjørnet) og sprit (for eksempel rent 60%). Man kan fint få til ett blandingsforhold her på 40-60 med sprit, og det er fortsatt digg. Dette er dog faktisk en drikk som ikke bør avkjøles for mye, fordi jo mer den blir avkjølt, jo mindre smaker ananasen og dermed smaker også spriten mer etterhvert som den blir kaldere.

 

Just my 2 cents :)

Lenke til kommentar

Tja, sangria er jo greit det. Kan vel kanskje da helst anbefale den som det som skal være i punsjbollen, da ihvertfall jeg mener at det ikke akkurat er en "velkomstdrikk", noe jeg forøvrig heller ikke mener mojito er, uansett hvor digg det er.

Nå drar det seg jo mot jul da. Kan jo kjøre juletema med gløgg da. Jeg blir ihvertfall alltid dritings med gløggen i hånda :p

En annen klassiker: Champagne (eller musserende, for eksmpel cava, kan anbefale Castellblanch Gold Brut) og ferskpresset appelsin juice. Bare å kjøre halvparten av hver i ett champagneglass. Veldig godt, men kanskje mer brukt til frokoster, type 17-mai frokost.

Lenke til kommentar

Når du blir 18 år så tviler jeg på at en drink som smaker veldig sprit faller i smak. En tørr musserende er også ofte brukt til velkomst, men jeg tror heller ikke at dette blir noen hit blant de unge, og vil fort oppfattes som surt.

 

Av drinker så er vel en Mojito eller en Cosmopolitan relativt klassisk.

 

Noe jeg tror kunne falt i smak er en Il Falchetto Brachetto D'acqui. Dette er mer en skikkelig vin, men den smaker veldig mildt og behagelig av jordbær. Den er også søt og litt boblende. Hvis du tar denne oppi et glass og har frosne jordbær oppi vil det se noenlunde slik ut. Veldig stilig, og knallgodt! :thumbup:

 

Der er mitt bidrag i alle fall! Lykke til med festen! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda, er jo butikker som begynner å selge julepynt og starter julesalg i september også. Det betyr ikke at det er mer riktig av den grunn. Poenget mitt var heller at dette er en tråd for å anbefale en velkomstdrikk til en bursdag (ikke noe julearrangement) og den ble startet den 20 November, noe som bør tilsi at den bursdagen har vært...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...