Gå til innhold

Jente-laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Etter at min gamle laptop døde er jeg nå på desperat jakt etter en ny.

Her er en liste over hva jeg ser etter, satt i rekkerfølge etter hvor viktige de ulike kriteriene er for meg:

•  
  • Mellom 13" og 15"
  • Lite støy
  • Design - jeg ser etter noe som ikke er en firkanet kloss
  • Mulighet for litt gaming - jeg spiller ingen nye og spesielt krevende spill
  • Lett - helst under 3 kg
  • God batterilevetid

Jeg bruker pcen for det meste til surfing på internett, musikk, film og litt photoshop. Dette vil være min hoved-pc da jeg ikke har stasjonær. Har derimot en minipc som andre-pc.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en macbook og dual boote den med windows 7. For jeg foretrekker windows fremfor noe annet.

Jeg vet godt at jeg får mer pc for pengene om jeg kjøper en vanlig laptop, og at mange kommer til å synes at det er tullete å kjøpe en macbook når jeg uansett vil kjøre windows på den. Derfor vil jeg gjerne ha noen konkrete forslag til bærbare som kunne være aktuelle, da jeg egentlig ikke har lyst til å betale så mye for designet som man gjør hos apple :p

Budsjett - rundt 9500kr

edit:

Kan kanskje også nevne at jeg er 19, og derfor ikke ser etter noe rosa greier :p

Endret av Neko
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp mac om du skal kjøre Windows på den.

Det ser rett og slett ikke bra ut og folk som ser deg vil lol-e bak ryggen på deg ;)

Skrevet

Ikke kjøp mac om du skal kjøre Windows på den.

Det ser rett og slett ikke bra ut og folk som ser deg vil lol-e bak ryggen på deg ;)

Jeg er vel mer bekymret for om ytelsen svekkes av det enn hva andre måtte mene om det. Guttene får bare le. Jenter flest kommer ikke til å skjønne det en gang :p

Skrevet (endret)

Kan en CULV-PC være aktuelt? Disse PC-ene har litt svakere prosessor enn "vanlige" laptoper og ikke et spesielt kraftig skjermkort. Til gjengjeld er de veldig tynne og lette, har super batteritid og er kalde og støyfrie (dog ikke nødvendigvis i intense programmer). De er også pene å se på.

Det finnes en del å velge mellom i den klassen, men den jeg vil anbefale er Asus UL30JT.

Test av den her.

7000 kroner hos Amentio.

Hvis du trenger mer kraft finnes det veldig mye å velge mellom av "vanlige laptoper" med 13-15" skjerm. Det er litt vanskelig å gi deg en konkret anbefaling her da jeg ikke helt vet hvor mye ytelse du trenger, og hvor mye andre ting betyr for deg. Men kan da i det minste komme med et forslag:

Acer Aspire Timeline X. Den er sinnsykt lekker og har flott ytelse, er stille og har bra batteri.

Endret av Dauemannen
Skrevet

Takk for svar :)

Dauemannen:

Etter å ha lest litt kommer jeg nok ikke til å velge en CULV-PC som du nevner som forslag her. Med tanke på at jeg allerede har en minipc med bra batterilevetid vil jeg heller gå for noe litt kraftigere i en ny laptop. Den acer pcen virket veldig bra, og jeg skal nok ta en ekstra titt på den :)

traskas:

Sony Vaio er en veldig fin jente-pc, ja :) Men så jentete vet jeg ikke om jeg vil være :p

Jeg heller egentlig mer og mer over mot macbook jo mer jeg leser her på forumet. Det er veldig mange som er mot mac og apple og alt det styret der. Men jeg vil ha noe enkelt som en pent og se på og som jeg en sjelden gang kan sette meg ned og spille litt på. Dessuten synes jeg det er veldig gøy å prøve nye ting, og siden jeg ikke er noe utpreget pc-geek, og ikke har peil på hverken hardware eller software kommer jeg neppe til å få bruk for noe som kan oppgraderes.

Skrevet (endret)

Det var en grunn til at jeg linket til en Timeline X. Den har nemlig mange av de samme kvalitetene som Macbook Pro:

•  
  • Flott design, personlig syns jeg Timeline X er mye penere enn Macbook pro, men det er en smakssak.
  • Bra batteritid.
  • Tynn og lett i forhold til andre PC-er med samme skjermstørrelse.
  • God byggekvalitet.

Dessuten er den billigere, og har komponenter som gir mye bedre ytelse.Timeline X finnes også som en 13-tommer, og denne konkurrer direkte mot Macbook Pro 13". (Jeg regner med Macbook Pro 15" blir for dyrt for deg.) Sammenlignet med Macbook Pro 13" har Timeline X:

•  
  • En generasjon nyere prosessor. Mye bedre ytelse med omtrent samme effektforbruk.
  • Mye bedre grafikkløsning, kjekt hvis du vil spille noe.
  • Dobbelt så stor harddisk.
  • Koster nesten 2000 kroner mindre.

Sony Vaio, som Traskas nevner, stiller i omtrent samme klasse som Timeline X og hvis den rosa var for jentete kan du jo se på en av disse eller denne.

Endret av Dauemannen
  • Liker 1
Skrevet

HP har en laptop som likner litt på MAC, veldig fin å se på, faren min har en slik, men har ikke brukt den nok til at jeg kan anbefale eller fraråde den, men utseende har den ihvertfal.

dbe591f871.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...