Gå til innhold

BK : Høstfiske


a_strann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skriv gjerne litt om hvordan du har etterbehandlet bildet.

Fargene var litt for intense for min del.

Det synes og i skyene.

 

Synes ellers at snittet og komposisjonen var fin.

 

Hva med å legge ut en annen edit?

 

Var mitt første forsøk på HDR, "fake HDR" i så måte.

Tre eksponeringer fra image RAW, og sydd sammen til HDR med ultra high contrast (derav de intense fargene) kan legge ut en edit med en litt mykere effekt :roll:

Lenke til kommentar

Når jeg ser bildet og ikke redigeringen syns jeg det er et ganske godt bilde. Steinene fremme virker godt som forgrunn og gir bildet dybde sammen med fjellene bak. Det som trekker ned er det utbrente i vannet og at man ikke ser land på hele venstre side .. når jeg ser på bildet får jeg inntrykk av at det ikke er så mye som er kuttet av land der.

--

mens når jeg ser igjen så er jeg ikke sikker. Kanskje bildet er best uten at man ser land på venstre side.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Heisann

 

Kunne ikke se at du har skrevet hva du redigerer med, hvilken prog vare.

 

Men selve redigeringen er forferdelig om du spør meg, blir som nevnt over alt for mye.

Syntes du selv det er pent, eller hva ønsker du ut av bildet?

 

Ang selve bildet er det noe blast ja, men blir fort det av dslr og særlig i motlys som dette bildet er tatt rett mot solen.

Du ser også at bildet er brent ut 3 plasser, i vannet, og på himmelen, noe ødelegger mye da det trekker mye fokus dit da de områdene er så dominerende, blir resten av bildet ennå mere blast.

 

Men har selv bare dratt bildet hurtig gjennom LR for og se:

 

 

post-28938-0-62312500-1290276415_thumb.jpg

Dette er med tanke på kommentaren din lengre opp om at bildet var blast.

Har ikke nådd og kalibrere skjermen ennå så er litt i tvil om resultatet.

Har justert:

Hvitbalanse

Tone curv

Recovery

Vibrance for og hente ut litt mere punch i bildet

 

Si bare i fra så fjerner jeg forslaget ;)

 

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Kunne ikke se at du har skrevet hva du redigerer med, hvilken prog vare.

 

Men selve redigeringen er forferdelig om du spør meg, blir som nevnt over alt for mye.

Syntes du selv det er pent, eller hva ønsker du ut av bildet?

Forslaget ditt var veldig bra!

Jeg kjørte bildet gjennom Dynamic Photo HDR 4.0, og brukte hele 20 sekunder på å redigere det(noe bildet tydeligvis bærer preg av)

Meningen med bildet er at det skal se ganske ekstremt ut, med ekstreme farger og kontrast, men utgangspunktet for bildet er ikke optimalt.

 

Føler jeg har hatt mer hell med dette bildet her:

(Tatt midt på natten, ISO 100 F3.5 lukkertid 30")

kjørt raskt gjennom PS CS5)

hadde sett bedre ut om bilen ikke stod der den gjorde, så kommentarer angående det trengs ikke :whistle:

post-29024-0-91971100-1290277500_thumb.jpg

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

Okei, om meningen var ekstramt så traff du jo da.

Himmeln ser jo knall ut, om man ser bort fra utbrente områder.

I selve bildet forsvant mange detaljer og bildet ble noe "utvasket" på grunn av alt for sterke farger.

Ser godt på siste eksemplet av naturbildet så ser man trærne på høyresiden er som skygger som nesten er der.

 

Siste bildet med bilen er tøft, er noe med kort siden av pilaren næremest som ikke stemmer med tanke på farge ser utvasket ut nederst, noe som er kommet under redigering?

Samme ser du på stolpen bak bilen, som om den har vært utbrent og er hentet inn max av hva programmet klarer?

 

Ville nok også droppet det oransje på borteste pilaren?

 

Men klart tøft bilde.

Lenke til kommentar

Siste bildet med bilen er tøft, er noe med kort siden av pilaren næremest som ikke stemmer med tanke på farge ser utvasket ut nederst, noe som er kommet under redigering?

Samme ser du på stolpen bak bilen, som om den har vært utbrent og er hentet inn max av hva programmet klarer?

 

Ville nok også droppet det oransje på borteste pilaren?

 

Men klart tøft bilde.

Glemte å si at bilde fikk seg en runde i HDR før PS gjorde det om til B/W. for øvrig enig i det med den borterste pilaren. skal tilbake ved en senere anledning og ta et nytt bilde uten bilen og en litt annen vinkel. det kommer nok til å se litt annerledes ut. for øvrig så legger jeg ved orginalen her(uten edit, og med HDR):

post-29024-0-35998700-1290279683_thumb.jpg

post-29024-0-90376700-1290279697_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...