Gå til innhold

FIkk tilbake betalt 2x


Anbefalte innlegg

Ja jeg kjøpte meg et 3d kort fra psdata...

Siden kortet ikke var moddbart, 9500np, bestemte jeg meg for å benytte anreretten. Det gikk ganske så lang tid før jeg fikk penga tilbake, godt over 3 uker faktisk, og enda ringte jeg å klaga 3-4 ganger.

 

Jeg fikk nylig penga tilbake betalt på konto, Og jeg fikk tilbake betalt 2x !

Dobbelt opp altså, så det frista meg djevelsk å beholde alt sammen. Hva kan skje vis jeg ikke betaler tilbake osv?

 

Jeg har planer om å tilbake betale de, men lixom bare lurer på om man kunne kommet unna med slikt ellerno? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL..smart å poste det her...er jo folk fra psdata som sikkert er innom her...;)

 

Behold penga til du evt får mail/brev/telefon/eller noen annen form for beskjed fra psdata om at du må betale tilbake...

 

Hvis du velger å beholde penga...se opp for hvite varebiler som står parkert utenfor huset ditt med mørke vinduer vendt mot deg og menn som følger etter deg.... :lol::lol::lol::lol:

 

Mest sannsynlig skjer det ingen verdens ting ...uansett så lærer man av sine feil ;)

Lenke til kommentar
vell jeg hadde seff beholdt de og nekte blindt for at de betalte dobbelt... siden jeg er 16 og ikke har jobb

 

det er ikke akkurat store penger for demm tror jeg..

 

PSDATA har helt sikkert kontoutskrifter av alle transaksjoner,

så det er kanskje ikke så lurt å beholde penga :wink:

 

Gi tilbakemelding og krev finnerlønn :D

Lenke til kommentar

jepp, fikk tlf av ei skreppe som sa:

"Hei, det er fra ps..." Hvaforno`? "ps.." hvaforno? "psweb "HÆ"? "PS DATA, vi har betalt deg 2 ganger tilbake, lurte på om du kunne sette inn pengene tilbake på følgende konto nr"

Joa, har fått beskjed, og jeg er over 18 =/

Folka mener jeg kan få fengsel vis det går til inkaso osv og jeg nekter betale det og =P.

Det er jo ffs ikke min feil at de betaler 2x, og nå må jeg anstrenge meg for å betalet tilbake penga, de skaper jo bare jobb for meg :D

Lenke til kommentar

Sett pengene inn på en egen konto og ladem prøve å sende det til inkasso... Det er dem som har bevisbyrden så det er bare å beholde penga foreløpig, la dem svi like mye som du ville fått svi for en slik tabbe... Trur du at du hadde fått penga igjen med det første... Eller om du sendte penga til feil konto, trur du at du hadde sett dem igjen... neppe..

 

Be dem gå til inkasso, du lar penga ligge der dem er så får ev banken fikse det... 8)

Lenke til kommentar

Asså, det er jo bevis på at de har betalt tilbake 2x, banken ordner jo opp vis de ringer dit, da vil jo banken se at det var en vanlig feil av firmaet. Men tror du psdata ville gått så langt ?

Hu har jo ringt å spurt om jeg kunne sette dem tilbake osv, jeg har jo sakt ja så jeg får vel gjøre det.

 

Ja selvfølgelig skal jeg trekke fra beløpet det koster å overføre penga.

Lenke til kommentar
Sett pengene inn på en egen konto og ladem prøve å sende det til inkasso... Det er dem som har bevisbyrden så det er bare å beholde penga foreløpig, la dem svi like mye som du ville fått svi for en slik tabbe... Trur du at du hadde fått penga igjen med det første... Eller om du sendte penga til feil konto, trur du at du hadde sett dem igjen... neppe..

 

Be dem gå til inkasso, du lar penga ligge der dem er så får ev banken fikse det... 8)

Dette er en helt latterlig holdning, selvfølgelig har de bevis er et beløp overført 2 ganger vises dette i deres regnskap+deres bank+mottakers bank og hvorfor skall noen få svi :o :o :o

Dessuten sender du penger til en feil konto så blir pengene overført til en ventekonto vist ingen eide den kontoen du sendte dem til eller at kontonr ikke stemmer med navnet,etter en viss tid blir så beløpet tilbakeført til avsender.

Nei rydd opp og ha et greit forhold,regner med du skal handle mer.

Lenke til kommentar

Poenget er at dem må legge frem bevis, og bruke tid og penger på dette... Selvsagt har dem bevis, og du må betale tilbake, men han har blitt behandlet litt urettferdig i utgangspunktet, så hvorfor ikke gi tilbake med samme mynt... Tåpelig at folk blir redd med en gang inkasso blir sagt... Og det er derfor fimaer bruker dette som skremsel.... Nei behold penga, la dem ligge på konto og la dem jobbe litt for å få dem tilbake...

Lenke til kommentar

psdata: har du fått tilbakebetalt 2x?

du: det vet jeg ikke, men jeg skal skjekke.

 

(litt senere på dagen)

du: neeeei, her stemmer alt som det skal. jeg sender dere en regning

siden jeg måtte bruke tid på dere og jeg ikke hadde fått feil. 300kr takk:)

 

dette kalles "å ta en psdata".

Lenke til kommentar

Mange barnslige holdninger her. Det at PSData brukte lang tid på å betale tilbake er en ting, men man kan ikke beholde penger som er betalt for mye ved en feil. Uansett om noen skulle være så dumme å gjøre noe sånt så kan PSData kreve tilbake både den opprinnelige summen og sikkert flere ganger beløpet i gebyrer og honorarer til inkasso-firma. Det er samme prinsippet som i at hvis man får for mye lønn inn på konto så er man faktisk pliktig til å kontrollere og rapportere feilen. Hvis man skulle være så tett at man brukte pengene får man krav i ettertid. PSData har alle rettigheter på sin side her og vil garantert loppe skjorta av deg i en eventuell rettstvist. Nei, send pengene tilbake med én gang og legg heller til en sarkastisk liten kommentar om hvor trege de var å betale deg på betalingsblanketten.

Lenke til kommentar

Reglene er slik at du kan beholde pengene,hvis du har motatt de i god tro.

Har hatt en sak med min tidligere arbeidgiver,fikk utbetalt 8000,- for mye i lønn(brukte pengene),de prøvde å få disse tilbakebetalt etter ca 8 måneder(Revisor oppdaget det).Kontaktet da advokat fikk og fikk beskjed at jeg kunne beholde dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...