Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Hot Pursuit (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Har spilt PC versjonen noen timer (som forøvrig er fult av insekter og dessverre krasjer ofte) og spillet er veldig bra. Criterion har absolutt tatt Need For Speed tilbake til røttene og gjenoppliver serien etter Shift som etter min mening ikke hadde noe med Need For Speed å gjøre i det hele tatt. Mitt største ankepunkt mot Hot Pursuit er at spillet er ekstremt repeterende enn om man konstant låser opp nye biler og baner. Men helt klart et godt bilspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg stiller meg litt uforstående i forhold til at anmeldelsen kritiseres for at den ikke nevner spillets manglende realisme. Den gjør jo akkurat det, eller rettere sagt, anmeldelsen understreker at NFS: HP er et rent arkadespill. Spesielt avsnitt nummer to og tre fokuserer jo mye på dette punktet.

Lenke til kommentar

Må si jeg stiller meg litt uforstående i forhold til at anmeldelsen kritiseres for at den ikke nevner spillets manglende realisme. Den gjør jo akkurat det, eller rettere sagt, anmeldelsen understreker at NFS: HP er et rent arkadespill. Spesielt avsnitt nummer to og tre fokuserer jo mye på dette punktet.

Jeg kritiserer først og fremst spillet, og slik jeg tolker det gjelder det de andre i tråden også. Er det noe jeg skal kritisere med anmeldelsen er det først og fremst at du ikke har prøvd spillet med ratt og pedaler, og følgelig ikke nevner mangelen på manuell giring, force feedback og ingen mulighet for å slå av ABS og TCS.

 

Det er tullete å ikke forvente slik grunnleggende støtte for ratt bare fordi "det er et arkadespill". Forgjengeren i NFS-serien, Shift, var også et rent arkadespill, men det har støtte for alt jeg nevnte. Det samme gjelder Codemasters' Grid og Dirt 1 og 2, og sikkert en god del andre spill.

Lenke til kommentar

Må si jeg stiller meg litt uforstående i forhold til at anmeldelsen kritiseres for at den ikke nevner spillets manglende realisme. Den gjør jo akkurat det, eller rettere sagt, anmeldelsen understreker at NFS: HP er et rent arkadespill. Spesielt avsnitt nummer to og tre fokuserer jo mye på dette punktet.

Jeg kritiserer først og fremst spillet, og slik jeg tolker det gjelder det de andre i tråden også. Er det noe jeg skal kritisere med anmeldelsen er det først og fremst at du ikke har prøvd spillet med ratt og pedaler, og følgelig ikke nevner mangelen på manuell giring, force feedback og ingen mulighet for å slå av ABS og TCS.

 

Det er tullete å ikke forvente slik grunnleggende støtte for ratt bare fordi "det er et arkadespill". Forgjengeren i NFS-serien, Shift, var også et rent arkadespill, men det har støtte for alt jeg nevnte. Det samme gjelder Codemasters' Grid og Dirt 1 og 2, og sikkert en god del andre spill.

 

Verken Shift, Grid eller Dirt kan vell knapt i det hele tatt kalles arkadespill når man stiller mot HP. Og etter å ha spilt dette skjønner jeg overhodet ikke hvorfor noen i det hele tatt ville ønsket ratt og pedal støtte til dette spillet, det er like ubrukelig som å kjøre en bil med flysimulatorutstyr. Ratt og pedaler har ingenting i dette spillet å gjøre, selv om spillet går under kategorien bilspill

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Grid, Shift og Dirt er alle rene arkadespill. Bilene oppfører seg på en veldig urealistisk måte og de har med vilje gjort det mye lettere å kjøre enn i virkeligheten. Det er urealistisk mye grep, og for eksempel kan man i Grid kjøre en LMP-bil i godt over 400 km/t. Virkelig toppfart er mellom 300 og 350. Ingen av disse spillene har prøvd å selge seg selv som en simulator, og har tvert imot vært 100% klare på at de er arkadespill og går for underholdning framfor realisme. At NFS: HP er betydelig mer virkelighetsfjernt forandrer ikke på det faktum de tre nevnte er fllblodige arkadespill, de og.

 

Greit, du skjønner ikke at noen kunne tenke seg å kjøpe ratt og pedaler for dette spillet. Det gjør ikke jeg heller. Men skjønner du at hvis man, som meg, har tilgjengelig 1 stykk tastatur, 1 stykk gamepad og 1 stykk ratt og pedaler, så velger man sistnevnte når man spiller bilspill? Også om det skal være et overdrevent arkadespill sånn som dette? Kan du forestille deg at noen av de som har glede av dette spillet faktisk har et ratt? Antageligvis har de fleste kun en gamepad eller tastatur, men noen er det garantert som har ratt. Og disse blir nok meget skuffet over at spillet ikke gjør en skit for å tilrettelegge for dem.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Grid, Shift og Dirt er alle rene arkadespill. Bilene oppfører seg på en veldig urealistisk måte og de har med vilje gjort det mye lettere å kjøre enn i virkeligheten. Det er urealistisk mye grep, og for eksempel kan man i Grid kjøre en LMP-bil i godt over 400 km/t. Virkelig toppfart er mellom 300 og 350. Ingen av disse spillene har prøvd å selge seg selv som en simulator, og har tvert imot vært 100% klare på at de er arkadespill og går for underholdning framfor realisme. At NFS: HP er betydelig mer virkelighetsfjernt forandrer ikke på det faktum de tre nevnte er fllblodige arkadespill, de og.

 

Greit, du skjønner ikke at noen kunne tenke seg å kjøpe ratt og pedaler for dette spillet. Det gjør ikke jeg heller. Men skjønner du at hvis man, som meg, har tilgjengelig 1 stykk tastatur, 1 stykk gamepad og 1 stykk ratt og pedaler, så velger man sistnevnte når man spiller bilspill? Også om det skal være et overdrevent arkadespill sånn som dette? Kan du forestille deg at noen av de som har glede av dette spillet faktisk har et ratt? Antageligvis har de fleste kun en gamepad eller tastatur, men noen er det garantert som har ratt. Og disse blir nok meget skuffet over at spillet ikke gjør en skit for å tilrettelegge for dem.

 

My two cents.

 

1. Selvom Grid, Shift og Dirt ikke oppfyller de fysiske lover og kan kalles "simulator" betyr ikke det er noe likhet mellom dem og HP.

 

2. Nei jeg kan faktisk ikke skjønna whinga, jeg har selv et nytt sett med ratt og pedaler og jeg vil aldri se noen grunn til å koble de til dette spillet. Som jeg sa tidligere, jeg kan aldri se en grunn til å bruke flysimutstyr til et bilspill, og på lik linje heller ikke bruke ratt og pedaler i HP.

 

For all del hadde jeg ikke hatt noe imot et helt likt spill med støtte, men da måtte kjøringen vært mer realistisk, dette spillet er ikke lagd for det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

1. Jo, det er en viktig likhet: de er alle bilspill. De går ut på å kjøre en bil, gjerne så fort som mulig fra A til B. Og bil kjører man med ratt.

 

2. Apropos flysimutstyr, jeg leste en post på F1 2010-forumet av en som brukte joystick til å styre. Det var sånn han hadde lært å spille bilspill og det var helt naturlig for han. Han klarte også helt greie rundetider. Så det går faktisk an.

 

Men uansett, det er en veldig teit sammenligning. Selvsagt vil du spille bilspill med ratt. Nintendo solgte jo til og med Mario Kart Wii med en ratt add-on. Jada, den er crappy, men poenget er at folk synes det er kult å sitte med et ratt i hendene selv i et spill som Mario Kart. Og det samme tror jeg faktisk folk ville likt i et spill som Hot Pursuit.

 

Jeg skjønner ikke helt det siste avsnittet ditt. Mener du at spillet ville blitt dårligere med FFB-støtte? Hva bryr det deg at folk som vil spille med ratt får bedre støtte for det når du uansett foretrekker gamepad?

Lenke til kommentar

1. Jo, det er en viktig likhet: de er alle bilspill. De går ut på å kjøre en bil, gjerne så fort som mulig fra A til B. Og bil kjører man med ratt.

 

2. Apropos flysimutstyr, jeg leste en post på F1 2010-forumet av en som brukte joystick til å styre. Det var sånn han hadde lært å spille bilspill og det var helt naturlig for han. Han klarte også helt greie rundetider. Så det går faktisk an.

 

Men uansett, det er en veldig teit sammenligning. Selvsagt vil du spille bilspill med ratt. Nintendo solgte jo til og med Mario Kart Wii med en ratt add-on. Jada, den er crappy, men poenget er at folk synes det er kult å sitte med et ratt i hendene selv i et spill som Mario Kart. Og det samme tror jeg faktisk folk ville likt i et spill som Hot Pursuit.

 

Jeg skjønner ikke helt det siste avsnittet ditt. Mener du at spillet ville blitt dårligere med FFB-støtte? Hva bryr det deg at folk som vil spille med ratt får bedre støtte for det når du uansett foretrekker gamepad?

 

Vell hadde sikkert ikke skadet å putte inn støtte, men jeg er personlig glad de heller brukte tiden på viktigere ting, for gameplayet passer best til gamepad, sånn er det bare, bilspill eller ei.

Lenke til kommentar

Beklager Dauemannen, men etter å ha lest innleggene dine i denne tråden fremstår du egentlig bare som en kverrulant. Å forvente ABS, TCS eller giring fra et spill som så åpenbart er rent arkade virker bare fjassete. Jeg kan til en viss grad se hvorfor du ønsker ratt- og pedalstøtte i utgangspunktet, men at du hakker såpass på det får meg til å tro du ikke har prøvd spillet. Ratt- og pedalsett i Hot Pursuit hadde rett og slett ikke funket.

 

Personlig klarte jeg aldri å tilvenne meg den ekstreme arkade-feelingen dette spillet har, men det får heller være mitt problem.

Lenke til kommentar

Beklager Dauemannen, men etter å ha lest innleggene dine i denne tråden fremstår du egentlig bare som en kverrulant. Å forvente ABS, TCS eller giring fra et spill som så åpenbart er rent arkade virker bare fjassete. Jeg kan til en viss grad se hvorfor du ønsker ratt- og pedalstøtte i utgangspunktet, men at du hakker såpass på det får meg til å tro du ikke har prøvd spillet. Ratt- og pedalsett i Hot Pursuit hadde rett og slett ikke funket.

 

Personlig klarte jeg aldri å tilvenne meg den ekstreme arkade-feelingen dette spillet har, men det får heller være mitt problem.

 

Klart ratt og pedal hadde funket i dette spillet :ohmy:

spiller med det nå, heller 3-4cm dødgang enn å bruke tastatur for det er helt på TRYNE! :no: Går ikke ann å spille bilspill på den måten!

Lenke til kommentar

Hvorfor nevner ikke anmeldelsen det håpløse "Online Pass" løsningen til NFS Hot Pursuit (eller forbanna EA kanskje) ? Seriøst, hadde det stått i anmeldelsen hadde jeg ikke kjøpt detta spillet.

 

Her kan jeg altså ikke låne ut spillet til kamerater pga at de kun kan spille online i 2 dager eller bruke 800 poeng på "Online pass" som EA krever for å i det hele tatt kunne spille online. Spillets verdi er redusert i forhold til andre spill da de ikke har denne begrensningen.

 

Jeg skal jammenma studere COVER når jeg kommer hjem for å se om dette står på coveret, for da vet jeg hva jeg skal holde meg borte fra neste gang jeg kjøper et spill.

 

 

Hilsen en forbannet kjøper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 Som jeg trodde levde ikke GT5 opp til forventningene. Det virker ikke ferdiglaget. Etter 5 år burde det vært det men men. glad jeg faktisk har nfs hot pursuit. heh tilogmed bedre skademodellering. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...