Gå til innhold

brannmur


xcetera

Anbefalte innlegg

er det noen som kan hjelpe meg??

jeg har hørt hvordan man bygger om en gammel pc som fungerer som brannmur mot inett, men jeg har ikke anelse om hvordan dette gjøres. :oops:

 

om noen har noen linker eller noe som kan hjelpe meg så tas dette mot med takk.

:D

 

mvh

kfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha det som et lite 'prosjekt' kan du jo bruke PC'en (det vet jeg lite om hvordan man praktisk fikser...)

 

Det jeg vet er dog at du får hardware-firewaller for en drøy tusenlapp idag som gjør jobben like bra og er mye mer plasseringsvennlige (=modem-størrelse) enn en hel gammel PC.

 

Selg PC'en du har tenkt å bruke til dette for mer enn en tusenlapp og du har råd til firewall og har i tillegg penger til overs :D

Lenke til kommentar

du kan jo bare sette opp win98 med en god firewall, selvsagt, det er ikke så sikkert som man vil ha det. men det er det enkleste om du skal kjøre software-firewall.

 

om du kjenner noen eller kan linux selv, så kan man fint sette opp en coyote-linux, fungerer da både som router og firewall, en meget sikker liten sak, går på en diskett også. (kjører den forresten på en p166, kun PSU vifte, meget stille)

 

ellers kan du kjøpe en firewall som er ferdig, men det koster jo penger så ;)

Bygge en brannmur med en gammel pc er langt ifra det lureseste jeg har hørt.

 

hvorfor ikke?

eneste som er minuset er at den tar større plass.

Lenke til kommentar
hmm tror en brannmur må vere av brannhemmende matriale.

Tror du skal la fagfolk ta seg av det der. Bygge en brannmur med en gammel pc er langt ifra det lureseste jeg har hørt.

 

Tipper du tenkte mer på en fysisk mur i mot brannfare. Her er det snakk om en maskin som skal overvåke internett trafikken inn til et nettverk/datamaskin. Lett å ta feil.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...