Gå til innhold

Test: Asus M4A88T-I Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel ikke akkurat tidenes test av HW dette. Avvikene på testresultatene er så godt som statistisk insignifikante, iallfall irrelevant i praksis. I tillegg er det testet med RAM med andre innstillinger.

 

Et slikt kort burde blitt testet som en komponent i en HTPC sammen med andre komponenter som passer til slik bruk, for eksempel AMDs e-prosessorer.

Lenke til kommentar

Savner tester av hovedkort! Synes derimot at denne artikkelen var litt kort.

 

Skjønner ikke hysteriet rundt å bruke dette til gaming system, men er enig i at dette ikke er det rette kortet for High-End gaming. Personlig synes jeg dette er et fint kort til HTPC eller middels god gaming maskin som brukes på LAN. Kostet skjortav gjorde det heller ikke.

 

USB 3.0 var godt å se! For meg ihvertfall, som er begynt å ta i bruk teknologien.

Lenke til kommentar

Siden man ikke får plass til både skjermkort og lydkort med OpenAl osv funker det heller dårlig til seriøs LAN-PC. Vil tro man kommer både rimeligere og bedre ut med m-ATX hovedkort og micro-tower < 5kg med 1-2 ekstern 5,25" og 1-2 interne drivebays.

 

ACE MICROTOWER ECCO 220 M-ATX er rimelig, har rikelig plass til vifter og ikke minst veldig praktiske tilkoblinsmuligheter i fronten. De fysiske målene er 187 mm x 367 mm x 390 mm. Man får ca 20 cm ekstra i høyden, men m-ITX kabinetter er gjerne litt bredere.

 

Ellers så har man feks Silverstone Sugo SG02F Micro ATX som måler 270 mm x 393mm x 212 mm.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Sant nok.

 

Creative SB X-Fi GO! Pro

 

OpenAL, EAX 5.0

 

1 x mikrofon - inngang - stereo minijack 3,5 mm

1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm

1 x USB - 4 pin USB Type A

 

Kan være med på at det kan være en løsning for de som er villig til å ha eksterne komponenter.

 

Lian Li PC-Q08 er et greit Mini-ITX kabinett som støtter bruk av ATX PSU. Da kan man feks benytte den passive på 450W fra Seasonic sammen med GTX 460.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Bruker du de heftigeste komponentene, trenger du også god strømforsyning og god kjøling. Ville ikke sagt at mini-ITX er det beste da.

går greit for meg,(har dog ikke den heftigste cpu'n man kan få pga 95w kravet) men kjører 945, ati 5970 og en mist kw psu i mitx systemet mitt.

F.eks. jeg ville ikke hatt et slikt High-End system, på grunn av at jeg setter litt krav til temperaturer osv. Men så klart, det er fullt mulig.
Lenke til kommentar

Meningsløst å lese tester der avviket er en promille fra beste til dårligste.

 

Det som er interessant med et slikt kort er f.eks om det klarer seg med en 60W ekstern psu når den spiller 1080p uten DXVA. Går det smooth i menyene i f.eks XBMC når man bruker integrert skjermkort? Hvor varm blir CPU i et bittelite kabinett med lydløs vifte? Blir det ustabilt når det stresstestes? Er det noen komponenter som står i veien for CPU-sokkel slik at det er problematisk å montere low-profile kjøler?

 

Det er så uendelig mange ting som er MYE mer interessant enn å vite om den klarer 12786 eller 12687 poeng i 3DMark 06.

 

Neineinei, skjerpings! Dette var en fullstendig ubrukelig test...

Lenke til kommentar

Sant nok.

 

Creative SB X-Fi GO! Pro

 

OpenAL, EAX 5.0

 

1 x mikrofon - inngang - stereo minijack 3,5 mm

1 x lyd - line-out - stereo minijack 3,5 mm

1 x USB - 4 pin USB Type A

 

Kan være med på at det kan være en løsning for de som er villig til å ha eksterne komponenter.

 

Lian Li PC-Q08 er et greit Mini-ITX kabinett som støtter bruk av ATX PSU. Da kan man feks benytte den passive på 450W fra Seasonic sammen med GTX 460.

 

Når man likevel må dra med seg et øreklokkesett med litt størrelse for å få god lokasjonsgjengivelse så blir det ikke så ille å ha med en en liten USB dings i tillegg for disse spesifike tilfellene skulle jeg tro.

 

Denne lille dingsen kan jo bare henge i øretelefonpluggen.

 

Ellers er dette et av de bedre kabinettene for miniITX jeg har sett så langt, i SFF klassen. Lite og kompakt og kan inneholde masse krutt og har en innebygd 600W PSU. Silverstone SST-SG07

 

Vesentlig mindre og enklere å pakke ned for LAN.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...