Gå til innhold

Black ops: Alvorlig laggproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagger hos meg ogå. Singleplayer kjører glatt. Det er i det jeg møter en fiende i multiplayer jeg får lagg, hvilket betyr jeg taper stort sett hver eneste "duell". PCene kjører forøvrig MW2 og BC2 knirkefritt, så mye tyder på at spillet er elendig kodet og halvhjertet porta fra xbox. Broderns overkill gamer-pc lagger ikke det grann, og han sitter på samme linje som meg.

Lenke til kommentar

Da er det enten PCen eller nettet ditt.

Det er ingenting med Treyarch lenger, hvertfall.

 

JO, DET ER NETTOPP HOS TREYARCH PROBLEMET HAR VÆRT. Hvilket grunnlag har du for å påstå noe annet??

Det er har hele tiden vært et problem med folk som har dobbel kjerne cpu, det er heldighvis fikset i dag.

 

Edit: her er updaten.

Call of Duty: Black Ops

Improved threading performance on computers with only 2 cores.

Additional performance optimizations

Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time.

Fixed random freezes in certain computer configurations.

Allow Team Change on Ranked servers when it does not unbalance teams (this is a server admin option).

Allow Team Change grace period at start of match (server admin option).

Added 4 more reserved slots (server admin option)

Added /connect

Improved quickmatch results (server side change)

Fix for watching films through Combat Record

Fixed compassSpectatorsSeeEnemies exploit

Fixed 3rd person fov exploit

Fix for infinite supply drop exploit.

Fixed crosshair flickering when stereo is active.

Various spawn improvements

Various sound improvements

Fix for Zombies – Teammate shadows not displayed properly.

Fix for radar not staying on in One in the Chamber when it should.

In a Domination match, the Position Secured medal is no longer delayed.

'Hardened: Equipment Shot' Challenge can now be completed by destroying a 'Camera Spike'.

Fix for choppy final killcam in dedicated servers.

Various map glitches fixed.

Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)

Added mixed hardcore playlist

Added mixed barebones playlist

Added 12 player versions of all playlists

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar

Da er det enten PCen eller nettet ditt.

Det er ingenting med Treyarch lenger, hvertfall.

 

JO, DET ER NETTOPP HOS TREYARCH PROBLEMET HAR VÆRT. Hvilket grunnlag har du for å påstå noe annet??

Det er har hele tiden vært et problem med folk som har dobbel kjerne cpu, det er heldighvis fikset i dag.

 

Edit: her er updaten.

Call of Duty: Black Ops

Improved threading performance on computers with only 2 cores.

Additional performance optimizations

Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time.

Fixed random freezes in certain computer configurations.

Allow Team Change on Ranked servers when it does not unbalance teams (this is a server admin option).

Allow Team Change grace period at start of match (server admin option).

Added 4 more reserved slots (server admin option)

Added /connect

Improved quickmatch results (server side change)

Fix for watching films through Combat Record

Fixed compassSpectatorsSeeEnemies exploit

Fixed 3rd person fov exploit

Fix for infinite supply drop exploit.

Fixed crosshair flickering when stereo is active.

Various spawn improvements

Various sound improvements

Fix for Zombies – Teammate shadows not displayed properly.

Fix for radar not staying on in One in the Chamber when it should.

In a Domination match, the Position Secured medal is no longer delayed.

'Hardened: Equipment Shot' Challenge can now be completed by destroying a 'Camera Spike'.

Fix for choppy final killcam in dedicated servers.

Various map glitches fixed.

Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)

Added mixed hardcore playlist

Added mixed barebones playlist

Added 12 player versions of all playlists

angry_man.jpg

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Fint bilde av deg, men kanskje ikke så relevant ?

 

uh backattack.

 

Det er relevant fordi folk blir så JÆVLIG forbanna.

Du trenger ikke si "Ja men sånne ting irriterer meg".

Hvis du skal irritere deg over alt i verden så dør du.

 

Jeg mente det kunne være PCen hans fordi det var vel to stk som snakket på at de hadde det samme, og jeg vet da vel ikke hva slags specs de har.

Pluss at jeg sleit med lags før i tillegg, men det ordna seg etter en update.

datsrite

Lenke til kommentar

Da er det enten PCen eller nettet ditt.

Det er ingenting med Treyarch lenger, hvertfall.

 

JO, DET ER NETTOPP HOS TREYARCH PROBLEMET HAR VÆRT. Hvilket grunnlag har du for å påstå noe annet??

Det er har hele tiden vært et problem med folk som har dobbel kjerne cpu, det er heldighvis fikset i dag.

 

Edit: her er updaten.

Call of Duty: Black Ops

Improved threading performance on computers with only 2 cores.

blir dette oppdatert automatisk gjennom steam eller må jeg laste ned fra et sted?

Lenke til kommentar

Var veldig spent om patchen rettet opp laggen og crashen, men neida. Det eneste jeg oppdaget var at main menu gikk litt glattere, ellers er det fortsatt lagg i lyden og jeg får crash etter noen runder spilling. Veldig skuffende, ser ikke ut som om de tester patchene før de tar de ut...

Lenke til kommentar

Fint bilde av deg, men kanskje ikke så relevant ?

 

uh backattack.

 

Det er relevant fordi folk blir så JÆVLIG forbanna.

Du trenger ikke si "Ja men sånne ting irriterer meg".

Hvis du skal irritere deg over alt i verden så dør du.

 

Jeg mente det kunne være PCen hans fordi det var vel to stk som snakket på at de hadde det samme, og jeg vet da vel ikke hva slags specs de har.

Pluss at jeg sleit med lags før i tillegg, men det ordna seg etter en update.

datsrite

 

Dette er et perfekt eksempel på et meningsløst innlegg, som på tross av det jeg tror er en intensjon om å hjelpe feiler totalt. Hadde du gjort litt research om problemet vdr. lagg i CoD Black Ops hadde du som mange tusener andre spillere visst at det høyst sannsynlig dreide seg om dårlig koding/optimalisering opp mot prosessorer med 2 kjerner, noe Treyarch også har uttalt seg om tidligere. Dette er dog fikset i en patch i dag, så det gidder jeg ikke utbrodere noe mer. Med andre ord har Kuffe her helt rett, og hjelper i motsetning til deg trådstarter med å belyse problemet han opplever.

 

Denne tråden kunne dermed ha bestått av to innlegg (inkludert trådstarters opprinnelige), i stedet for at du må ty til drittkasting fordi du ikke kan være til hjelp og blir motbevist. "fordi det var vel to stk som snakket på at de hadde det samme, og jeg vet da vel ikke hva slags specs de har" (som forsåvidt for meg er oppimot uforståelig skrevet) kan ikke akkurat kalles en god argumentasjon, og holder nok ikke til å forklare hvorfor spillere over hele kloden med dobbeltkjerner har opplevd dette problemet.

 

Hvis du er bekymret over at "folk blir så JÆVLIG forbanna", noe jeg ikke skjønner hvordan du kommer frem til, får du heller holde deg unna å svare på slike tråder med mindre du kan bidra, helst med noe annet enn grining over folk som faktisk er til hjelp.

 

datsrite

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Var veldig spent om patchen rettet opp laggen og crashen, men neida. Det eneste jeg oppdaget var at main menu gikk litt glattere, ellers er det fortsatt lagg i lyden og jeg får crash etter noen runder spilling. Veldig skuffende, ser ikke ut som om de tester patchene før de tar de ut...

 

Har du prøvd å enable utnyttelse av dobbeltkjerne i config-filen og/eller disable multicore-prosessering? Hva slags cpu/gpu har du?

Lenke til kommentar

Fint bilde av deg, men kanskje ikke så relevant ?

 

uh backattack.

 

Det er relevant fordi folk blir så JÆVLIG forbanna.

Du trenger ikke si "Ja men sånne ting irriterer meg".

Hvis du skal irritere deg over alt i verden så dør du.

 

Jeg mente det kunne være PCen hans fordi det var vel to stk som snakket på at de hadde det samme, og jeg vet da vel ikke hva slags specs de har.

Pluss at jeg sleit med lags før i tillegg, men det ordna seg etter en update.

datsrite

 

Dette er et perfekt eksempel på et meningsløst innlegg, som på tross av det jeg tror er en intensjon om å hjelpe feiler totalt. Hadde du gjort litt research om problemet vdr. lagg i CoD Black Ops hadde du som mange tusener andre spillere visst at det høyst sannsynlig dreide seg om dårlig koding/optimalisering opp mot prosessorer med 2 kjerner, noe Treyarch også har uttalt seg om tidligere. Dette er dog fikset i en patch i dag, så det gidder jeg ikke utbrodere noe mer. Med andre ord har Kuffe her helt rett, og hjelper i motsetning til deg trådstarter med å belyse problemet han opplever.

 

Denne tråden kunne dermed ha bestått av to innlegg (inkludert trådstarters opprinnelige), i stedet for at du må ty til drittkasting fordi du ikke kan være til hjelp og blir motbevist. "fordi det var vel to stk som snakket på at de hadde det samme, og jeg vet da vel ikke hva slags specs de har" (som forsåvidt for meg er oppimot uforståelig skrevet) kan ikke akkurat kalles en god argumentasjon, og holder nok ikke til å forklare hvorfor spillere over hele kloden med dobbeltkjerner har opplevd dette problemet.

 

Hvis du er bekymret over at "folk blir så JÆVLIG forbanna", noe jeg ikke skjønner hvordan du kommer frem til, får du heller holde deg unna å svare på slike tråder med mindre du kan bidra, helst med noe annet enn grining over folk som faktisk er til hjelp.

 

datsrite

 

Poenget mitt er at jeg sier det jeg tror er problemet, men da er det noen som skal skrive med verdens største bokstaver av sinne. virker det som

 

edit;

men vi trenger ikke ødelegge tråden med offtopic, så yo:>

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Patchen rettet opp laggen i spillet for meg:) Noe helt annet og spille nå:)

Har dog fremdeles problemer med lagg i lyden:( hvis jeg skriver /snd_restart forsvinner laggen i lyden, men kommer igjen etter en stund.

 

Kjørt snd_restart etter hvert map har loadet, altså i starten på hver runde.

Om det ikke er det du allerede gjør, da:)

Lenke til kommentar

 

Poenget mitt er at jeg sier det jeg tror er problemet, men da er det noen som skal skrive med verdens største bokstaver av sinne. virker det som

 

edit;

men vi trenger ikke ødelegge tråden med offtopic, så yo:>

 

Stemmer det, kjernen i problemet er hva du tror. Du tror du vet noe, og poster som om du vet det. Satt litt på spissen har du villedet folk med din tro, samt at du har forsøplet tråden.

Det er helt greit å tro du har en løsning, men det er viktig å spesifisere at det er noe du tror.

Det at noen skriver noen ord med store bokstaver (eller verdens største som du mener) betyr ikke at verden har falt i sammen for dem, eller at de kommer til å dø av irritasjon. Det at jeg skrev noe med store bokstaver var for å fremheve vikigheten i akkuratt den setningen.

 

on topic:

Sitter selv med dualcore og merker betraktelig forbedring, lagg er nesten ikke noe problem lenger hos meg.

Jeg sitter på [email protected], radeon 4870 og 4GB ram. Kjører 4x antialiasing med 1680x1050 oppløsning uten noe lagg problemer.

Lenke til kommentar

 

Poenget mitt er at jeg sier det jeg tror er problemet, men da er det noen som skal skrive med verdens største bokstaver av sinne. virker det som

 

edit;

men vi trenger ikke ødelegge tråden med offtopic, så yo:>

 

Stemmer det, kjernen i problemet er hva du tror. Du tror du vet noe, og poster som om du vet det. Satt litt på spissen har du villedet folk med din tro, samt at du har forsøplet tråden.

Det er helt greit å tro du har en løsning, men det er viktig å spesifisere at det er noe du tror.

Det at noen skriver noen ord med store bokstaver (eller verdens største som du mener) betyr ikke at verden har falt i sammen for dem, eller at de kommer til å dø av irritasjon. Det at jeg skrev noe med store bokstaver var for å fremheve vikigheten i akkuratt den setningen.

 

on topic:

Sitter selv med dualcore og merker betraktelig forbedring, lagg er nesten ikke noe problem lenger hos meg.

Jeg sitter på [email protected], radeon 4870 og 4GB ram. Kjører 4x antialiasing med 1680x1050 oppløsning uten noe lagg problemer.

 

Jeg ser den. Kunne sikkert spart meg for det el.

greia er at jeg selv har hatt problemet, og hos meg var det helt for jævlig, og når det var ordnet hos meg, regnet jeg med at det var ordnet hos alle med bedre kompjutere enn meg :>

Lenke til kommentar

Var veldig spent om patchen rettet opp laggen og crashen, men neida. Det eneste jeg oppdaget var at main menu gikk litt glattere, ellers er det fortsatt lagg i lyden og jeg får crash etter noen runder spilling. Veldig skuffende, ser ikke ut som om de tester patchene før de tar de ut...

 

Har du prøvd å enable utnyttelse av dobbeltkjerne i config-filen og/eller disable multicore-prosessering? Hva slags cpu/gpu har du?

satte r_multithreaded_device "1" men ble ingen forbedring. Hvor finner jeg multicore prosessering?

Jeg har E6850@3,4 og GTX285

Lenke til kommentar

 

greia er at jeg selv har hatt problemet, og hos meg var det helt for jævlig, og når det var ordnet hos meg, regnet jeg med at det var ordnet hos alle med bedre kompjutere enn meg :>

Ser at maskinvaren din er ganske lik som min, jeg hadde stort sett bare lagg før den siste oppdateringen kom. Hvar du stilt på i cfg filen?

Ser at du kjører 19" skjerm, mulig jeg slet mer med lagg enn deg da jeg har 22" skjerm??

 

Var veldig spent om patchen rettet opp laggen og crashen, men neida. Det eneste jeg oppdaget var at main menu gikk litt glattere, ellers er det fortsatt lagg i lyden og jeg får crash etter noen runder spilling. Veldig skuffende, ser ikke ut som om de tester patchene før de tar de ut...

 

Har du prøvd å enable utnyttelse av dobbeltkjerne i config-filen og/eller disable multicore-prosessering? Hva slags cpu/gpu har du?

satte r_multithreaded_device "1" men ble ingen forbedring. Hvor finner jeg multicore prosessering?

Jeg har E6850@3,4 og GTX285

 

seta r_multiGpu - Gpu kjerner, SLI,crossfire,etc

seta r_multithreaded_device - her det snakk om CPU kjerner

Lenke til kommentar

 

greia er at jeg selv har hatt problemet, og hos meg var det helt for jævlig, og når det var ordnet hos meg, regnet jeg med at det var ordnet hos alle med bedre kompjutere enn meg :>

Ser at maskinvaren din er ganske lik som min, jeg hadde stort sett bare lagg før den siste oppdateringen kom. Hvar du stilt på i cfg filen?

Ser at du kjører 19" skjerm, mulig jeg slet mer med lagg enn deg da jeg har 22" skjerm??

 

 

 

Jeg stilte ikke på noen ting... Satt ned grafikken til normal/low, og kjørte snd_restart før hvert map, men jeg slipper jo dette nå fordi det har ordnet seg (Uten no cfg-mods)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...