Gå til innhold

T610 og synkronisering via bluetooth funker ikke.


Anbefalte innlegg

Har forsøkt å reinstallere bluetooth driverene. Har også avinstallert og installert på nytt både phone monitor og XTNDConnect. Phone monitor finner ikke telefonen, ei heller XTNDConnect.

 

Finner telefonen via den innebygde bluetooth programvaren som følger med Thinkpad'en. Der får jeg tilgang til tre mapper med ringetoner, bilder og en til som jeg ikke husker i farta. Finner også Thinkpad'en med telefonen under mine enheter.

 

Har en IBM Thinkpad T30 med innebygget bluetooth adapter og T610.

 

Noen som har tips om hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har klart å synkronisere min bærbare pc (win XP pro) mot T610 :D, men når jeg prøver det samme på jobben (win 2000) med MSI Bluetooth USB dongle så fungerer det ikke :x

 

Jeg får tilgang til mobilen via MSI sin software, men XTNDConnect finner ikke mobilen. Dette er til å bli gal av.

 

Virker som dette er rene lotto spillet :grumpy:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det funker fint hos meg nå. Er ikke helt sikker på hva jeg gjorde.

 

Gikk inn på my bluetooth places -> view devices in range. Der fant jeg T610. Klikka på den, fikk opp bl.a. serial port 1 og 2. Klarte å connecte med serial port 1. Da fant mobile phone monitor telefonen, og wizarden startet. Etter det var det ikke noe problem å synkronisere. Etter det jeg har forstått må mobile phone monitor finne mobilen og simkortet før du kan synkronisere.

Under mine enheter på mobiltelefonen har jeg fått kontakt med datamaskinen. Det fikk jeg før mobile phone monitor fant mobilen.

 

Gi beskjed om hvordan det går. Jeg bruker den innebygde bluetooth adapteren på min Thinkpad T30.

Lenke til kommentar

Hvor fant du "my bluetooth places"? Jeg har fått autentisert telefonen i "wireless link", men telefonen dukker ikke opp i "phone monitor".

 

Jeg har heller ikke noe bluetooth-ikon i system tray. Bruker Microsofts bluetooth-mus med medfølgende transceiver, og den funker helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg finner telefonen og får autentisert den i "wireless link", men får ikke koblet til. PC`en blir også lagt til som enhet på telefonen.

 

Phone monitoren finner ingenting. Den eneste plassen jeg ser at bluetooth-musen er koblet til er i "wireless link".

 

Vet du hvilket program som legger et bluetooth-ikon i system tray? Har en tro på at det programmet kan være løsningen...

Lenke til kommentar
Hvor fant du "my bluetooth places"? Jeg har fått autentisert telefonen i "wireless link", men telefonen dukker ikke opp i "phone monitor".

 

Jeg har heller ikke noe bluetooth-ikon i system tray. Bruker Microsofts bluetooth-mus med medfølgende transceiver, og den funker helt fint.

 

microsoft sin blåtann device støtter desverre ikke alle profilene som vanlig usb adaptere gjør.

Lenke til kommentar
Det funker fint hos meg nå. Er ikke helt sikker på hva jeg gjorde.

 

Gikk inn på my bluetooth places -> view devices in range. Der fant jeg T610. Klikka på den, fikk opp bl.a. serial port 1 og 2. Klarte å connecte med serial port 1. Da fant mobile phone monitor telefonen, og wizarden startet. Etter det var det ikke noe problem å synkronisere. Etter det jeg har forstått må mobile phone monitor finne mobilen og simkortet før du kan synkronisere.

Under mine enheter på mobiltelefonen har jeg fått kontakt med datamaskinen. Det fikk jeg før mobile phone monitor fant mobilen.

 

Gi beskjed om hvordan det går. Jeg bruker den innebygde bluetooth adapteren på min Thinkpad T30.

 

Dette virket på miin makin, win2k og en rainbright usb dongle:

 

gikk inn på my blåtann places-> blåtann setup wizar-> så tok jeg option nr 2. Da finner den mobilen og ber meg å merke av hvilken services den skal starte. da enebla jeg serial port 1 og 2 og satt de til hver sin com port. Så gikk jeg på SE sin program vare og enebla de 2 portene jeg satt i sted. så gikk jeg tilbake i mine blåtann plasser og dobbelklikket på serial port 1 og da ble den grønn, da tok det ca 5 sek så startet en wizard og da virket alle SE programmene.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke "my bluetooth places" på maskinen. Jeg har søkt og søkt på nettet, men det ser ikke ut som om noen andre har dette problemet. Bruker XP Pro engelsk.

 

Det nærmeste jeg har vært var når jeg avinstallerte transceiveren, slettet maskinen fra telefonen og rebootet begge to. Da var telefonen tilkoblet i "wireless link" i et minutt før den forsvant. Hadde også bluetooth ikon i system tray.

 

Når jeg prøver å sende et bilde til pc`en via bluetooth blinker transceiveren like før jeg får melding om at sendingen mislyktes på telefonen.

 

Musen virker som normalt, men jeg har som sagt IKKE "my bluetooth places" på maskinen. Og det ser ut som om jeg er den eneste i hele verden...

 

EDIT: Alle 6 (skal det være så mange?) portene i Phone Monitor er aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...