Gå til innhold

Besøkerens IP i en boks....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du gidder å lage til et script, som kanskje funker, please gjør det...

Jeg har ikke tilgang til noen server som støtter PHP, men om jeg hadde hatt det, hadde det vært veldigt fint... veit du om noen gratis servere som støtter det?

I web-design forumet er det postet 7 poster om akkurat det...

Gå inn her, du finner ikke mindre enn 169 gratis webhoteller, mange som støtter php.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Det er per def. umulig å finne ip med javascript.

 

Ip'en du bruker, er den som web-serveren kommuniserer med.

 

Javascript kommuniserer ikke med noen webserver, den kjører lokalt.

 

Det er foreksempel ikke noe problem å kjøre en side med javascript selvom du er koblet fra internett.

 

Hvis jeg undersøker min maskin hjemme, vil jeg kun kunne finne min lokale IP, 10.0.1.3.

 

Det er imidlertid ikke den jeg er ute etter, jeg vil sannsynligvis se min 80.102 ip som jeg har fra nextgentel.

 

Javascript aner imidlertid ingenting om hva som skjer ute i den store verden, det kjører bare lokalt.

 

det er imidlertid ikke noe problem å sprette opp tekst i småvinduer med javascript, så lenge teksten der er ferdig definert av en webserver, kan den godt inneholde besøkerens IP. Men det blir mao "hard-kodet" javascript.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om du gidder å lage til et script, som kanskje funker, please gjør det...

Jeg har ikke tilgang til noen server som støtter PHP, men om jeg hadde hatt det, hadde det vært veldigt fint... veit du om noen gratis servere som støtter det?

Start .no (home.no.net) er en rask og gratis server for php. får 30 MB, holder en stund.. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...