Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen min begynte å slå seg av og på helt random, så sendte den inn til reperasjon. Firmaet het mCare, som HTC Norge sa fikser deres telefoner. Noen som har erfaringer, hvor lang tid dette kan ta?

Dette lurer jeg på også, etter som usb-porten på telefonen min ikke virker. Får _kun_ ladet med den, ikke kontakt med den ellers via usb, uansett operativsystem og usb-port :( Noen tips ?

 

Får da ikke roota den osv heller :cry:

Lenke til kommentar

Telefonen min begynte å slå seg av og på helt random, så sendte den inn til reperasjon. Firmaet het mCare, som HTC Norge sa fikser deres telefoner. Noen som har erfaringer, hvor lang tid dette kan ta?

Dette lurer jeg på også, etter som usb-porten på telefonen min ikke virker. Får _kun_ ladet med den, ikke kontakt med den ellers via usb, uansett operativsystem og usb-port :( Noen tips ?

 

Får da ikke roota den osv heller :cry:

Har du prøvd en annen kabel (som er beregnet til data) enn den originale? Den originale som fulgte med fungerer ikke lenger for meg heller (foruten lading), og jeg bruker nå en annen som fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar

Telefonen min begynte å slå seg av og på helt random, så sendte den inn til reperasjon. Firmaet het mCare, som HTC Norge sa fikser deres telefoner. Noen som har erfaringer, hvor lang tid dette kan ta?

Dette lurer jeg på også, etter som usb-porten på telefonen min ikke virker. Får _kun_ ladet med den, ikke kontakt med den ellers via usb, uansett operativsystem og usb-port :( Noen tips ?

 

Får da ikke roota den osv heller :cry:

 

Det tok ca 1 mnd, men mye ventetid pga de måtte vente på nytt hovedkort som de faktisk ikke hadde inne...

Lenke til kommentar

Telefonen min begynte å slå seg av og på helt random, så sendte den inn til reperasjon. Firmaet het mCare, som HTC Norge sa fikser deres telefoner. Noen som har erfaringer, hvor lang tid dette kan ta?

Dette lurer jeg på også, etter som usb-porten på telefonen min ikke virker. Får _kun_ ladet med den, ikke kontakt med den ellers via usb, uansett operativsystem og usb-port :( Noen tips ?

 

Får da ikke roota den osv heller :cry:

Har du prøvd en annen kabel (som er beregnet til data) enn den originale? Den originale som fulgte med fungerer ikke lenger for meg heller (foruten lading), og jeg bruker nå en annen som fungerer utmerket :)

Har forsøkt en hel haug med forskjellige kabler også. Glemte å nevne det i farta.

 

Jeg har lest litt om sånn WiFi adb løsning, som kanskje ville gitt meg root, men det er litt upraktisk å ikke kunne koble telefonen til en maskin og overføre filer da. Må faktisk nappe ut minnekortet for å få lastet filer.

Lenke til kommentar

Har prøvd alt av softwarefikser jeg kan finne uten hell. Jeg har nå brukt telefonen til GPS-tracking i ganske nøyaktig ett år og har blitt veldig godt kjent med hvordan telefonens GPS fungerer ut ifra hvor jeg er. Tidligere har det ikke vært noe problem å få fiks hjemme i stua, men nå får jeg ikke inn en eneste satellitt om jeg står oppe på åsen bak oss her. Jeg finner det veldig logisk at det her er en komponent som ikke fungerer eller har et kontaktproblem.

 

Frister ikke å begynne med å mekke inni telefonen på egen hånd. Er dette noe HTC anbefaler?

Lenke til kommentar

Er det flere her som har mistet GPS? Jeg har nå prøvd alt av innstillinger på telefonen og kan ikke få kontakt med en eneste satellitt.

 

Programmer jeg har testet:

GPSLogger

GPS Test

GPS Status

Google Maps

 

Noen tips?

 

Gpsen min har også sluttet å virke. Får ikke inn en eneste satellitt!

 

Bruker tlfen mye til geocahing så dette er svært irriterende!

Tips ønskes?!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk Epost fra HTC i dag at de skal sende ut ny oppdatering med Sense 3 de nærmeste ukene. Jeg kjører custom rom men er interessert i å vite hvilken versjon dere får.

 

Oppdater gjerne her når den har dukket opp.

 

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har kjørt lekket versjon lenge. Den siste er versjon 3.12.405.1

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...