Gå til innhold

Trenger tips til raid løsninger på filserver.


ThaBear

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må vere irriterende! er jo nesten nødt å vere med slike kabler til eit slikt kort etter min mening..

De aller aller fleste som har eit slikt kort bruker nok ikkje sas disker..

Men det er nok mulig å skaffe slike i helgen også :)

 

Grunnen til at det er minisas til minisas kabler med til Areca ( gjelder de fleste Areca modeller) er at det er faktisk det som blir mest brukt. 

 

 

 

 

 

Arecakontrollere er egentlig beregnet for små og mellomstore bedrifter, og dem bruker arecakontrollere i rack og andre serverbokser der det blir brukt expandere etc. Der bruker man disse kablene :) Og det største markedet for Areca er visst i tyskland, og der er det nesten bare de der kabelene de vil ha. 

 

 

 

 

Det er mest oss "dumme" private noobs som vil ha minisas til sas/sata kabler   laugh.gif

 

 

 

 

For dem som ikkje visste det så passer minisas til sas både sata og sas disker/ssder. Minisas til sata funker bare til sata. 

 

 

 

 

Minisas til sas er ganske kjekt fordi strøm og signal henger sammen og man putter da hele pluggen inn på harddisken/ssden. Litt kjappere hvis man satadig tester harddisker eller bytter ofte ut laginrgsmedier :p

 

 

 

Om ikkje Nextron eller iwill var åpen, så har jeg jo noen minisas til sas/sata kabler liggende hvis nøden hadde vært stor.

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Frykt ikke, jeg fant det ut med en gang jeg kom hjem, så det var bare å slenge guttungen i baksetet og svi av litt gummi langs ring 3 i retning sinsen - rakk frem i god tid før nextron stenger dørene kl. 17:00.

 

Hva gjelder statistikk over kundemassen, så må jeg nok meddele at mitt eksemplar inngår i gruppen små og mellomstore bedrifter - jeg har nemlig et lite AS, så lite at det ikke er noe ansatte. Heldigvis lar aksjonæren meg herske som en despot, med frie og hodeløse handlevaner på hardware-siden.

Lenke til kommentar

Hvilke interne sas expandere finnes på marknaden som fungerer fint med denne typen kort da?

Eg trodde ein kun hadde kort som er tilnermet hp expanderene, desse bruker vel sff 8088 fra kontroller til expander.

Kjekt å vite :)

Litt synd eg ikkje har eit selskap sjølv som eg kan bruke til å handle med :p Slipper jo den forbanna momsen, eller får den igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...