Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Girstanga beveger seg frem og tilbake

muummi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Girstanga på bilen min beveger seg frem og tilbake, alt ettersom jeg gir gass eller slipper gassen. Hvorfor gjør den det? Er det noe som må fikses eller kan det bare være slik?

Det er en Volvo V40

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heilt normalt på mange bilar. Trur det har noko med om det er stagoverføring eller wireoverføring. Med stagoverføring vil det være litt begevelse i girstanga. Er det store bevegelser kan det sjølvsagt være noko feil.

Skrevet

Det er motoren som vrir seg når du gir gass, og tar med seg girkassen i samme slengen. Ville som han over sjekket et motorfeste eller to. Spørs jo trossalt om det er snakk om noen få mm, eller om du passerer centimetern..

Skrevet

Aha okei, men det som er litt rart er at det er kun når bilen er i gir den beveger seg. Hvis den er i fri så rører ikke stanga seg :p

Skrevet

Motoren vrir seg ikke når giret er i fri, så ikke så rart det. Motoren vrir seg når det legges belastning på hjulene (positiv eller negativ belastning).

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann

Girstanga på bilen min beveger seg frem og tilbake, alt ettersom jeg gir gass eller slipper gassen. Hvorfor gjør den det? Er det noe som må fikses eller kan det bare være slik?

Det er en Volvo V40

Takker for svar :)

sjekk demping i motorfester;)

skal kunne bevege seg litt, men beveger den seg mye kan dæ være et dårlig tegn på at den er sliten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...