Gå til innhold

Blogger for mye til å få støtte fra NAV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

En eller annen skurk? Det er over halvparten som er på trygd som ikke burde ha vært der. Vi kunne ha fått 3 politibudsjetter av å ha den holdningen som jeg har til trygd. Hva med de som jobber hardt og opplever kriminalitet, men politi kommer ikke fordi du vil heller betale for en trygdemisbruker enn et fungerende politi? Skal du ikke bry deg om dem?

 

Og som sagt, vi har sosialhjelp for alle, som de kan få om de er et av de få unntakene. Det er ingen menneskerett å kunne få lov til å leve et flott liv på andres sine penger. Du må bevise at du faktisk trenger hjelp.

 

Jeg syns du har mange gode poenger men jeg tror du undervurderer tilstanden til noen som ikke burde fått trygd etter at de har fått trygd en stund, mennesker er ikke statiske. Det er derfor økonomer slik som Paul Krugman er så opptatt av å få ned arbeidsledigheten i USA fremfor å la markedet ordne opp, fordi han har en forståelse av denne dynamikken og nødvendigheten av å unngå at elendighet slår rot.

Lenke til kommentar

Kravet er vel at en skal være en aktiv arbeidssøker, og møte opp hos NAV til avtalte/innkalte møter, derunder jobbsøknadskurs.

 

Er vel intet krav til det å være arbeidsledig, at situasjonen skal påføre individet lidelser?

Der mener jeg at individet lider av dette ved f.eks. depresjoner, nervøse lidelser og anti-sosial adferd som unormal tilbaketrukkenhet.

 

Ikke desto mindre kan disse symtomer oppstå for mange etter lang tid som arbeidsløse.

 

Når det gjelder uføretrygd så skal en lidelse ligge bak, med godt begrunnede utsagn fra lege og spesialister.

I tillegg skal det foreligge utsagn fra NAV, om at de ikke finner egnet arbeide til denne person og innstiller på uføre.

 

Aktiv arbeidssøker kan en være fordi om en debatterer på nett eller bruker blogger.

Dette kan være en adspredelse fra det å skrive ut arbeidssøknader og sondere nettet etter ledige stillinger.

 

Og guttungevås som:

 

Det er ingen menneskerett å kunne få lov til å leve et flott liv på andres sine penger. Du må bevise at du faktisk trenger hjelp.

 

Er jo rett og slett vås.

 

Vi har jo ett folkevalgt Storting.

 

De fleste har jo arbeidet en tid, og sannelig betalt sin skatt.

 

Høyrelinja og FRP,s ved å kutte ned på arbeidsmarkedstiltak, sykelønn osv. hadde vi jo under Bondevik regjeringa.

 

Dette skapte problemer først og fremst for de det gjaldt, senere ble problemene overført til den Rød/Grønne regjering.

 

Men nå vil jo ikke Høyre og FRP bygge sykehjemsplasser i Bergen heller, fordi de vil ha større overføringer fra staten til kommunene.

 

Jommensann sa jeg smør....

 

Her har FRP gault seg hese over store overføringer til f.eks. distriktene, og overføringer generelt.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...