Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG


Anbefalte innlegg

5D Mark III til 19 990 på interfoto i morgen, 24999 for kit med 24-105mm. Meget billig, ga selv 25k for huset i september, skulle nok ventet bittelitt lenger :)

 

Dette var ikke bra :nei: , planen var å vente til våren før FF ble anskaffet, men nå lager Interfoto problemer for meg. Klarer jeg å vente?

Vi får se i morgen, forhåpentligvis er lageret tømt før jeg får tid til å handle :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5D Mark III til 19 990 på interfoto i morgen, 24999 for kit med 24-105mm. Meget billig, ga selv 25k for huset i september, skulle nok ventet bittelitt lenger :)

 

Dette var ikke bra :nei: , planen var å vente til våren før FF ble anskaffet, men nå lager Interfoto problemer for meg. Klarer jeg å vente?

Vi får se i morgen, forhåpentligvis er lageret tømt før jeg får tid til å handle :hmm:

 

HVIS jeg ikke klarer å motstå tilbudene fra Interfoto eller Fotovideo (og muligens JP), og bestiller en 5DIII så ser jeg behovet for en normalzoom.

 

Det enkleste valget er Interfoto sin pakke som inkluderer Canon 24-105 til ca 25K.

Problemet mitt er at jeg er usikker på om 24-105 f/4 er det opplagte valget. Jeg har lest en god del positivt om Tamron 24-70 f/2.8, så i utgangspunktet så har dette på sikt vært mitt førstevalg.

 

Begge har sine fordeler, begge har stabilisator. Tamron "vinner" på lysstyrke, Canon på "zoom". Jeg har inntrykk at enkelte av dere har prøvd begge objektivene, og er en prisforskjell på pluss/minus 3000 kr (tatt med rabatt på Canon) noe som tross alt gjør Canonobjektivet til et bedre kjøp. Eller er Tamronobjektivet totalt sett SÅ mye bedre at det er verdt å betale mellomlegget.

 

Hvis jeg velger å gå for en ny 5DIII så ønsker jeg å anskaffe meg en normalzoom (innen for rimelighetes pris) som skal være en "keeper" i flere år fremover.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser av bruktmarkedet går 24-105 for 6-7000 kroner. For et du ikke engang tar ut av pakka bør det være enkelt å få solgt det i hvert fall for 6000 kroner, splitter nytt og med kvittering som er et par dager gammelt hvis du selger det umiddelbart.

 

Og i så fall sitter du igjen med et kamerahus til 18990, og så kjøper du heller Tamron-objektivet.

 

Men på Interfoto sine hjemmesider ser det ut til at de har kun 1 stykk 5DmkIII med 24-105 på lager, så det er jo mulig dette bare er et supertilbud som vil gjelde for en heldig person. Eventuelt legger de ut flere for salg i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spesielt mye erfaring med Canon 24-105, men Tamron sin 24-70/2.8 er regnet som bedre enn Canon sin originale 24-70/2.8 versjon 1. Og har VC (IS) i tillegg.

 

Jeg ville nok satset på 24-70 da jeg sjelden har behov for området 70-105. Og bruker jeg det området så har jeg vanligvis slengt på noe som går fra 70 og oppover uansett.

Lenke til kommentar

NetOnNet er trygt å handle hos, på den måten at du får varen du kjøper; men vet ikke om de er like gode på kundebehandling som de beste (Komplett , f.eks.).

Har skjønt at kundebehandlingen ikke er helt stuerein der borte. Er det verdt å ta risken for å spare en tusenlapp, tror du? Kjipt med mye styr og venting om det er noe feil et eller annet sted i prosessen.

Lenke til kommentar

Når detr gjelder et såpass dyrt kamerahus, så hadde jeg nok kjøpt det i en foto-forretning; og heller betalt merprisen. Men på D800, så er det vel mer enn en 1000-lapp?

Det er vel litt sånn jeg tenker og, og kommer til å gjøre, men det er jo selvsagt forlokkende å spare en tusing som kan gå til f.eks minnekort ;)

 

Forøvrig ligger prisen på Japanphoto og Fotovideo rundt ca 19800,-, så nei, det er ikke noe særlig mer enn en 1000-lapp som skiller faktisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...