Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan sjekke forstilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har null peil men skal ha med meg litt hjelp da jeg etter jobb skal avgårde å sjekke en golf 4 som er tilsalgs.

Men jeg har blitt anbefalt å sjekke forstillinga på denne biltypen, hvordan går jeg frem for å gjøre det? Er det noe praktisk en kan gjøre eller må jeg ha bilen opp på bukker for å kikke? Noe annet som jeg bør sjekke på en 98 mod golf 4?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har brent meg på 2 bruktbilkjøp. Neste gang blir det NAF-test.

Men kan være lurt å sjekke fargen på oljen, og oljenivå, og om den har kakkelyder etter oppstart.

Endret av jaymz
Skrevet

Som jaymz sier, jeg invisterer aldri i en bil over 50k uten NAF-test + grundig personlig undersøkelse.

Det er for mange harryløsninger ute å går på bilder nå for tiden.

Skrevet

Ja, det kan være lurt det... har googlet litt og har en liste med ting jeg skal se på/spørre om:

- Registerreim (hva slags oppfølging denne har fått, når byttet sist)

- Forstilling

- Vinterdekk

- Oljefarge/nivå

- NAF test.

- Fukt

Regner med NAF går over forstillinga om jeg velger å ta en slik test på bilen, men noe annet? Regner med å kjøre den en liten tur og vil da høre etter ulyder.

Skrevet

Men jeg har blitt anbefalt å sjekke forstillinga på denne biltypen, hvordan går jeg frem for å gjøre det? Er det noe praktisk en kan gjøre eller må jeg ha bilen opp på bukker for å kikke? Noe annet som jeg bør sjekke på en 98 mod golf 4?

Se etter ujevn dekkslitasje, og om bilen trekker til siden under prøvekjøring.

Skrevet

Se etter ujevn dekkslitasje, og om bilen trekker til siden under prøvekjøring.

Er det ujevn dekkslitasje, kan naf-test avdekke om det er forstillingsfeil, eller om det holder med en 4-hjulskontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...