Gå til innhold

Windows-program på mac


Anbefalte innlegg

Jeg hadde før windows-pc, med photoshop cs3 på. men nå som jeg har kjøpt meg mac har jeg ikke noen photoshop, så jeg lurte på hva som skjer om jeg prøver å legge den photoshopen inn på macen? har den på ekstern harddisk : )

 

og btw så er jeg ikke så flink på pc osv, så kan hende dette er i heeelt feil emne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Photoshopene finnes til mac, det vet jeg, men gidder liksom ikke begynne å installere på nytt når jeg har den serialen, men er det de samme serialene på mac som til windows ? og hva skjer med macen om jeg installerer photoshopen til windows på den?

 

Windows serialen funker neppe på mac vil jeg tro...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da jeg vet Adobe gir ut en Windows og en Mac serial per lisens så fungerer ikke den serialen du bruker til windows på mac sin versjon.

Du har flere windows emulatorer som etterhvert har fått bedre ytelse å kjøre windows OS virtuelt på Mac OSX. Selv bruker jeg Paralells Desktop 6 til Windows 7 til programmer som jeg ikke kan kjøre på Mac OS^et. Du kan prøve Paralells gratis før du eventuelt hadde gått for å kjøpe det.

Hvordan ytelsen er på Photoshop emulert vet jeg ikke. Selv er jeg fornøyd med å kjøre spill igjennom Paralells Desktop.

Lenke til kommentar

Photoshopene finnes til mac, det vet jeg, men gidder liksom ikke begynne å installere på nytt når jeg har den serialen, men er det de samme serialene på mac som til windows ? og hva skjer med macen om jeg installerer photoshopen til windows på den?

 

Mac og windows er to forskjellige OS`er, du får ikke innstalert/åpnet windows programmer (.exe) på Mac maskiner.

 

Så for å innstalere PS cs3 din så må du enten bruke Paralells Desktop eller et annet program som gjør det mulig å åpne windows programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...