Gå til innhold

Vurderer kjøp av mac book pro


Anbefalte innlegg

Hei.. Sitter nå på en laptop som ikke når mål når det kommer til spilling.. For å si det slik, så får jeg ikke over 100fps i Quake3.

 

Så sitter jeg å vurderer å kjøpe meg en Mac Book Pro i5 2,4ghz med nvidi 330m grafikkort. Men jeg finner ingen god review av en slik, sammenlignet med en pc med samme specs.. Så har jeg litt problemer med å finne pris sammenligning av en pc med samme specs.

 

Noen som vet om det er verd nesten 15k for en mac som vil bli brukt til å spille for det meste Wow, og andre spill som støtter osx. Og hva vil ytelsen bli sammenlignet vis jeg installerer windows på den, i forhold til en vanlig pc.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det enkelt?

 

For 15k får du jo isteden:

 

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577404;c:100561;fl:0

15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 blank (glare)

- Intel Core i7 740QM 1.73GHz 6MB Smart Cache 45W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB)

- 640GB SATA 5400RPM 2.5"

- NVIDIA GeForce GTS 360M 1GB

- Standard DVD-brenner

- MS Windows 7 Home Premium

- Bluetooth (ikke valgt)

- 3G (ikke valgt)

- Endringer (ikke valgt)

- Office (ikke valgt)

Total pris 14 815,-

(11 852,- ekskl. mva)

 

Nå er denne maskinen over, neppe det beste kjøpet man kan gjøre, siden man kan få en stasjonær: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 som er god del kraftigere igjen, tviler du finner en Mac, med bedre en: intel core i7-950, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB, XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5. 630 watt strømforsyning, 1 TB harddisk Samsung F3 til under 10000 kr uten operativsystem?

 

Så ja, PC, slår mac i støvlene hvis vi snakker ytelse, nå krever nok windows 7, langt mere en Mac snowleopard, men totalsett vil jeg tro du får langt flere spill med windows.

 

Husk også apple tar seg betalt, omtrent som alinware. Så om det er verdt det, får du bestemme.

 

Tviler på du finner et Crysis spill for mac, eller en Call of Duty 4: Modern Warfare for mac, men selv er jeg ikke så oppdatert på apple sin platform uansett.

 

Batterilevetid er en ulempe med bærbar, sånn sett skal man spille, er nok stasjonær eller en spillkonsoll heller verdt å bruke penger på, og kjøp en datamaskin med god batterilevetid, og ok ytelse til en pris ca 6000 kr en god ide.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Joda, får såklart flere spill til winodws. Men kan jo installere windows på macen. Så lurer på om jeg får samme ytelse i windows på mac, som windows på en pc med samme specs.

 

Konsoll er utelukket :p Grunnen til jeg vil kjøpe laptop er på grun av at jeg reiser en del. Og orker ikke dra med meg stasjonær pcen vær gang jeg skal på jobb et stykke utenfor byen. Siden jeg reiser hjem noen ganger i uka. Men når jeg nå først skal kjøpe meg laptop må den ha en god bygg kvalitet og en god ytelse.. Forventer ikke gaming stasjonær ytelse. Men nok til å spille spill på en medium kvalitet og likevel på god fps.

 

Og bare for å si det, så har jeg ikke sett så god kvalitet på multicom laptopene. Har et par venner som har multicom pc, og de tålte ikke mye reising fram og tilbake fra skolen før noe begynte å knittre :p

Endret av amish
Lenke til kommentar

Når man ser på systemkravene:

 

Windows 7 ultimate 64 bits:

  • 1 Ghz prosessor
  • 2 GB ram
  • 20 GB harddiskplass
  • Dx9 støtte med minst 128 mb minne

 

Mac OSX snow leopard

* Mac computer with an Intel processor

* 1GB of memory

* 5GB of available disk space

* DVD drive for installation

* Some features require a compatible Internet service provider; fees may apply.

* Some features require Apple’s MobileMe service; fees and terms apply.

 

 

Så krever nok windows 7 64 bits mere, men igjen, så er nok spillene bedre konfigurert for høyere grafikk, bedre valgmulighet, tror Phyx ikke er standard støttet på Mac med alle nvidia skjermkort men er her litt usikker.

 

Skal du alikevell ha windows 7, gå for PC, da får du mere ytelse per pengene, hvis du trenger å surfe sikkert, kan du sikkert vudere Ubuntu, om du kjøper med maskinen med OEM lisens isteden for recovery DVD.

 

Selv om en Mac/PC hadde hatt core 2 duo P9400 prosessor 4 GB DDR2 800 mhz ram og HD4670 så vil ytelsen bli omtrent den samme på både en Mac og en pc, hovedkortet kan være flaskehals, men man må jo bruke 3 part verktøy for å kunne bruke mac med windows, siden mac bruker ikke BIOS på samme måte som PC.

 

http://guides.macrumors.com/EFI som du ser der, så er nok EFI bedre på støtte av 64 bits kjerne grensesnitt. Mens dagens bios er dos basert, men med mange funksjoner ASUS bios er et eksempel på det.

 

Kvalitet pleier som regel Toshiba, ASUS, Fujitsu computer simens, Multicom å være gode, ellers tror jeg neppe Dell, Acer er noe å vurdere. Men kvalitet kan være forskjellig fra maskin til maskin, best kvalitet er nok metall eller tykk hard plast med gummi rundt, men igjen ulempe på vekt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har ingen anelse om ytelsen i spill.

 

Har brukt MacBook Pro 15" i 6mnd nå (og bærbar Win.. i 10 år), allerede etter et par dager med Mac ble jeg overrasket over hvor knotete Windows bærbare er i bruk når jeg måtte bruke Windows OS'er.

 

Mac --> Åpne lokket + 3 sek .. klar til bruk. Alt bare funker. Det må prøves..

 

"PC" --> Alt må dilles med. Liten og ekkel styreflate.

 

Apple 50% image .. tja kanskje. Jeg liker ikke den delen... og hadde aldri kjøpt mac selv før nå (ble påtvunget av jobben, nå vurderer jeg å kjøpe en mac privat, og heller få noe som fungerer selv om det koster mer). Maskina virker utrolig solid og "fast i fisken" ikke noe "knirking" (alu). Fantastisk grei strømtilkopling.

 

Jeg savner litt windows utforsker.. men kan vel alltids finne noe som likner.

 

Alt er høyst subjektivt, spill kjører jeg på stasjonær windows maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...