Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Lexus IS 200 [1999 - 2003]


bad__ip

Anbefalte innlegg

Jeg har et TTE senkesett på bien min (30mm) Bilen blir stivere og en får mere "føling" med veien. Jeg liker hvordan bilen oppfører seg på sommerstid, men kan si at jeg skulle gjerne hatt originalt på vinterstid om jeg fikk velge. Mest pga høyden på bilen. Bryr meg ikke mye om risting o.l. Det regner jeg med når jeg velger å kjøre senket, noe jeg ikke er lei meg for i det fulle og hele.

 

PS: jeg oppsøker ikke hull og dumper heller da... :)

 

Stereo:

Når jeg kjøpte bilen så var det satt inn en annen spiller (Kenwood DNX-7200) og Infinity høyttalere foran og bak. Tror ikke høyttalerne er originale, men diskantene mine er det.

dette låter veldig bra, men er neppe et svar godt nok for deg i og med jeg ikke kan gi deg sammenlikning med det orignalet stereoanlegget.

 

Kan av denne grunn ikke svare på hvorvidt originalanlegget vil holde for deg.

Om du sier du er glad i lyd og er en entusiast så må du nok uansett sette i noe annet tenker jeg, men det holder kanskje med å bytte ut de originale uten at du må legge til noe.

Endret av sabohn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Justerbart senkesett på vinteren går fint det. Kjører på det selv, og skal stille det opp nå som vinteren er her. Det er jo den store fordelen kontra vanlig senkesett.

Den negative siden er jo at bilen blir pinnestiv. Gøy i svinger, går helt fint på vanlig vei, men fartshumper og slikt gjør litt vondt :!:

Det absolutt verste nå som vinteren er kommet er nok isete veier med masse ujevnheter. Rister rimelig godt i bilen.

Nå skal det sies at jeg kjører en mye eldre bil med et senkesett til under 10.000,-. Hvordan det vil føles i en nyere bil med et annet og evt dyrere justerbart senkesett kan jeg ikke svare 100% på. Men stivt det blir det uansett.

Lenke til kommentar

Det som gjerne er med litt dyrere senkesett er at du får mye bedre kjøreegenskaper enn de billige, og at levetiden er flere ganger bedre. Disse tilbyr også brukbar komfort og vil ikke ødelegge bilens egenskaper i det daglige. Det er ikke sånn at jo stivere det er jo bedre ligger bilen på veien. Et ordentlig senkesett skal fjære litt. Har sett nok av de som kommer med disse senkesettene du får kastet etter deg til 2-3 tusen og de påstår at det er så jævlig bra å kjøre på. De tar feil, jeg har prøvd en del sånne, og de var helt forferdelige. Forbedring fra orginalt selvsagt, men forferdelig komfort. Gjerne når folk har prøvd en del ulike senkesett, gjerne av de billige, så blir de møkk lei av elendig komfort og holdbarhet. Og drar og kjøper noe ordentlig. Disse er gjerne av merker som: Spax, KW, H&R, Bilstein, og for ikke å snakke om, Öhlins.....

Lenke til kommentar

Har hatt en Lexus IS200 2000 mod i snart halvannet år nå og er fornøyd med den. Den er kjempegod på svingete veier og tåler ''vaskebrett'' veier godt. Motoren har ikke mer kraft en den bør ha, men om man jager litt går den helt greit. Motoren har forøvring en veldig pen lyd. Det orginale høytalerene er helt kurrante. Det som er mest negativt med bilen er det høye bensinforbruket på 1l per mil.

 

Jeg har sportsutgaven, med delskinn, soltak, og litt orginal senk. Om du skal ha IS vil jeg anbefale deg også å kjøpe en sportsutgave. Delskinn gjør interiøret mye lekrere og soltaket gjør kupeen lysere og triveligere.

 

Jeg synes faktisk bilen er ganske god på vinterveier og har enda ikke kjørt meg fast. Jeg bruker da piggfrie X Ice dekk fra michelin.

 

Bilen virker veldig solid, og jeg har enda ikke hatt noen reparasjoner på den av betydning.

 

Her er en liste over ting du bør se etter når du kjøper en IS200

 

Når det gjelder forsikring har jeg den registrert på min far som har full bonus og betaler da ca 6000 i året for full kasko hos Terra.

Lenke til kommentar

Takk for enda mer nyttig info, skal se på bilene som blir lagt ut fremover, kommer det en bra & billig IS200 m/senkesett til salgs så kan det like gjerne bli den istedet for en orginal... Men foretrekker fortsatt å få skaffet en helt orginal IS200 i svart, hvit eller sølv. Er ikke noe stor fan av den grønnfargen noen av de har. Burde også være lettere og selge en i en av de fargene.

 

Har egentlig tittet på noen feite gull-felger også. Hadde vært sykt fett på en hvit eller koksgrå IS200.

 

Så også denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24567892

 

Ser ut som ett bra eksemplar, men jeg gir ikke så mye for en ferdig pimpet bil uansett hvor mye pimpen kosta :p

 

Men generelt så ser bilen bra ut, men den er kanskje kjørt litt hardt... MERK: Helt strøken Lexus,påkostet karosseri og spesialbestilte felger.Heilårsdekk, racingdekk og vinterhjul med pigger.

Menmen, takk for hjelpen igjen, håper fortsatt på flere med erfaringer rundt IS200 :D

Lenke til kommentar

Det som er mest negativt med bilen er det høye bensinforbruket på 1l per mil.

 

Kan bekrefte bensinforbruke på denne rekkesekseren til 1,2 l/mil på bykjøring og 0,9 l/mil på langkjøring.

Har tenkt mye på dette, men har kommet til at om jeg ikke skal snu helt om å kjøpe meg en Prius eller annen hybrid så kan jeg like så godt ha det morro med denne bilen ennå litt til. Kan heller vente på en hybrid som ikke har karosseridesign som en månebil. Veit at det finnes andre, men det må koste sånn fornuftig også. Håper ikke trådstarter blir skremt av at bilen bruker suppe... det er verdt det. :) Nesten utrolig at et karosseridesign fra 1999 fortsatt er så aktuelt at folk snur seg på gata etter'n.

Lenke til kommentar

Det som er mest negativt med bilen er det høye bensinforbruket på 1l per mil.

 

Kan bekrefte bensinforbruke på denne rekkesekseren til 1,2 l/mil på bykjøring og 0,9 l/mil på langkjøring.

Har tenkt mye på dette, men har kommet til at om jeg ikke skal snu helt om å kjøpe meg en Prius eller annen hybrid så kan jeg like så godt ha det morro med denne bilen ennå litt til. Kan heller vente på en hybrid som ikke har karosseridesign som en månebil. Veit at det finnes andre, men det må koste sånn fornuftig også. Håper ikke trådstarter blir skremt av at bilen bruker suppe... det er verdt det. :) Nesten utrolig at et karosseridesign fra 1999 fortsatt er så aktuelt at folk snur seg på gata etter'n.

 

 

Hohoho inv_biggrin.gif

 

Bryr meg ekstremt lite om forbruk da jeg har planer om å ha det gøy da jeg kjører, elsker å kjøre bil, kan ikke kjøpe en Prius som høres ut som en mygg med jetpack og kjøreegenskaper som en etthjuls trillebår.

Skal ha en bil som ser bra ut og har gode kjøreegenskaper til en overkommelig pris. Der tror jeg det ikke er mange som slår IS200.

 

BMW og MB er forsåvidt også gode biler, men ingen snur seg etter en BMW eller MB fra tildlig 2000-tallet. Men skulle gjerne byttet ut instrumentpanelet fra det ytre rom og plastikk-knappene i IS200'en som stammer fra en 20 år gammel Toyota HiAce.

 

Ser frem til en kjøreopplevelse av de få, gleder meg til jeg finner ett godt godt eksemplar inv_biggrin.gif

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

BMW og MB er forsåvidt også gode biler, men ingen snur seg etter en BMW eller MB fra tildlig 2000-tallet.

En strøken BMW E46 Coupe med noen flott felger snur litt hoder har iallefall jeg inntrykk av ^^ ;-)

MB er det verre med (W210 :!: ).

 

Den naturlige sjameren som en orginal IS 200 Sport har fra samme årstall, må jeg si meg enig at det er få som slår.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...