Gå til innhold

– Android 4.0 får navnet Ice Cream


Anbefalte innlegg

Akkurat navnet er vell ikke så veldig mye å lage en nyhetssak ut av?

 

Men jeg vil vell tørre å si at navn på deserter er mer kreativt enn å kalle det v1, v2, v2, eller i Apple's tilfelle i (som de bruker til alt annet) og OS (operating system).

Jeg vil si at ordet "kreativt" misbrukes i mange sammenhenger. Jeg vil strekke meg til å kalle det søtt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på at operativsystemet utgjør store deler av spenningen med et telefon. Jeg ville fort synes at min Nexus One ville blitt temlig kjedelig med iOS. Det er min mening.

 

Jeg hadde en iPod Touch i godt over et år, da het det ikke iOS, menmen.

 

Og jeg sa ikke at iOS er kjedelig, men at måten Apple navngir systemversjonene er den kjedeligste måten man kan gjøre det på :thumbup:

Lenke til kommentar

ta feks facebook. Facebook er bygd inn i Android, slik at hvis en kontakt har samme navn på facebook som i kontaktlisten din, vil kontakten får facekoog bilde som bilde i kontaktlisten din. Facebook kontekter med telefonnummer blir lagt til å kontaktlisten din. Samme gjelder twitter.

 

Og programmer blir mye mer integrert i OS'et, hvis du feks er i bildegalleriet, og du vil velge å dele bilde, så kommer det opp dette hos meg:

 

Share: Google Goggles, Bluetooth, Twitter, Messaging, Picasa, Handcent SMS, imgur, Facebook, Dropbox, Google Mail.

 

Flere av disse programmene er innstallert fra Market

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke alle som har så stort behov for den notoriske fjesboka, men la gå.

 

At Android generelt kan ha en bedre integrasjon i OSet med de sosiale nettverksstedene skal jeg ikke være uenig i.

Men jeg trenger ikke et spesielt punkt for å sende et bilde med "google mail" når jeg har "send med e-post".

 

Nå skal det jo sies at de aller fleste applikasjonene, som har behov for det, har innebygd integrasjon mot mange av disse sosiale nettstedene, så et reelt savn er det jo ikke. Men klart, det er helt sikkert greit å ha det i OSet.

 

Men personlig ville jeg mye heller hatt galleri integrasjon mot flickr, photobucket og andre lignende. Så da blir det vel en smakssak også der kanskje :hmm:. Mange av disse tingene lar seg enkelt fikse i oppdateringer av OSet og jeg vil ikke kalle det grunnleggende eller vesentlige forskjeller i Operativsystemet.

 

Share: Google Goggles, Bluetooth, Twitter, Messaging, Picasa, Handcent SMS, imgur, Facebook, Dropbox, Google Mail.

Flere av disse programmene er innstallert fra Market

Stop en halv, mener du at du alikevel må installere programmer fra market for å få integrasjonen? Da var det ikke så OS integrert alikevel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Share: Google Goggles, Bluetooth, Twitter, Messaging, Picasa, Handcent SMS, imgur, Facebook, Dropbox, Google Mail.

Flere av disse programmene er innstallert fra Market

Stop en halv, mener du at du alikevel må installere programmer fra market for å få integrasjonen? Da var det ikke så OS integrert alikevel.

Hvis jeg ikke tar feil er det vel bare Google Goggles, Handcent SMS og Dropbox som er fra Market i dette eksemplet

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Fjesboka savner jeg ikke, de fleste applikasjonene har god integrasjon med sosiale eller cloud baserte nettjenester. Så alt i alt er det ikke noe savn. Men det er ikke en ubetydelig forskjell, eks. hadde det vært greit med en bedre integrasjon mot dropbox og flickr etc.

 

Men som sagt, dette kan fint komme som funksjoner i iOS og er ikke tungveiende årsaker for å være et "bedre OS".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...