Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Heijllt ENI!! fy føkk d e dyrt å kjøp musikk/film ferr tija! Spess vess maijnn e studænt, å har liti om pængan... Å da tønk du, skaff dg eijn jåbb da, så får du meijr pænga...Faktisk, så jåbba eg dagli...å slit eijnnda m å greij å få pængan t å heijll (d e snakk om 10-12000 i mnd)...spess sija eg bor alleijn, å betal mat, telefonrægninga, BSU osv.

 

Sæll musikk/film belliar, å eg kaijnn vurder å byijnn å kjøp :)"

Lenke til kommentar
Jeg skal nå fortelle dere litt om guilden vår og hva mål vi har i age of conan.. Vi er en norsk guild. Vi går for og få rundt 50 medlemmer med skikkelig experianced, pro gamere. Det må være personer som er villig til og gi det lille ekstra, og som er aktiv i guilden. Hvis vi klarer og få 50 experianced players kommer denne guilden til og bli fryktet i hele hyboria og ikke minst border kingdoms. Vi vil i hovedsak konsentrere oss om PvP i age of conan. Men ser ikke bort i fra at det også kommer til og bli litt Pve. Selv om denne guilden har høye ambisjoner kommer vi fortsatt til og være en guild er du kan le og ha det gøy. Ikke en alvorlig kjedelig guild der det aldri skjer noe som helst.

 

Hensikten med guilden vår er og lage den til en veldig bra PvP guild. Med et hyggelig samfunn der vi kan le og ha det gøy sammen. Og ikke minst owne shiten ut av andre guilder/playere.

 

Hvis du er interessert i og joine guilden vår kan du besøke oss på

Shadowrequiem

Bare lever en søknad og vi vil gi deg svar på den så fort som mulig.

 

"Experianced" brukes forresten om Age of Conan, som ikke er lansert ennå.

Endret av Gønn
Lenke til kommentar
PC er jo forkortelse for Personal Computer, og forkortelsen er PC. Derfor blir det PC-en.

7677355[/snapback]

 

Siterer vår hitokiri, journalist i Amobil.no og Kulturo.no

 

Har lest at noen skriver navn som f.eks Nokia-en, mens andre skriver Nokiaen.

For en endelig oppklaring, skrev jeg til Språkrådet, og fikk dette svaret:

 

--

Svar:

Det ser ut til at nettsidene ikke har noen fyldig omtale av problemet ditt, som kan kategoriseres som bøyning av egennavn. Navn bøyes jo normalt ikke, men når egennavn sporadisk bøyes, skrives de med stor bokstav og vanlige bøyningsendinger. Det gjelder f.eks. bilmerker, og må også gjelde andre merke- og modellnavn: Subaruen, Volvoer, Zaloen, Motorolaen, Razren. Dette står omtalt under stor og liten forbokstav i heftet Skriveregler av Finn-Erik Vinje (nest siste avsnitt).

 

Bindestrek må brukes når førsteleddet er en forkortelse eller tall: DVD-ene (eller dvd-ene), 9-eren (nieren), W810-en.

--

 

 

Edit: Siterte feil person. :blush:

Lenke til kommentar
Eg e ei jenta på 18år, snart 19 ;P

Eg he brune øyne å e ca 174cm høy, kan iche husk sist eg målte høyden :D

Elsker å gå på kino å ha det kjekt me venna å kjente.

Ligge å vær på kjøkenet enten å bake eller lage mat komme godt me når eg går bake/konditor linjå i ---------.

Shoppe alt for mye i følge bankkorte :D

Digge alt unarturlig me alver,drager,hekseri, magi....osv

Pc`en å mobilen e livet du må ha det bare må ha det;p

Iche vær pingla skriv i gjesteboka eller i B-Post eg bidde iche {MYE} :D

Tolkin is my HERO :D:D:D:D:D

 

ja detta e ---- å hu jekk i min paraell klasse på servitør å hu rulle vilt :D
Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Har lest at noen skriver navn som f.eks Nokia-en, mens andre skriver Nokiaen.

For en endelig oppklaring, skrev jeg til Språkrådet, og fikk dette svaret:

 

--

Svar:

Det ser ut til at nettsidene ikke har noen fyldig omtale av problemet ditt, som kan kategoriseres som bøyning av egennavn. Navn bøyes jo normalt ikke, men når egennavn sporadisk bøyes, skrives de med stor bokstav og vanlige bøyningsendinger. Det gjelder f.eks. bilmerker, og må også gjelde andre merke- og modellnavn: Subaruen, Volvoer, Zaloen, Motorolaen, Razren. Dette står omtalt under stor og liten forbokstav i heftet Skriveregler av Finn-Erik Vinje (nest siste avsnitt).

 

Bindestrek må brukes når førsteleddet er en forkortelse eller tall: DVD-ene (eller dvd-ene), 9-eren (nieren), W810-en.

--

Virkelig? Sist gang jeg undersøkte dette, var anbefalingen å la egenavnet stå urørt, og heller bruke bindestrek, slik som i eksempelet over. Jeg mener at enten Språkrådet eller Per Egil Hegge sa dette.

Lenke til kommentar
Det snøet her også for første gang siden forge vinter. Snøen la seg ikke, men det snøet. Slaps var det vel.

Jeg har ikke frøset så mye i år. Var iskaldt å stå ute og vente på en treig og skummel buss...

 

Det har snøet og hun har frøset.

Endret av Fisker
Lenke til kommentar
Det snøet her også for første gang siden forge vinter. Snøen la seg ikke, men det snøet. Slaps var det vel.

Jeg har ikke frøset så mye i år. Var iskaldt å stå ute og vente på en treig og skummel buss...

 

Det har snøet og hun har frøset.

7701469[/snapback]

 

skummel buss? :!:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
hahahahah  vet hvordan det er, selv de mest absurde drømmer er forferdelig skremmende der og da. Men i ettertid høres det bare utrolig komisk ut. Har nesten hatt samme drømm som deg før, men med meg har det edderkobber. Altså ikke bare rommet men hele boplassen min ble dekket av ederkopper, og du hørte knasing når du løp over de. huff. 

 

hahahah, husker forresten enda en teit drøm. Det handelt om at der jeg bodde kom det av og til en bil på kveldene. Og akkurat denne svarte bilen, men kullsvarte sotete vinduer var alle redde for. Hver gang de kunne skimte den kom så slengte folk seg inn i buer bak skillevegger og alt som var bare for å ikke komme i synsvinkelen til han som var i bilen. Hvem som satt i bilen vet jeg enda ikke, det eneste som skjedde hvis han så deg var at to røde jævel øyne lyste opp i frontruta og stirret deg rett i øynene. Og det værste av alt var at han så utrolig godt. Husker jeg gjemte meg og slo av alt lyset og spriket opp persiennen litt med fingrene i 2 etasje. Plutselig bråstoppet han og øynene kom frem og stirret rett på meg. Jeg gjemte meg igjen da så klart og han kjørte videre.

 

hahahah høres helt teit ut nå, men det var jævlig skremmende under drømmen, de øynene og det der, huff. Bare du kikket igjennom en liten sprekke så han deg og stoppet og glanet på deg. Gud vet hvorfor.

 

Ja da...!..?(dærsken der fikk jeg det til :dontgetit: ), Gud ruller seg rundt på gulvet, og lurer enda en gang på hvorfor...? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...