Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det heter enkestøt.
Kjerringstøt, visste ikke at det var andre alternativer jeg
Kjerringstøt, aldrig hørt de andre alternativene.
Kjærringstøt, aldri hørt noen si verken enkemannsstøt eller heksestøt.
Jeg sier heksestøt eller kjerringstøt. Har aldri hørt om enkemannsstøt.

Det er snakk om det vi alle kjenner som enkemannsstøt.

Skrevet
nei

altfor er riktig

6960278[/snapback]

Ok.

Har punktum og stor forbokstav reist på ferie igjen?

6960397[/snapback]

pfff, er ikke dette internett? Noe uformelt språk må være tillatt ;)

Skrevet
Denne tråden har tapt seg, slutt med flisespikkingen Flaringo og Redline.

6960434[/snapback]

Det startet med at jeg en gang tok igjen med samme mynt, etter det har det bare ballet seg på.

Skrevet
Denne tråden har tapt seg, slutt med flisespikkingen Flaringo og Redline.

6960434[/snapback]

Jeg ergrer meg bare over grammatiske skrivefeil, jeg. Eller, jeg utpeker de her på forumet, og ergrer meg over de hjemme.

Du har forresten òg noen punktum- og kommafeil.

Skrevet

Overskrift:

Kaprer narko-tatt

Dagbladets journalister gir seg ikke med disse fæle ordene sine. Med mindre du vet hva saken handler om, er det en smule vanskelig å forstå hva den overskriften egentlig skal bety.

Skrevet
Overskrift:
Kaprer narko-tatt

Dagbladets journalister gir seg ikke med disse fæle ordene sine. Med mindre du vet hva saken handler om, er det en smule vanskelig å forstå hva den overskriften egentlig skal bety.

6963155[/snapback]

Denne uvanen er å finne i andre aviser også, især VG.

Skrevet

Hjelp, se her! Ordboken er lite konsekvent når det gjelder skrivemåten av «Internett». Ordet skal ifølge ordboken skrives med stor bokstav, men likevel er det rot i sammensetningene som står oppført. Er dette en feil? Skal ikke de andre ordene også ha stor forbokstav?

Persoling har jeg ikke sansen for stor forbokstav i «Internett». Hva mener folket om dette?

Skrevet

Stor forbokstav i «Internett» har jeg ingenting imot, men jeg hadde gjerne sett at ordboka var konsekvent med bruken av den.

Nå, noe annet:

For meg er det flest titler på Playstation enn Xbox og Nintendo.
Skrevet

Dette er vel teknisk sett ikke en skrivefeil, men hørte jeg nettop "Tommy" i Skal Vi Danse på tv2 (for sånn 3 minutter siden) si: "Hvem dans syns du var best?" ?? Argh!

Skrevet
Stor forbokstav i «Internett» har jeg ingenting imot, men jeg hadde gjerne sett at ordboka var konsekvent med bruken av den.

6965407[/snapback]

Internett med stor I vil vel si det er et egennavn. Da er det vel det engelske ordet med bare en "t"? Internett med liten forbokstav blir det som intranett, altså et internasjonalt nettverk.

Skrevet
hei jeg har akkurat kjøpt ny pc og da bruker jeg den gamle til musikk så alle pc delene jeg har vært og søkt på og sånt kommer opp i google det er over 1000 ord der åssen sletter jeg de ? sånn ate da du trykker på nedover pila så kommer det ingen ting??

altså åssen slette loggen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...