Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har et problem, læreren kjører A4 firkantet, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt problemet?


Gjest Slettet+56132

om lærers vurdering av prøven  

92 stemmer

  1. 1. Har prøven fått riktig vurdering?

    • Ja
      65
    • Nei
      16
    • Vet ikke
      11


Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Hmm, tenk å bruke så mye tid og ressurser på dette.

 

 

Ble litt nyskjerrig og skummet gjennom dette. Jeg er naturfaglærer, biologilærer og kjemilærer selv. Hvis man ser bort fra diskusjon om eventuell juks har jo læreren vært ganske snill når det er gitt 3-4 på denne prøven. Kankje du Tricell etterhvert har skjønt at det du trodde var rett faktisk ikke var det, f eks strukturformlene. Der er litt rett om gruppene karbohydrater, litt om peptidbindingen, men faktisk er det meste besvart slik at det bekrefter bortimot null forståelse. Om eksempel på protein står det f.eks. stivelse og aminosyre. Så sentrale begreper kan man ikke bomme på om man skal klage på en 3-er som dette da ville ende på. Og jeg har vært sensor i slike fag i ca 30 år så dette er det ingen tvil om. På en eksamen ville det heller vært spørsmål om du Tricell ville få 2-to, ståkarakter eller ikke.

 

Jeg bryr meg ikke om den prøven lengre, planene ble omdirigert og jeg sitter nå med en 5 i standpunkt i naturfag. Så hvorfor skal jeg protestere? Det lønte seg å heller gå med strømmen fremfor mot strømmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...