Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skade på panser - Ford Focus


eran

Anbefalte innlegg

Jeg har vært uheldig å kjøre på en bil bakfra. Umiddelbart så det ut til at det gikk bra med bilen min, men i ettertid har jeg oppdaget at panseret har forskjøvet seg noen millimeter mot høyre side (førersiden). Det gir en tilsvarende glippe på venstre side. Det er også små forskyvninger på noen mm "i plasten" mellom frontlysene. Det er vanskelig å vurdere skadeomfanget (hvis det er noe) mellom frontlysene og under panseret. Alt ser ok ut. Det er dessuten en liten lakkskade, knapt synlig, under venstre frontlys, som også bør utbedres.

 

Noen som har gode erfaringer med verksteder i Oslo-området som kan fikse slike skader?

 

Jeg har fått pristilbud fra merkeverksted, men tilbudet er svært høyt (mest i demontering, siden det er vanskelig å si noe om skadeomfanget).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det skade på den bilen du kjørte på, slik at du må bruke forsikringen på den? Da vil du få bonustap uansett, og det vil lønne seg for deg å bruke kaskoen (hvis du har) på din egen bil, da dette kun vil koste deg egenandelen i tillegg.

 

Vi stoppet og kikket på bilene etter påkjørselen, men ingen av oss så noen skader, og vi skrev derfor ikke skademelding (idiotisk, og en læring for fremtiden). Jeg må derfor dekke reparasjonen selv.

Lenke til kommentar

Det bør du gjøre uansett. Sannsynligvis er ikke denne skaden stor nok til at det lønner seg å ta den på forsikringen.

 

Sjekk med noen uavhengige karosseriverksteder hvis du ikek vil ta demonteringsjobben selv. Kan også være verdt å ta en titt på "Smart repair" hvis du skal utbedre små lakkskader. Sparer deg for mange tusen.

 

http://www.klikk.no/motor/bil/article606606.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...