Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå er det en stund siden jeg har vært oppdatert på desktop fronten, men ønsker å bygge meg en rimelig stasjonær pc. Tenkte da i utgangspunktet på en stille pc men med litt oc potensiale.

Tenkte meg en pris på maks 6k, men nærmere 5k er ønskelig.

Av deler har jeg allerede et HD4870 skjermkort som jeg tenker å bruke.

 

dette er lista jeg har laget selv, men ønsker forslag. Vil ha en stille pc men en pc som samtidig kan klokkes litt (tenkte rundt 4ghz på den i5'en) derfor har jeg valgt den cpu kjøleren.

 

https://prisguiden.no/profil/lister/119300

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spille?

 

Hvorfor kjøpe en prosessor som skal brukes til overklokking om du kan kjøpe en som har flere kjerner?

 

AMD Phenom II X6 1075T har nok litt flere kjerner, men muligens ikke den raskeste i spill. Men mere fremtidrettet.

 

Nå vet jeg ikke hva som gir best ytelse, per pris/watt i dag, men tror nok en billig i7 som regel er litt bedre ved lavere klokkehastighet, muligens man kan få bedre resultat med f.eks

 

Intel Core i7 860 til par hundre kr ekstra, vil jeg tro er bedre kjøp en Intel Core i5 760.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvilken versjon av HD 4870 kortet du har. Jeg har et med stock vifte.

 

Kortet mitt bråker værtfall en god del i forhold til resten av maskinen. Det kan være noe å tenke på, da grafikkortet kan bli kilden til støyen i din nye maskin.

 

Har også Samsung Spinpoint F3 disken og den er ikke særlig stille heller :D Men den jobber jo ikke 24/7 da, så det går ann å leve med :)

 

EDIT: Hva med ASUS P7P55D-E Hovedkortet? Helt likt bare med 6GB/sec sata og USB3 støtte for en hundrelapp mer. Så er du litt sikret frem i tid :)

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Selv har jeg også Samsung F3, har ikke store problemer med støy.

 

Ja den gir jo litt lyd fra seg, men ikke noe å irritere seg over, blir bare litt kritring når det leses fra disken.

 

Nå jeg hadde en maxtor sata disk, så merker jeg mye støy i forhold.

Så en 10k WD harddisk støyer nok mye mere.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvilken versjon av HD 4870 kortet du har. Jeg har et med stock vifte.

 

Kortet mitt bråker værtfall en god del i forhold til resten av maskinen. Det kan være noe å tenke på, da grafikkortet kan bli kilden til støyen i din nye maskin.

 

Har også Samsung Spinpoint F3 disken og den er ikke særlig stille heller :D Men den jobber jo ikke 24/7 da, så det går ann å leve med :)

 

EDIT: Hva med ASUS P7P55D-E Hovedkortet? Helt likt bare med 6GB/sec sata og USB3 støtte for en hundrelapp mer. Så er du litt sikret frem i tid :)

 

Har bytta hk til det du foreslo :)

Har denne versjonen av 4870 http://img.gfx.no/590/590536/i_590536.800x500.jpg

er et ganske stille kort. Har lagt til 3 vifter til kabinettet.

Er bare ute etter en pc med god ytelse til prisen og som kan klokkes litt :)

Lenke til kommentar

Husk at kabinettet har plass til noen 140mm vifter, du trenger ikke bare kjøpe 120mm :p

 

Cooling system

* Fan controller for 3 fans included

* 1 rear Fractal Design 120mm @ 1350rpm included

* 1 front Fractal Design 120mm @ 1350rpm included

* 1 front 120mm fan (optional)

* 1 bottom 120mm/140mm fan (optional)

* 1 side panel 120mm/140mm fan (optional)

* 2 top 120mm/140mm fan (optional)

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...