Gå til innhold

NY intel nvidia pc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns det va kult

å nvidia å intel e best.

 

Litt synd å skuffe deg, men du tar faktisk feil på begge to.

En 1055T kan faktisk slå flere av intels sine i5 og i7 i flere tester , spesielt der alle 6 kjerner blir tatt i bruk. I andre tester så ligger naturligvis 1055T en litt bak. De nyere versjonene av 1075T og 1095T yter enda bedre og skal sannsynligvis fase ut Amd cpu'ene.

 

Når det gjelder Nvidia blir det litt bastant å si at de er best, da det er en veldig subjektiv ting. Best definitivt på feilratio på 7x , 8x og 9x serien sin :p . Når det gjelder ytelse så kan man nok si at 460 kortet dems til ca 1300kr er et MEGET bra kjøp akkurat nå og AMD har ingenting å tilby som kan konkurrere pris ytelse pr dags dato, men husk også at Amd slipper nye kort denne måneden som sannsynligvis vil tilby en del fete ting ;-)

 

Råder deg sterkt til å vurdere et Amd oppsett om en stund når det blir klart om Hd 6xxx serien blir lansert i oktober og om du kan få et i november.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Attila : Om du mener jeg er frekk anmoder jeg deg til å bruke rapporterings funksjonen og ta saken videre med moderator teamet. Innlegget ditt er derimot meningsløst og jeg anmoder deg til å moderere dette til noe fornuftig i henhold til resten av tråden.

 

Jeg respekterer selvsagt at du kun ønsker en Nvidia / Intel oppsett, men det må da gå ann å få lov til å si hvorfor du bør vurdere andre alternativer også, til det budsjettet du ønsker mener jeg faktisk at du får mer for kronene om du går for en Amd / Nvidia kombo eller eventuelt venter litt og ser om Amd kommer med noen gode skjermkort snart.

Lenke til kommentar

Stille med deg da atilla

 

Malvado er en forumveileder, og gir deg gode tips om at ikke alt er like svart og hvitt som du ser det, og det er faktisk DU som fremstår som frekk nå, når du forkaster tips.

 

Det hele gjør meg svært lite interresert i å hjelpe deg, men jeg skal gi deg en sjanse til.

 

Et intel/nvidia oppsett i prisklassen 8k ER dårligere enn et AMD/ATI oppsett, da det gir langt mer for pengene.

 

Intel og nVidia er selvfølglig svært godt på toppen, men du betaler også deretter.

 

Forøvrig kan det nevnes at det er ATI som har det kraftigste skjermkortet ute på markedet (5970), selv om denne er tokjernet.

 

Det er forøvrig masse jeg ville gjort bedre enn oppsettet ditt, men jeg spør om et par ting -

 

Trenger du OS?

 

SKal du overklokke?

 

Er du interresert i et multi GPU oppsett?

 

Er du dønn bestemt på Intel/nVidia fordi du er fanboy, eller er du litt mer fleksibel hvis jeg forteller deg at vi kan lage noe bedre ?

 

Er du interresert i multi-gpu oppsett i fremtiden?

 

Fantastisk...

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Stille med deg da atilla

 

Malvado er en forumveileder, og gir deg gode tips om at ikke alt er like svart og hvitt som du ser det, og det er faktisk DU som fremstår som frekk nå, når du forkaster tips.

 

Det hele gjør meg svært lite interresert i å hjelpe deg, men jeg skal gi deg en sjanse til.

 

Et intel/nvidia oppsett i prisklassen 8k ER dårligere enn et AMD/ATI oppsett, da det gir langt mer for pengene.

 

Intel og nVidia er selvfølglig svært godt på toppen, men du betaler også deretter.

 

Forøvrig kan det nevnes at det er ATI som har det kraftigste skjermkortet ute på markedet (5970), selv om denne er tokjernet.

 

Det er forøvrig masse jeg ville gjort bedre enn oppsettet ditt, men jeg spør om et par ting -

 

Trenger du OS?

 

SKal du overklokke?

 

Er du interresert i et multi GPU oppsett?

 

Er du dønn bestemt på Intel/nVidia fordi du er fanboy, eller er du litt mer fleksibel hvis jeg forteller deg at vi kan lage noe bedre ?

 

Er du interresert i multi-gpu oppsett i fremtiden?

 

Fantastisk...

 

hei.. Har amd phenom 955 og msi 790xt nå.

men vil ha Intel for jeg liker forandring.

 

og har funnet ut at jeg bare trenger CPU, HOVEDKORT og RAM

 

så har tenkt litt på dette ;

 

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760

 

ASUS Maximus III GENE, P55, Socket-1156

 

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

 

 

funker det bra ? hva ville dere gjort bedre? annet hovedkort,cpu eller ram?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan det å hjelpe deg er å være frekk, jeg ga deg bare ett tips. Du trenger ikke å dra på med ny prosessor og alt mulig da ytelseshoppet er minimalt.

 

Neste gang du kaller noen frekk når de bare hjelper deg, så gidder jeg ikke poste i denne tråden lengre.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Jeg gir opp atilla.

 

Du eier null sosial inteligens. Han ga deg nettopp et godt råd, og du kommer å sier han er frekk? IGJEN?

 

Enten er du århundrets verste troll, eller en 12 åring som ikke skjønner helt oppbygging av PCen og hva som har noe å si for ytelse for deg når du skal game.

 

Ingen har lyst til å hjelpe slike som deg.

 

Jeg ser forøvrig helst at du kommer med en unnskyldning til Malvado og Kaymeerah, og da kan vi eventuelt snakke om å hjelpe deg.

Endret av Maccan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gir opp atilla.

 

Du eier null sosial inteligens. Han ga deg nettopp et godt råd, og du kommer å sier han er frekk?

 

Enten er du århundrets verste troll, eller en 12 åring som ikke skjønner noenting. Kom deg vekk, ingen har lyst til å hjelpe slike som deg.

 

ignen som sa de va 12 årsgrense så æ får lovt tel og være aktiv hær

Lenke til kommentar

Vi prøver igjen.

 

Ytelses forskjellen fra AMD oppsettet du har nå til et nytt Intel oppsett vil være minimalt og jeg vil si at det er å kaste penger ut av vinduet.

Om du spiller så vil det være mye lurere å bare bytte skjermkort. Om du absolutt skal ha Intel, så er det oppsettet du har nå et godt valg.

Spar heller pengene du har nå, og vent til maskinen din faktisk blir utdatert før du oppgraderer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...