Gå til innhold

Test: Corsair AX850W


Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg klemmer i litt ekstra ved kjøp av stømforsyning er hovedsaklig to grunner.

 

1. For å være 100% sikker på at PC får stabil spenning.

2. De fleste PSU er relativt stille ved halv last.

 

Ser ikke noe poeng i å kjøpe kraftigere PSU enn det jeg behøver for dagens situasjon. Datamaskiner vil helt sikkert bruke mindre strøm ettersom skaleringen kryper nedover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere ser ut til å tro at en 600 watt PSU vil har mer varme å kvitte seg med enn en 1200 W PSU selv om de opererer på samme effektivitet. Om noen PSUer skulle være stillere enn andre med samme varmeutvikling, er det pga bedre kjølerribber eller lignende.

 

Så skal man se på hvor mye en PSU bråker må man se tester. Husk at en 1200W PSU som yter maks "produserer" minst dobbelt så mye varme som en 600W som yter maks.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Det er så deilig med kvalitet! Corsair har virkelig jgort jobben sin. Billig dritt er det nok som lager, så det er herlig å ha noen som leverer tvers igjennom kvalitet. Har selv fått AX850 i hus. Men jeg har hatt Corsair psuer i mange andre maskiner før, både egne og andres. Om den er noe dyrere spiller ingen rolle når den leverer varene. Det er uansett ikke mye å spare der og da. Over tid så er kanskje denne billigere igjen, da den kan overleve ene riggen etter den andre. Samtidig får man med lavt støynivå på kjøpet og en enhet man kan stole 100% på.

Lenke til kommentar

Med AX-serien gjorde de derimot absolutt alt helt fra grunnen av, internt.

 

Hva er denne påstanden basert på?

 

De tenker vel sikkert på AX1200, som er et noe unikt design, men OEM for den plattformen er ikke Seasonic, men Flextronics. En tilsynelatende nykommer i SMPS-markedet, de har ikke produsert PSUer for noen andre før. (Tror de har surret mest rundt i markedet for strømblokker for bærbare).

 

 

 

Alt fra grunnen av? Trodde de fleste på XtremeSystems forumet osv.. for lengst hadde konkludert med at AX750 og AX850 er så og si identiske med Seasonic X-650 og X-750, da med unntak av vifta som benyttes og merke som sitter utenpå strømforsyninga, og kanskje da den siste finishen på selve boksen og tilbehøret som legges ved?

 

Den eneste praktiske forskjellen på X-750 og AX750 er vell stort sett bare vifta etter hva jeg har fått med meg? Eller har folk vært helt på bærtur over hos XtremeSystems?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...