Gå til innhold

Tre semestre i utlandet?


ispep

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal studere offshoreteknologi ved uis, og har lyst å reise utenlands under studiet. Er det noen som vet hvor lenge/hvor mange semestre du kan studere utenlands?

 

Jeg har veldig lyst å ta 1 år i USA og 1/2 i Australia. Noen som vet om det er mulig?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg skal studere offshoreteknologi ved uis, og har lyst å reise utenlands under studiet. Er det noen som vet hvor lenge/hvor mange semestre du kan studere utenlands?

 

Jeg har veldig lyst å ta 1 år i USA og 1/2 i Australia. Noen som vet om det er mulig?

 

takk

 

Er du fortsatt ved videregående? I så fall, tror jeg det er mulig, du må gjøre dem separat i alle fall, 2 året videregående ved en skole i USA, og så snart du kommer hjem, kanskje før søke på 1/2 år i Australia. Om du kommer inn på begge tror jeg du skal være ganske god.

 

PS; jeg har bare kunnskap til videregående utvekslingsprogram, om dette var det du er er ute etter.

Lenke til kommentar

Jeg tror det spørs litt. Jeg studerer selv petroleum, og slik jeg har skjønt det er det ett semester man kan ta (det vi fikk informasjon om), men jeg har hørt at det er flere som tar mer. Jeg anbefaler dog at du snakker med internasjonalt kontor ved UiS, da det er flere forskjellige utvekslingsavtaler, og mange universitet å velge mellom.

Lenke til kommentar

Det finnes flere muligheter for utveksling for petroleumsstudenter/offshorestudenter: http://student.uis.n...15311-3190.html

 

Jeg vet ikke hvordan prosedyrene er, da det enda er en stund til jeg evt. reiser på utveksling.

 

Edit: Når du går 5-årig offshoretek. går du først bachelor i bygg, for så å ta mster i offshoreteknologi, slik jeg har forstått det. Mao. kan du vel egentlig ta utveksling til veldig mange universitet, og ikke bare dem rettet mot offshoreteknologi.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Det finnes flere muligheter for utveksling for petroleumsstudenter/offshorestudenter: http://student.uis.n...15311-3190.html

 

Jeg vet ikke hvordan prosedyrene er, da det enda er en stund til jeg evt. reiser på utveksling.

 

Edit: Når du går 5-årig offshoretek. går du først bachelor i bygg, for så å ta mster i offshoreteknologi, slik jeg har forstått det. Mao. kan du vel egentlig ta utveksling til veldig mange universitet, og ikke bare dem rettet mot offshoreteknologi.

Nesten korrekt. Du tar enten bachelor i bygg eller maskin, for så å ta mastergrad.

Nå vet ikke jeg hvilken retning man kan velge under maskin, men jeg går på bygg nå (tatt inn på Offshoreteknologi) og der må jeg ha konstruksjonsteknikk.

 

Både bachelor i bygg og maskin har en del universiteter du kan studere ved, og hvis du snakker med Internasjonalt Kontor kan det også hende at du kan finne universiteter som UiS ikke har avtaler med. Da risikerer du å måtte betale skolepenger, men igjen får du mye større valgmuligheter. Bare pass på at du får godkjent det semesteret slik at du slipper å ta de fagene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...