Gå til innhold

Din beste Film


Trinity93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er den beste filmen du har sett?

 

Skriv gjerne hvorfor. :new_woot:

 

Har sett disse filmene og de er ganske spennende:

Fritt Vilt I

Fritt Vilt II (Begge disse filmene er gode + de er på norsk)

 

Max Manus

2012

 

The Grudge 1

The Grudge 2

The Grudge 3

The Sixth Sense ("Den Sjette Sans" på norsk)

The Uninvited

Paranormal Activity (Skumle filmer, du kommer ikke til å få sove om du ser disse på natta!)

 

Yes Man

Zombieland

Bad Boys I

Bad Boys II

Bad Boys III

I. Robot

Slumdog Millionaire

Rush Hour I

Rush Hour II

Rush Hour III

Rush Hour IIII

 

United 93

Blood Diamond

Death Race

James Bond Quantom of Solace

Eagle Eye

Gran Torino

Harry Potter og Halvblodsprinsen

Shutter Island

Terminator Salvation

District 9

Hancock

 

 

De fleste filmene her er veldig bra filmer (rekkefølgen har ikke noe å si).

Endret av TheWhiteShadow
Lenke til kommentar

Fritt Vilt I, 4/10

Fritt Vilt II, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

 

Max Manus, Ikke sett, kanskje jeg ser en eller annen gang.

2012 3/10

 

The Grudge 1, 2/10

The Grudge 2, 1/10

The Grudge 3, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

The Sixth Sense, 7/10 - en av de bedre på lista.

The Uninvited, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

Paranormal Activity, 5/10 - svært overvurdert.

Yes Man, 4/10

Zombieland, 5/10

Bad Boys I, 4/10

Bad Boys II, 3/10

Bad Boys III, Med mindre du har en tidsmaskin, så kan jeg ikke fatte åssen du har sett den.

I. Robot, 3/10

Slumdog Millionaire, 6/10

Rush Hour I, 3/10

Rush Hour II, 2/10

Rush Hour III, 2/10

Rush Hour IIII, Når du først har en tidsmaskin, så bør du bruke den på å se gode filmer i det minste.

 

United 93, 5/10

Blood Diamond, 6/10

Death Race, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

James Bond Quantom of Solace, 1/10 . Forferdelig!

Eagle Eye, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

Gran Torino, 5/10 - Svært overvurdert.

Harry Potter og Halvblodsprinsen, 6/10

Shutter Island, 7/10 - En av de bedre på lista.

Terminator Salvation, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

District 9, 6/10

Hancock, 3/10

 

Så man kan trygt si at vi har veldig forskjellig filmsmak.

____________________________________________________

 

Min favoritt film er Dancer In The Dark. Grunnen til det er vel fordi filmen er veldig velspilt, vel regissert pluss har en meget hjerteskjærende historie som jeg aldri glemmer. Bra musikk også, Björk slår aldri feil.

Endret av Mr. BadSmile
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fritt Vilt I, 4/10

Fritt Vilt II, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

 

Max Manus, Ikke sett, kanskje jeg ser en eller annen gang.

2012 3/10

 

The Grudge 1, 2/10

The Grudge 2, 1/10

The Grudge 3, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

The Sixth Sense, 7/10 - en av de bedre på lista.

The Uninvited, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

Paranormal Activity, 5/10 - svært overvurdert.

Yes Man, 4/10

Zombieland, 5/10

Bad Boys I, 4/10

Bad Boys II, 3/10

Bad Boys III, Med mindre du har en tidsmaskin, så kan jeg ikke fatte åssen du har sett den.

I. Robot, 3/10

Slumdog Millionaire, 6/10

Rush Hour I, 3/10

Rush Hour II, 2/10

Rush Hour III, 2/10

Rush Hour IIII, Når du først har en tidsmaskin, så bør du bruke den på å se gode filmer i det minste.

 

United 93, 5/10

Blood Diamond, 6/10

Death Race, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

James Bond Quantom of Solace, 1/10 . Forferdelig!

Eagle Eye, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

Gran Torino, 5/10 - Svært overvurdert.

Harry Potter og Halvblodsprinsen, 6/10

Shutter Island, 7/10 - En av de bedre på lista.

Terminator Salvation, Ikke sett, ikke skal jeg heller.

District 9, 6/10

Hancock, 3/10

 

Så man kan trygt si at vi har veldig forskjellig filmsmak.

____________________________________________________

 

Min favoritt film er Dancer In The Dark. Grunnen til det er vel fordi filmen er veldig velspilt, vel regissert pluss har en meget hjerteskjærende historie som jeg aldri glemmer. Bra musikk også, Björk slår aldri feil.

 

Vet ikke hvilke filmer du liker, mange av disse har fått seksere og femmere. Hmm putta Bad Boys III på (?), ble feil. Enten er du gretten hele tiden (navnet forklarer noe) og derfor gir kritikk til gode filmer også (noen av dem er sikkert virkelig dårlige også, men har ikke sett alle). Du liker kanskje ikke slike filmer, men du ser sikkert på mye tegnefilmer isteden. Forstår bare ikke hvordan du kan gi så gode filmer så liten karakter (?)! Du har vel dårlig sans for humor og...sikkert alt! icon_mrgreen.gif

 

 

 

Lenke til kommentar

Den filmen jeg har hatt mest morro med og som ligger øverst er Shaun of the Dead, men det er ikke den "beste" filmen jeg har sett. Om jeg skal sette opp en film jeg syns er utrolig god må det bli, hmm. Det er ikke lett og velge frem det. Syns Iron Man 1 var utrolig god og spennende (2'ern var kjedelig og ikke i nærheten av 1'ern).

 

Andre filmer er The hurt locker. Noe av det beste jeg har sett. Vanskelig og komme på alt jeg har sett, men setter The hurt locker øverst hittil.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke filmer du liker, mange av disse har fått seksere og femmere. Hmm putta Bad Boys III på (?), ble feil. Enten er du gretten hele tiden (navnet forklarer noe) og derfor gir kritikk til gode filmer også (noen av dem er sikkert virkelig dårlige også, men har ikke sett alle). Du liker kanskje ikke slike filmer, men du ser sikkert på mye tegnefilmer isteden. Forstår bare ikke hvordan du kan gi så gode filmer så liten karakter (?)! Du har vel dårlig sans for humor og...sikkert alt! icon_mrgreen.gif

 

Du har ikke sett alle? Så hvorfor legger du dem til som "Din beste film" da? Og hvorfor skal jeg gi kritikk til filmer jeg selv synes er gode?

 

Ser forresten på svært lite tegneserier.

Endret av Mr. BadSmile
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Klarer du ikke underholdes av Hollywood-filmer Mr. BadSmile? Sitter du liksom med tolkebriller og skal vurdere filmen opp og ned under hele visningen?

 

Muligens jeg blir underholdt av noen av dem, men betyr ikke at filmene er noe bra.

 

Da er jeg litt mer med deg, finnes det noen Hollywood-produserte filmer du synes er virkelig bra da?

Lenke til kommentar

Lilja 4-ever. Noe av det mest jævlige og hjerteskjærende man kan lage innen for film. Tok flere uker før jeg greide å slutte å tenke på den, satt med en uggen følelse i kroppen flere dager etterpå. Har aldri fått en slikk opplevelse noen gang før.

 

Da bør du se "Requiem for a dream". Filmen er ganske jævlig, men på en bra måte. Deer Hunter er også svært bra, men ikke regn med å se en krigsfilm.

 

Nuvel, mine beste filmer:

 

- Evil Dead / Evil Dead 2 / Evil Dead 3: Army of Darkness / Army of Darkness 2: Ashes to Ashes (riktignok tegneserie, men direkte oppfølger til AoD og minst like bra.)

- Friday 13th part VI: Jason Lives!, Friday 13th Vii: The New Blood

- Nightmare on Elm Street 3: Tbe Dream Warrior

- Freddy vs Jason

- Batman (Tim Burton)

- The Crow

- Saving private Ryan

- Deer Hunter

- The Wolf Man (både originalen og den nye)

- Texas Chainsaw Massacre (ny og gammel, men ikke oppfølgere)

- Halloween 4 og 5 (lille Danielle Harris er langt bedre enn voksne Jamie Lee Curtis)

- Terminator 1, 2 og Salvation

 

osv, osv... gidder ikke liste flere nå.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Blandt mine favoritter er; all James Bond med Sean Connery og Roger Moore, Forrest Gump, Den Grønne Mil, De Andres Liv, Johnny English, Mr. Beans ferie, The Simpsons Movie.

Får jeg lov til å legge til konsert-filmer, så vil også nevnte Jean-Michel Jarre - Solidarnosc, Jarre in China, Water For life (Jarre), og Oxygene in Moscow (Jarre).

Lenke til kommentar

Jeg har en (altfor?) bred filmsmak, så favorittfilmer har jeg for mange av... :innocent:

Jeg kan sitte og se gode, gamle Jackie Chan klassikere som Police Story eller Armour of God ene øyeblikket og f.eks. Stalker eller Det Syvende Innseglet det neste, og like de like godt! Egentlig er det ganske befriende og ha en såpass bred filmsmak da...

 

Forbidden Zone er en favoritt uansett! :D

 

Ellers så har jeg også en forkjærlighet for filmene til David Lynch og Jean-Pierre Jeunet. Med unntak av Dune og Alien: Resurrection så kan jeg nesten klassifisere alle filmene til de to som favoritter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...