Gå til innhold

bærbar gaming-pc - maks 8k


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på jakt etter en ny bærbar. Batterikapasitet er underordnet, størrelse 15-17", den bør helst ha matt skjerm og ikke ha fnugg av varmeproblem. Kostnadsrammen er 8000 kronasjer. Hadde opprinnelig sett meg ut ASUS N53JN, men har fått en litt dårlig magefølelse etter å ha pløyet gjennom noen anmeldelser.

 

Finnes det en duganes spill-pc til denne prisen eller må jeg plante bakenden på gjerdet i påvente av en passende nyhending?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbar gaming og prisvennlig er ikke mulig. Velg to av tre.

 

Det beste i din prisklasse er nok HD 5650, men det vil nok ikke gi deg muligheter for god grafikk (medium innstillinger).

 

Det er intet krav å tyne det som finnes av innstillinger på alt av spill. Målet er er å finne en bærbar som gir maks utbytte til den nette pris av ca 8000 kr (+- 500 kr). Oppnås dette er jeg strålende fornøyd :thumbup:

Endret av binge
Lenke til kommentar

Fant noe som kanskje kan være et godt forslag.

 

Multicom Compal NBLB5 6997kr

 

15.6" matt <3 skjerm 1366x786

Intel Core i3 350m @ 2.26 GHz (Ikke Turbo Boost)

ATI Mobility Radeon HD 5650

2048mb RAM og 250gb HDD

 

Av oppgraderinger burde du ta Intel Core i5 520M @ 2.4GHz og litt ekstra RAM. (4gb)

Resten bruker du på HDD.

 

Siden skjermen bare kjører 1336x768 passer den ypperlig for spilling.

Lavere oppløsning = raskere ytelse på ATI kortet.

Endret av DEagleson
Lenke til kommentar

Acer TimelineX 5820TG

 

Ytelsen er omtrent den samme så lenge grafikkortet er HD 5650. Da er det like greit å kjøpe en maskin med god batterilevetid

 

Ellers kan du vurdere denne: Multicom konfigurerbar, dog mindre batterilevetid

 

Takker og bukker for gode innspill så langt!

 

Har ikke fulgt med på utviklingen innen pc-verdenen på aldri så lenge og føler meg nesten som en dinosaur i så måte. Er det slutt på den tiden hvor typisk spill-bærbar pc`er ofte slet med ekstreme varmeproblemer (pc slår seg av midtveis i spillingen)?

 

Lovet egentlig meg selv å unngå såkalte skreddersydde pcer og heller gå for mer kjente merker da jeg har litt lunkne erfaringer fra tidligere (les netshop bærbar, Zepto). Finnes det noen kjente fallgruver om valget likevel faller ned på Multicom?

Lenke til kommentar

Maskinene som multicom selger er bra. Men jeg vil ikke engang være i nærheten av multicom grunnet support, byggetid og ikke minst reparasjonstid om det skulle være aktuelt.

 

Men ellers ja; maskiner basert på HD5650 skjermkort yter mer eller mindre likt, så du bør se andre ting, f.eks skjermoppløsning, tastatur, utseende osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...