Gå til innhold

Hvordan kan denne PC-en gjøres bedre?


Anbefalte innlegg

Vedlagt ligger et forsøksoppsett på en ny PC - eller strengt tatt en fullstendig oppgradering av den jeg har med unntak av harddisker.

 

PC-en skal primært brukes til spill og tyngere bruk i PS og Premiere Pro CS5.

 

For meg er det ganske viktig at PC-en er stillegående, så er spesielt interessert i forslag til nytt kabinett, PSU - og muligens vifter.

 

Er forøvrig veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal ha nytt skjermkort. Har i dag et Radeon 5700-serie-kort (5760?) - og det fungerer ganske godt, men har lyst på et som er optimalisert for CS5. Litt av grunnen her er selvsagt pris, har lyst på PC til 10k, men 12k er også greit.

 

Og ikke minst: Er det noe jeg har bommet helt på?

post-3958-1286098508,0146_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAID er nok ganske uaktuelt med tanke på at dette er SSD, behovet for ytelse er ikke såååå stort ;) Da kjøper jeg heller en større SSD, men nesten uansett er det umulig å få installert Steam på den partisjonen uansett...

 

Større PSU er nok ikke helt umulig, tenker på å oppgradere til 950/1000W for å være sikker på å ha nok guffe.

 

Ha utenfor fått en tilbakemelding om at kabinettet ikke er optimalt heller, og at jeg bør finne et dypere miditower for å få plass. Noen som har tanker om det?

Lenke til kommentar

 

For meg er det ganske viktig at PC-en er stillegående, så er spesielt interessert i forslag til nytt kabinett, PSU - og muligens vifter.

 

 

Skal du ha en maskin som er stillegående, hva med gode vifter? Kjøp heller prosessoren oem.

 

Nå vet jeg ikke hvor stillegående http://old.prisguide.no/product.php?product_id=114633&cat_id=58 er, men bør være langt bedre en intel viftene.

 

Ellers så er vel vannkjøling aktuelt?

 

Mistenker at http://www.dropzone.no/scripts/wgate/zz20b2b/!?OSTORE=B2B-DIR&SELECTED_AREA=0000019169&SELECTED_ITEM=0000000015&~okcode=STARTITE Intel 160GB X25-M SSD 2.5" SATA2 MLCHigh er mye raskere SSD på I/O.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

732335.jpeg

 

Jeg ser for meg noe slikt. Med støtte for UBS 3 , 6GB/sec sata. GTX 470 AMP! kort som bråker MYE mindre enn orginalt GTX 470 vifte. Med C300 som er den raskeste SSDen på markedet per i dag. Kabinettet har støydempende matter og veldig stillegående vifter! :)

 

HX 750 er litt overkill til oppsettet, men er fint hvis du tenker på (fremtiden) å sette inn et ekstra GTX 470 kort senere :)

 

Har du lagringsdisk fra før?

Skal du overklokke?

Ville også vurdert å kjøpe en stillegående CPU vifte.

 

Merk:

Prisene/delene er tatt fra Komplett.no, dette er sikkert Norges dyreste butikk for pc deler. Så se gjerne i andre nettbutikker og finn de samme delene. Du sparer nok flere tusen :w00t:

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

732335.jpeg

 

Jeg ser for meg noe slikt. Med støtte for UBS 3 , 6GB/sec sata. GTX 470 AMP! kort som bråker MYE mindre enn orginalt GTX 470 vifte. Med C300 som er den raskeste SSDen på markedet per i dag. Kabinettet har støydempende matter og veldig stillegående vifter! :)

 

HX 750 er litt overkill til oppsettet, men er fint hvis du tenker på (fremtiden) å sette inn et ekstra GTX 470 kort senere :)

 

Har du lagringsdisk fra før?

Skal du overklokke?

Ville også vurdert å kjøpe en stillegående CPU vifte.

Meget interessant. Men hvorfor ville du hatt C300? Den har jo skrivehastighet som en vanlig 7200RPM-disk...?

 

Den AMP-saken... er det samme kortet med bedre vifte? Og ikke minst: Er det plass til det store kortet inni kabinettet? Har hørt noen stygge rykter om plassproblemer med store skjermkort i enkelte kabinett...

 

Ja, har lagringsdisk, og overklokking er mindre interessant enn støynivå.

Har tenkt litt på CPU-vifte og har lurt litt på Corsair H50 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502731). Er det noe å vurdere? Tar mye plass, og ikke minst dyr...

Lenke til kommentar

Obs mente: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590488 men den er jo dyrere igjen. :tease:

 

Er ikke noe fare å få plass i kabinettet, men jeg har hørt at det kan bli vanskelig å plassere to AMP kort ved siden av hverandre (SLI).

 

Du sier du vil ha en stille pc og da bør du gå for AMP versjonen ellers må du bytte til et annet skjermkort.

 

EDIT: Men X58 kort har jo 3x PCI-E slots så det bør ikke være noe problem.

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...