Gå til innhold

Dreads i militæret


Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Min personlige mening er at dreads burde vært mot reglementet i hvert fall, da jeg synes det gir et særdeles useriøst inntrykk av en soldat.

 

Og derfor er det bra det er din personlige mening. Skal man tenke slikt gir for min del piercinger og tattoveringer et like useriøst intrykk.

Lenke til kommentar
Og derfor er det bra det er din personlige mening. Skal man tenke slikt gir for min del piercinger og tattoveringer et like useriøst intrykk.

 

Piercinger på soldater: Helt enig. Kan henge seg fast, gi frostskader, reflektere lys og avsløre en soldat i mørket pluss en hel del annet. Ansiktspiercinger inngir heller ikke tillit, hvilket er avgjørende for soldaters public relations.

 

Tatoveringer på soldater: Delvis enig. Kommer ikke på noen taktiske ulemper med dem, men tatoveringer som er synlig selv med uniform (ansikt, hals og henter) kan være problem for soldaters public realtions, f.eks blant en del konservative samfunn og religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problemer med tatoveringer som ikke er synlige i uniform. Å få en tatovering ved/på halsen er noe jeg fint kunne finni på å gjort. Så lenge det ikke er krenkende symboler vil neppe dette gjøre seg negativt i min førstegangstjeneste. Blir annerledes om jeg var i en speasialstyrke dog, der tror jeg det er klarere regler.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha tattoveringer med sympatier til ting som forsvaret som organisasjon vil distansere seg fra. Kanskje litt obvious, men du kommer ikke inn hvis du har Aryan Brotherhood eller Hells Angels tattis f. eks.

 

Men jeg har jo sett bilder av soldater i intops og lignende som går med ermene oppe, og armer med tattoveringer, uten at det hindrer dem i å få stilling og representere Norge. Du har lov til å se litt bös ut, uten at politikerne skal hive deg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...