Gå til innhold

Hva må til for å bli kristen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk deg at det ikke var en Gud. Ingen skaper.

 

Med alt det onde som skjer i verden hver eneste dag. Hvordan kan det ikke finnes en gud og en himmel?

 

Tenk deg at et ti år gammelt barn blir voldtatt og drept. Da tenker du at Gud ikke kan finnes fordi slike ting skjer.

 

Jeg tenker det motsatte, hvordan kan det ikke finnes en gud som kan dømme de som synder og belønne de som fortjener det i evigheten etter den fysiske døden?

 

Dette forstår jeg ikke at du kan mene.

En allmektig og god gud ville ikke tillatt lidelse på uskyldige mennesker.

At de skal straffes er jo greit nok. Det har vi rettsystem til.

Men at det i det hele tatt finnes slik ondskap mener jeg er et klart tegn på at det ikke finnes en gud. Ikke en GOD gud iallefall.

 

Hva mener du gud gjør? Lar han ondskapen råde på jorden, for så å straffe i evigheten?

Men han hjelper jo noen i forbindelse med bønn, eller?

Hvorfor hjelper han ikke uskyldige barn da?

 

Det var et vanskelig spørsmål. Jeg er ikke Jesus, så jeg har ikke alle svarene.

 

I araber-statene i Midtøsten blir befolkningen mer eller mindre tvunget til å tilbe og følge allah, men jeg tror de aller fleste får vite om de andre religionene før eller siden også. Problemet blir at de ikke har lov å praktisere de der.

 

Alternativet blir å flykte. For eksempel har hundretusenvis av jøder flyktet fra araber-landene etter at staten Israel ble opprettet. Nå er det kun noen få tusen igjen der. De fleste flyktet til Israel.

Ja, det er klart de kan flykte, og risikere livet, for å komme vekk. Men det blir ikke like lett? Igjen urettferdighet fra gud sin side.

 

 

Har du lest i Bibelen? Når du gjør det så gir du gir Den Hellige Ånd "ammunisjon". Du styrker den, så vil den styrke deg.

 

Har du tenkt til å lese i Bibelen anbefaler jeg at du starter med NT og så begynner på GT.

 

Jeg har lest bibelen.

Jeg vokste opp i en kristen familie, og annså meg som kristen til jeg var på din alder.

Da begynte jeg å tenke over hvordan verden var, hva vitenskapen sier og hva bibelen sier. Da gikk det ikke langt tid før jeg så at det er absolutt INGENTING som tyder på at det finnes en gud.

 

At hvor du vokser opp til en stor grad skal avgjøre evigheten er jo helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Du må frykte døden noe veldig, ellers ser jeg ingen rasjonell grunn til å bli kristen.

 

Jeg har egentlig aldri fryktet for døden. Troen på Jesus kommer av at jeg har blitt kjent med Han, og syns Han er kjempebra. Det gir meg mening i livet. Mennesker kan svikte, men Gud har aldri sviktet meg. Han har alltid vært med meg og støttet meg. Han har ikke levd livet for meg, men med meg. Det har vært en stor trøst å ha Gud når jeg har hatt problemer.

 

Bjørn Eidsåg sier det så bra:

 

Eg ser at du e trøtt

men eg kan ikkje gå

alle skrittå for deg

Du må gå de sjøl

men eg vil gå de med deg

Eg vil gå de med deg

 

Eg ser du har det vondt

Men eg kan ikkje grina

Alle tårene for deg

Du må grina de sjøl

Men eg vil grina med deg

Eg vil grina med deg

 

Eg ser du vil gi opp

Men eg kan ikkje leva

livet for deg

Du må leva det sjøl

Men eg vil leva med deg

Eg vil leva med deg

 

Ser at du er redd

Men eg kan ikkje gå

i døden for deg

Du må smaka han sjøl

Men eg gjer død til liv, for deg

Eg gjer død til liv for deg

Eg gjer død til liv for deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror Gud har gitt mennesker auktoritet over jorda.

 

Hvis han ikke har det da? Endrer det noe?

 

jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Men mennesker har jo størst auktoritet her på jorda, er vi uenige der også?

Det jeg spør om er at hva om det ikke er noen gud?

 

Og nei, at vi er det smarteste dyret gir oss ingen rett eller autoritet over andre dyr på jorda... Vi VET at vi er dyr by the way, vi er aper med alt for store adrenalin kjertler og elt for små frontal lapper.... Hjernen vår og oppbygningen av den er det eneste som skiller oss fra sjimpanser, vi er 98% like som dem, men siden de ikke har hatt den samme utviklingen som vår gren har de andre egenskaper og behov enn de vi har. Men det er faktisk ingenting som tyder på at noen hargitt oss mennesker mer autoritet enn andre dyr har på jorden nei...

 

Du tror vi har fått en autoritet fordi du tror på påstandene i bibelen og det er det hele. Jeg tror ikke at vi har fått noen autoritet fordi jeg støtter meg til forskning og bevis som viser at vi er dyr vi også... Ser du forskjellen på mitt og ditt standpunkt?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Hva mener du gud gjør? Lar han ondskapen råde på jorden, for så å straffe i evigheten?

Men han hjelper jo noen i forbindelse med bønn, eller?

Hvorfor hjelper han ikke uskyldige barn da?

 

Gud er god. Enkelt og greit. Han elsker oss, uansett hvem vi er og vil ikke at vi skal gå fortapt. Gud representerer alt som er godt, og Djevelen (Satan) representerer alt ondt. Djevelen vil at vi nettopp skal gå fortapt og bruker alle mulige virkemidler for å styre oss vekk fra Gud.

 

Om du har vært ikke-kristen i 50 år for så å be til Gud om tilgivelse og omvender deg for å følge Guds regler, vil du få den samme lønnen i himmelen som de som har holdt fast ved troen siden barndommen.

 

Man kan få sine bønner svart om man ber i Jesu navn. Med andre ord kan man ikke be om en bil og en million kroner. Du ber nettopp om noe Jesus ville ønsket. F.eks. at sykdom skal forsvinne. Begge mine foreldre har opplevd dette.

 

Jeg har lest bibelen.

Jeg vokste opp i en kristen familie, og annså meg som kristen til jeg var på din alder.

Da begynte jeg å tenke over hvordan verden var, hva vitenskapen sier og hva bibelen sier. Da gikk det ikke langt tid før jeg så at det er absolutt INGENTING som tyder på at det finnes en gud.

 

At hvor du vokser opp til en stor grad skal avgjøre evigheten er jo helt meningsløst.

 

Får jeg lov å være ærlig med deg, så tror jeg faktisk ikke du har lest så mye i Bibelen, jeg selv begynte ikke å lese i den "originale" Bibelen før omtrent halvannet år siden.

 

Et eksempel på en som vokste opp i en kristen familie som nå holder på å dette av er min bror, og han har ikke lest en eneste side i Bibelen.

 

Hei! Jeg er riktignok ikke sikker på hvilken menighet du tilhører, annet at det er en pinsemenighet. Derimot er jeg interessert i dette: Hvorfor gjør ikke Gud opp i det onde her i verden? Hva er deres synspunkter?

 

Det er jo nettopp det Han skal, men først skal det som står i Bibelen gå i oppfyllelse.

Lenke til kommentar

Gud er god. Enkelt og greit. Han elsker oss, uansett hvem vi er og vil ikke at vi skal gå fortapt. Gud representerer alt som er godt, og Djevelen (Satan) representerer alt ondt. Djevelen vil at vi nettopp skal gå fortapt og bruker alle mulige virkemidler for å styre oss vekk fra Gud.

Så det du egentlig sier er at vi som ikke har noen mulighet til å tro på den guden er styrt av satan?

 

Om du har vært ikke-kristen i 50 år for så å be til Gud om tilgivelse og omvender deg for å følge Guds regler, vil du få den samme lønnen i himmelen som de som har holdt fast ved troen siden barndommen.

Fine ord, men som jeg sa, det er helt umulig for meg å tro på noen gud i det hele tatt (Og hadde jeg kunnet det så ville jeg ikke valgt den kristne guden i det hele tatt, men de norønske gudene... Tor og Odin syntes jeg tilbyr meg langt mer moro enn den kristne gudens infernalske tilbedelseskåthet, så vet du det...)

 

Jeg har riktig nok ikke vært vantro i femti år, men det begynner å nærme seg...

 

Så hva skal til for at JEG skal bli kristen? Enkelt: Et tegn fra gud! Og kom ikke å påstå at alt jeg trenger å gjøre er å tro, for det klarer jeg ikke og er gud bare litt fremsynt så vet han det og vet derfor også hva som skal til for at jeg skal begynne å tro på ham... Så hva venter han på?

Lenke til kommentar

Gud er god. Enkelt og greit. Han elsker oss, uansett hvem vi er og vil ikke at vi skal gå fortapt. Gud representerer alt som er godt, og Djevelen (Satan) representerer alt ondt. Djevelen vil at vi nettopp skal gå fortapt og bruker alle mulige virkemidler for å styre oss vekk fra Gud.

Er det Djevelen som styrer verden da?

Mer enn halvparten av jordens befolkning tror jo ikke på gud. Da lefer djevelen!

Om du har vært ikke-kristen i 50 år for så å be til Gud om tilgivelse og omvender deg for å følge Guds regler, vil du få den samme lønnen i himmelen som de som har holdt fast ved troen siden barndommen.

 

Man kan få sine bønner svart om man ber i Jesu navn. Med andre ord kan man ikke be om en bil og en million kroner. Du ber nettopp om noe Jesus ville ønsket. F.eks. at sykdom skal forsvinne. Begge mine foreldre har opplevd dette.

Det er jo bevist at bønner ikke har noen funksjon.

 

Får jeg lov å være ærlig med deg, så tror jeg faktisk ikke du har lest så mye i Bibelen, jeg selv begynte ikke å lese i den "originale" Bibelen før omtrent halvannet år siden.

 

Et eksempel på en som vokste opp i en kristen familie som nå holder på å dette av er min bror, og han har ikke lest en eneste side i Bibelen.

Du får tro hva du vil.

Jeg har lest bibelen som barn og som voksen.

Jo mer jeg leser jo mer urimelig blir det.

Ta feks. den schizofrene guden som i det gamle testamentet er ondskapen selv, mens i det nye blir betegnet som god og rettferdig.

Lenke til kommentar

Husk at denne verdens fyrste er Satan.

 

Praktiserende kristne er utlendinger i denne verden. Jesus har ennå ikke opprittet sitt kongedømme her på jorden, men han har gitt oss en mulighet til frelse.

 

Hvert sekund du får her i denne verden er en ny mulighet til å søke herren. Bibelen viser at Gud lar mennesker gå gjennom prøvelser nettopp for at de skal vende seg til ham.

 

Gud er opptatt av at vi mennesker skal ønske å redde sjelen for evigheten, framfor "kjødet" som bare varer et øyeblikk. Et godt eksempel er de to som hang sammen med Jesaus på korset.

 

Han ene krevde tegn og ville redde kjødet, mens han andre gjenkjente sin frelser og ville redde sjelen.

Lenke til kommentar

Husk at denne verdens fyrste er Satan.

 

Praktiserende kristne er utlendinger i denne verden. Jesus har ennå ikke opprittet sitt kongedømme her på jorden, men han har gitt oss en mulighet til frelse.

 

Hvert sekund du får her i denne verden er en ny mulighet til å søke herren. Bibelen viser at Gud lar mennesker gå gjennom prøvelser nettopp for at de skal vende seg til ham.

 

Gud er opptatt av at vi mennesker skal ønske å redde sjelen for evigheten, framfor "kjødet" som bare varer et øyeblikk. Et godt eksempel er de to som hang sammen med Jesaus på korset.

 

Han ene krevde tegn og ville redde kjødet, mens han andre gjenkjente sin frelser og ville redde sjelen.

 

Lurer på om du husker de påstandene du har har skrevet om 50 år jeg..... Når det kun er et få tall i sekulære europa som tror på den engang så mektige kristne guden, endog oppdelt i 35 000 stykker.... Tror du at du husker disse bolde påstandene da? Og hvordan tror du at du husker dem?

Lenke til kommentar

Husk at denne verdens fyrste er Satan.

 

Praktiserende kristne er utlendinger i denne verden. Jesus har ennå ikke opprittet sitt kongedømme her på jorden, men han har gitt oss en mulighet til frelse.

 

Hvert sekund du får her i denne verden er en ny mulighet til å søke herren. Bibelen viser at Gud lar mennesker gå gjennom prøvelser nettopp for at de skal vende seg til ham.

 

Gud er opptatt av at vi mennesker skal ønske å redde sjelen for evigheten, framfor "kjødet" som bare varer et øyeblikk. Et godt eksempel er de to som hang sammen med Jesaus på korset.

 

Han ene krevde tegn og ville redde kjødet, mens han andre gjenkjente sin frelser og ville redde sjelen.

 

Lurer på om du husker de påstandene du har har skrevet om 50 år jeg..... Når det kun er et få tall i sekulære europa som tror på den engang så mektige kristne guden, endog oppdelt i 35 000 stykker.... Tror du at du husker disse bolde påstandene da? Og hvordan tror du at du husker dem?

 

 

Om 50 er nok kroppen min støv og minnet om meg i ferd med å utslettes. Men sjelen min skal leve for evig, forhåpentligvis i himmelen. Hvis velstanden i europa fortsetter å øke vil nok stadig flere vende seg bort fra gud ja. Men det er slett ikke sikkert. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Om 50 er nok kroppen min støv og minnet om meg i ferd med å utslettes. Men sjelen min skal leve for evig, forhåpentligvis i himmelen. Hvis velstanden i europa fortsetter å øke vil nok stadig flere vende seg bort fra gud ja. Men det er slett ikke sikkert. Tiden vil vise.

Interessant poeng. Hvis velstanden øker og flere folk har det godt, så vil færre tro på Gud. Jeg er stort sett enig i det, at nød gjør det lettere å vende seg til Gud. Jo mindre nød og lidelse vi har, jo mer menneskene klarer å ta vare på seg selv, jo mindre behov har vi for en gud.

Lenke til kommentar

Ja er det ikke rart? At hvis gud IKKE har fattigdom, ulykke og nød for sine skapninger tror de ikke lenger på ham.... Må jo være et paradoks for den kjæreste guden at det er når skapningen er opplyst, mett og lykkelig at guden er minst synlig... Kanskje ikke så rart at de aller fleste guder er livredde for kunnskap da? De enfoldige skal jo arve jorden i følge den kristne gud, som også har uttalt at kunnskap er gud... Som om du blir mye klokere av å tenke på gud hele tiden...

 

Men det må jo være et paradoks i de kristne sirkler at de ikke vinner frem her i landet og at de må ut til de uopplyste massene for at folk skal akseptere noen guder...

Lenke til kommentar

  1. Når vil dette skje?

Ingen vet når, så det gjelder å være på vakt.

 

  1. HVA skal skje?

De kristne blir rykket opp. Deretter vil Antikrist komme til makten og bli verdens hersker. Mange (deriblandt meg) tror Han vil komme til makten gjennom EU. Antikrist skal forføre mange, og mange skal støtte Han, også jødene.

 

Men etter omtrent tre-og-et-halvt år vil det bli uenigheter mellom Antikrist og jødene, og Han vil forfølge dem, men ikke alle vil dø. Det skal også bli et krav at "Dyrets(Antikrists) merke" er på alles hånd eller panne. De som ikke tar imot merket blir forfulgt og drept. Dør du fordi du ikke vil gå imot Gud, vil din sjel bli spart.

 

Sju år etter at Dyret kom til makten vil Jesus komme tilbake på Oljeberget og åpenbare seg for menneskeheten.

 

  1. Hva skal gå i oppfyllelse?

Tenker du på hva som skal skje før opprykkelsen er det ihvertfall av det jeg vet at alle i hele verden skal ha hørt om Jesus og alle nasjoner skal fordømme Israel.

Lenke til kommentar

Får å bli kristen:

 

Du må gi avkall på kritisk sans og sunn fornuft. Du må tro på det du blir fortalt uten å stille spørsmål. Du må godta at det er Guds vilje at noen er født til et miserabelt liv uten at det er mulig å se rettferdigheten i det. Du må godta at naturkatastrofer og all anne faenskap på jorden har en årsak du ikke skal stille deg kritisk til. Du må akseptere at beviset på Guds eksistens først blir synliggjort etter at du er død. Til gjengjeld kan du glede deg over at du har valgt riktig religion og ikke er fortapt som de vantro og de som valgte feil religion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...