Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - HelenaN - Canon EF 35mm f/1.4L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oops, jeg gav dere omdömmen av misstag (er ikke så van ved forumet), men det gjör kanske ikke noe. :)

 

Stilig, ser nymalt ut...fin farge, har ikke sett den tror jeg

 

Takker! Det er tatt ved trikkens förste holdplass.

 

RED DRUM 2... :hmm:

 

Sjarmerende dør, og som vanlig godt sett. Litt slitt og skjev stil, i en boligannonse ville det vel stått "dør med sjel". :D

 

Har du vurdert å selge bildene dine?

 

Oi, takker! Nei, det har jeg aldri tenkt på. Tror ikke det er noen marked for den typ av bilder jeg tar, men det var virkeligen snilt sagt.

 

Redrum redrum

 

:p

 

--

 

Dag 24:

 

Supersvensk

 

post-178020-1287929382,7417_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, f/1.4, 1/1000, ISO 50.

 

 

 

 

post-178020-1287929851,3647_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Dalahesten din er flott og delikat belyst, fin kontrast til den kraftige rødfargen, og bakgrunnen gjør at det ser ut som han befinner seg i en drømmesky.

 

Takker! Jag ställde hästen i snön på balkongräcket. :)

 

Har jeg forresten fortalt deg at min fars grandonkel var indianerhøvding fra Mora? :!:

 

Nei, det har du ikke sagt!? Nå blir jeg nysgjerrig. :) Lars, min sambo, er fra Leksand (ikke langt fra Mora). Men hva mener du med indianerhövding..? :) Er det Mora i USA du tenker på?

Lenke til kommentar

Har jeg forresten fortalt deg at min fars grandonkel var indianerhøvding fra Mora? :!:

Nei, det har du ikke sagt!? Nå blir jeg nysgjerrig. :) Lars, min sambo, er fra Leksand (ikke langt fra Mora). Men hva mener du med indianerhövding..? :) Er det Mora i USA du tenker på?

Ganske fantastisk historie egentlig, om enn på et dagligdags vis:

 

"För de som inte riktigt känner till Vita Björnsparkens historia kommer här en liten resumé: Lekparken blev i sin tid donerad av morabon Krång Olof Erikson, också känd som ”Vita Björn”. Erikson reste över hela världen och hamnade till slut i Washington State i USA, där han blev indianhövding för Quillaystammen. Han blev bättre känd här i Mora efter att han donerade lekplatsen ”Vita Björnparken” med bland annat en äkta totempåle. Det är förstås en kopia som står i parken i dag, eftersom den riktiga bedöms vara alldeles för värdefull för att stå ute. Parken donerades av Krång Olof Erikson med den betingelsen att ägaren varje år skulle genomföra en indianfest för barnen." Kilde:

Denne Krång Olof Erickson er visst min fars grandonkel. :D

Lenke til kommentar

Takk Trondster! Fint med feedback.

 

Vi har värt i Sverige (Leksand, et sted i Dalarna ved sjöen Siljan) i helgen. Jeg fikk tatt noen bilder, så jeg klarte utfordringen og det er jo bra, men jeg synes at dette er min dårligste fest "so far". Jeg burte kanskje ikke ha hatt farge som tema, fordi jeg har merkt at det er lett å fokusere på motivet istedet for bilden, dvs. "der er en fin röd ---", klikk, sånn nå er jeg ferdig for idag. 28. oktober er et typisk eksempel på dette. Håper jeg presterer bedre neste gang.

 

--

 

Dag 28:

 

post-178020-1288618466,752_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, f/1.4, 1/500, ISO 100.

 

--

 

Dag 29:

 

post-178020-1288618503,9778_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, f/1.4, 1/800, ISO 50.

 

--

 

Dag 31:

 

post-178020-1288618553,1621_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, f/1.4, 1/500, ISO 100.

 

 

 

Fler röde ting:

 

post-178020-1288618636,8729_thumb.jpg

 

post-178020-1288618619,8406_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig med deg at det er vanskelig å jobbe med farge som tema. Men jeg synes du har kommet godt ut av det. Det hadde kanskje hjulpet om du kun hadde holdt deg til rødt? Eller sagt at ca 50% av bildene skal omhandle tema rødt? Jeg vet ikke.

 

Takker! Ja, jeg burte nok ha holdt meg til rödt, men jeg tror ikke det hade hjelpt med problemet at jeg glemte å skape en intressant bild. Det var som at når jeg hade funnit noe rödt så var jeg ferdig. Men, det var intressant å pröve dette temaet! Neste gang velger jeg noe annet. :)

 

Takk alle for en fin oktoberfest! Masse gode bilder i masse tråder, og snille kommentarer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...