Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Explorer.exe går i loop. Starter og avsluttes.


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg fikk nylig ett større problem med PCen min da jeg skulle starte den. Problemet mitt er følgende.

 

Når Windows startes, så starter den også Explorer.exe. Når explorer.exe har startet å gått i noen sekunder får jeg problemet med at den tvinges til å avslutte, for så å autmatisk starte. Denne prosessen gjentar seg helt til jeg avslutter prosessen manuelt i Task manager.

 

 

Laster ned ad-aware pro nå, og har ingen form for virusbeskytelse installert. Med å ha sagt forrige setning kan jeg også legge til at i mine 5 år har jeg aldri hatt bruk for det.

 

PS: I vedlegget finner dere bilde av hva jeg ser hvert 5 sekund (edit: ikke minutt)...

 

 

Takker for alle svar.

 

Mvh Neo :)

 

 

EDIT: Kjøpte Ad-Aware Pro og NOD32, ingen kunne finne problemet. Kjørt CHKDSK og Windows Repair tingen som kommer opp når man avslutter via power-knappen på pcen. Til ingen nytte. ser ut til at jeg må ta formatering.

post-81869-1285863406,7994_thumb.gif

Endret av iNeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hørtes veldig ut som virus, og vis du nå først skal formatere, installer for guds skyld et antivirusprogram med det samme. Mulig du tror du du ikke trenger det, men virus, trojanere osv, kan komme snikende uten at du er klar over det.

Har kjørt alt av viruscan nå, fant ikke noe merkverdig. Problemet er det samme i Normalmodus som i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Er ikke samme problem, jeg kan bruke explorer i ca 5 sek før den avsluttes og starter på nytt. Alt jeg gjør gjøres via enten CMD eller Kjørboksen.

 

edit: Uansett så har jeg slått meg i ro med formatering. Selve Pcen funker smertefritt, rask og fin. Eneste minuset er at explorer ikke funker :) Takker for innspill. Lar tråden stå åpen da noen kan komme med noe som løser problemet før jeg har rukket å formatert.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Det der hørtes veldig ut som virus, og vis du nå først skal formatere, installer for guds skyld et antivirusprogram med det samme. Mulig du tror du du ikke trenger det, men virus, trojanere osv, kan komme snikende uten at du er klar over det.

 

"Sunn Fornuft 2010 Pro" er ganske bra. Bruker selv det samt Avira og Spybot/MBAM.

 

OP: Hvilken feilkode melder Windows om i systemloggen? Start/kjør/eventvwr.msc

Lenke til kommentar

Det der hørtes veldig ut som virus, og vis du nå først skal formatere, installer for guds skyld et antivirusprogram med det samme. Mulig du tror du du ikke trenger det, men virus, trojanere osv, kan komme snikende uten at du er klar over det.

 

"Sunn Fornuft 2010 Pro" er ganske bra. Bruker selv det samt Avira og Spybot/MBAM.

Joda, selvfølgelig, men det beste er å ha et. Hva er forresten poenget med å ikke ha det installert?(Noe som ikke OP har i allefall) Det er da bedre å være sikret, i stedet for å måtte være på vakt HELE tiden?

 

ot: Google litt, så kan det hende du finner noen løsninger. Skulle gjerne ha hjulpet deg med samme oppgave, men nå må jeg på skolen.

Lenke til kommentar

Det der hørtes veldig ut som virus, og vis du nå først skal formatere, installer for guds skyld et antivirusprogram med det samme. Mulig du tror du du ikke trenger det, men virus, trojanere osv, kan komme snikende uten at du er klar over det.

 

"Sunn Fornuft 2010 Pro" er ganske bra. Bruker selv det samt Avira og Spybot/MBAM.

Joda, selvfølgelig, men det beste er å ha et. Hva er forresten poenget med å ikke ha det installert?(Noe som ikke OP har i allefall) Det er da bedre å være sikret, i stedet for å måtte være på vakt HELE tiden?

 

ot: Google litt, så kan det hende du finner noen løsninger. Skulle gjerne ha hjulpet deg med samme oppgave, men nå må jeg på skolen.

Grunnen til at jeg ikke hadde Av er pga. at det sakker ned systemet så voldsomt. Hadde piratversjon av NOD32 før, og dette var ikke så dårlig som forventet. Men etter hvert så kom jeg ikke på nett grunnet en eller annen sikkerhetsfunksjon i NOD. Har nå kjøpt NOD32 og godt er det. Uansett, du over meg, jeg har googlet livet av meg, men ingen ting løser problemet mitt.

 

 

Edit: Hva i hel... problemet er løst, vet ikke hva som gjorde det.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...