Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Euklid - 50/1.4


Anbefalte innlegg

Takk for velfundert kommentar, mandela. Lite å si seg uenig i der, min observasjon var øyeblikksbilder av enkeltinntrykk, alt annet enn et rettferdig helhetsbilde av Wien. Dagens historieskrivning i Østerrike er etter alt jeg har fått med meg på et meget høyt nivå, inntrykket fra engasjerte dilettanter noe mer variabelt, skjønt «forvrengt historieskrivning» er noe jeg forbinder med museer i Kina og Mongolia, slett ikke dagens Europa.

 

Klasseskillene er riktignok betydelige, selv opplevde jeg de kultiverte og bemidlede som svært så tilgjengelige – det var heller den ergjærrige middeklassen jeg siktet til i enkelte av mine sleivspark. Her vil formodentlig fornuftige sjeler innvende at jeg er blant suppegjøkene som trives best om operaene er tyske og varer i dagesvis ... De fleste stereotyper har lite for seg som annet enn artige historier, skulle jeg gi et rettferdig bilde av Wien måtte jeg i alle fall ha med en rekke forskjellige – alt fra vannflasker til €17 til Fladen und Bier på Kolar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...