Gå til innhold

Beste musikk fra anime?


Anbefalte innlegg

Jeg er opptatt av fin musikk i tillegg til en gøy anime. Animeserier har gitt meg mange musikkstykker som er helt fantastisk fine.

Det vet jeg har skjedd med deg også, så jeg spør - hva er din(e) absolutt(e) favoritt(er) innen all anime-musikk?

Gi gjerne svar med linker til youtube-filmer eller lignende. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starte med litt annerledes enn det vanlige mølet jeg =)

 

Av OP/EDS, fleste fra Gintama, de er rett og slett supre, ellers er det mange catchy, altfor mange til å liste opp =)

 

OST's:

Escaflowne Både filmen og alle 3 fra serien), om du tenker LOTR-musikk er det omtrent som det)

Wolf & Spice Veldig munter og morsom musikk, noe av det beste nyere jeg har hørt, passer perfekt til setting

Kareshi Kanojo no Jijou Mye bra piano, bra miks mellom glad og lei =)

Scryed en del bra, minner en del om Cowboy Bebop's "Tank" OP.

 

Så må jeg bare nevne Ghost in the shell som har ekstremt mye bra, både fra seriene og filmene

 

 

Youtubefilmer i spoilertag, er mye forskjell både i seriene og hver sang hver for seg, så selv om du ikke liker en av de kan det være at du liker de andre :p

 

 

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Kommer selvfølgelig helt an på hva slags musikk du liker. For punk har du endingen til Higashi no Eden, for emosjonelle instrumentaler har du Clannad, for jazz har du endingen til Cowboy Bebop og Ghost in The Shell, for metal har du åpningen til Rainbow og Death Note (nr. 2), for pop har du åpningene til Durarara!!, for alternativ har du Sambomaster fra Naruto, for rock har du åpningen til Ergo Proxy og 3. åpningen til Bleach.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Rurouni kenshin har mange fantastiske sanger fra anime'en, og det jeg hugser best fra anime'en er nettopp disse :D

 

Her er noen av de:

 

 

 

Må si jeg liker soundtracken til berserk ganske godt også:

 

 

Endret av Jaukim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...